Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 130 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Giant Charm - Ej medlem längre | 2008-11-09 13:55 | |
![]() | Läste om någon som tyckte det var stressigt i kassan... I Kalmar har dom infört självbetjäning....man scannar sina varor och betalar med kort... Det går trögt som f*n för folk fattar ju inte....hur det funkar.... Tror dom har nån kassa för äkta pengar.....antar att även den ryker så småningom... Det är kanonsmidigt...MEN det blir säkert folk som "blir över"... | |
| mydominion - Ej medlem längre | 2008-11-09 13:59 | |
![]() | min unge är alltis tyst och snäll på ikea dessutom finns ju bollhavet lägger man ungen där så varken hörs eller syns den varför har de inte fattat det? | |
| 850710 | 2008-11-09 14:03 | |
![]() | Jobbade nere i Ullared under nästan 2 månader under början av våren och det var hur gott som helst, när man kom ner varje morgon vid 07:30 så stod det folk i kö för att komma in! Personalen i kassan skratta åt en när man kom fram med en Loka Citron okej ett paket tuggummi :) Det roliga med både IKEA och GeKås är att det alltid är folk vilken tid det än är i månaden. Vi ska väl åndå vara tacksamma över att båda finns och speciellt IKEA med tanke på bl.a. priset! Köpte en ny soffa i våras och tog mig verkligen tid att gå igenom utbudet över de olika konkurrenterna både med ögon och på nätet och hitta en soffa jag verkligen gilla från EM, men skulle jag köpa den där skulle den gå på mellan 9-10.000 beroende på armstöd m.m. men hitta en mer eller mindre likadan modell på IKEA för omkring 5500:-, då finns det ju inget att diskutera om! Är det någon som vet vad IKEA står för för övrigt? I - Ingvar K - Kamprad E - Elmtaryd A - Agunnaryd / Karlsson | |
| mydominion - Ej medlem längre | 2008-11-09 14:13 | |
![]() | herregud han är ju hitler i möbelform | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-09 14:51 | |
![]() | Jag älskar Ikea, men som några varit inne på, varför måste varenda småbarnsförälder släpa runt sina ungar i butiken? Lämna dem hemma eller i bollhavet. När en unges ångestskrik tystnar tar det sällan mer än fem sekunder innan man hör nästa unge kippa efter luft för att fyra av ett gallskrik. Givetvis är det av helt egoistiska skäl jag vill slippa barn på Ikea, men det känns inte direkt som att ungarna själva vill vara där heller. Kunde de inte åtminstone införa en barnfri dag i veckan på Ikea? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-09 14:55 | |
![]() | Drälla omkring och känna småmysig alienation och sen äta mellanköttbullar. Komma därifrån med kanske ett bäddset. IKEA är bäst. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-09 15:26 | |
![]() | Ursäkta en okunnig vegetarian, men vad fan är "mellanköttbullar"? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-09 15:30 | |
![]() | Ha ha! Hej, Beardo. Det är "mellanmånga" köttbullar (finns ett mindre meal och ett större) och det ingår kaffe efteråt. Svenskt så det förslår. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-11-09 15:32 | |
![]() | Massor med köttbullar och 2 ynkans potatisar.. Kanske skulle skriva det i retar mig tråden. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-09 15:33 | |
![]() | Svenskt kaffe, det känns tryggt. Ikea är verkligen kanon! Ibland orkar jag inte ens störa mig på att Ingvar Kamprad är fascist. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-09 15:34 | |
![]() | Bizzzy, jag brukar be om någon extra potatis. Det retar mig också nämligen. Är han fascist? Det visste jag inte. | |
| Teppy | 2008-11-09 15:38 | |
![]() | Ikea är skit, precis som jysk. Tacka vet jag EM-möbler, där blir man jämt glad:) | |
| ANDERStG | 2008-11-09 15:42 | |
![]() | Tänk på GI. (Äter själv stora mängder ris o potatis.) | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-09 15:45 | |
![]() | Sylvia, man lär så länge man lever: www.aftonbladet.se/n...36 38235.ab Själv har t ex lärt mig vad mellanköttbullar är. Teppy, det känns orättvist att jämföra Ikea och Jysk, oavsett om du menar kvalitet, utbud eller priser. Jyst är ju skit på riktigt. | |
| le-lou | 2008-11-09 15:58 | |
![]() | Jysk är kungar på täcken, sängkläder. Bra sängar har de också. Möbler handlar man på IKEA el EM. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-09 16:00 | |
![]() | Dagen då det finns en Jyskaffär med ordning i kommer himlen ramla ner :/ | |
| Strankila | 2008-11-09 16:14 | |
![]() | Jag tycker att IKEA är ett kommunistiskt experiment som bara gynnar toppen Ingvar. En smart djävel som lurar många att köpa möbler till undermålig kvalite. Dessutom utnyttjar han människor i många låglöneländer. Allt skall vara till lägsta pris och inget socialt ansvar tages. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-09 16:16 | |
![]() | Vi vill ju ha det så. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-09 16:37 | |
![]() | Håller med allt som skrivits ovan: Borde finnas barnfri dag på IKEA, lättare bruksanvisning i selfscanningen, dom har billig korv, jag blir alltid nöjd, handlar oftast det jag förutsatt mig, folk som kör på en kan man köra på i nästa gång, folk är veliga och vet ej vad dom vill ha och bra att maten finns i olika storlekar!! Gillar IKEA men det gäller att vara där rätt dag och tid.. =) Har precis varit på mitt första besök på Ullared och jag blev glatt överraskad.. Lagom med folk och ingen kö alls! Vi shoppade loss och jag handlade för över 2000 och ändå var jag bara med som sällskap! Å andra sidan var vi där dagarna före lön och höstlov så det var nog lugnt. Med tåg och hyrbil kostade resan bara 250:-/ person så inte var det dyrt heller, fast vi bor i andra ändan av landet.. :) Kul att shoppa någon annan stans än bara på de lokala affärerna här hemma. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-09 16:58 | |
![]() | Ewaleena: Men när är rätt dag och tid på Ikea? Jag har provat allt från helger till vardagsförmiddagar och det är alltid stoppfullt med barnfamiljer och gamla gubbar som helt plötsligt tvärstannar där gången är som smalast så att man får åka slalom med kundvagnen. En annan grej jag stör mig på är att man tvingas gå en kilometer snittslad bana helt i onödan även om man redan fått tag i allt man ska ha. Jag inser att någon räknat ut att jag kommer plocka på mig mer grejer på vägen ut, men jag gör aldrig det så de skulle lika gärna kunna visa mig en genväg. | |