Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 269 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2008-11-12 18:09 | |
![]() | Ballerina Brist på självförtroende verkar du ha. Det är synd, jag har sett personer med dåligt självförtroende klara sig VÄLDIGT BRA. Antagligen beror det på at de är noggranna och har höga krav på sig själv, bara det att man funderar i sådana banor visar att man är framåt och kan klara sig bra. Kör hårt bara :) Dessutom skall du inte spela, var dig själv, du har säkert bra sidor som du kan framhålla, arbetsgivare fråga ofta vid intervjuerna om ens dåliga och bra sidor, jag har själv förbannat svårt att komma på vilka mina dåliga sidor är, men inte är det min förmåga att formulera mig i alla fall :) | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-11-12 18:18 | |
![]() | CityMail behöver alltid folk i Sthlm, ring dit. Pisslön, men duger lätt som tillfälligt jobb i ett par månader. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-11-12 18:33 | |
![]() | Jag är trafikledare, Ballerinan. Ser till att alla bilar har jobb och att kunderna får bilar.. Gillar jobbet men inte ledningen för företaget. Skulle gärna byta till vården, men lönerna går väl inte att leva på? | |
| Ballerina | 2008-11-12 18:51 | |
![]() | myran Nej jobbet är ju kul, men det är osäkerheten kring när man ska jobba och allt skiftarbete. Min chef mailade mig igår och sa att jag inte kunde få dagtiderna i december för att dem skulle ordinarie personal få och vi hade tillsammans kommit överens om tiderna och, sen gick jag intro på ett till ställe och trivdes jätte bra. Hade hoppat av studierna och min chef sa att det fanns hur mkt jobb som helst. Jag gick klart introt igår kväll och idag när jag var glad och ringde för att få pass så fanns det inga. Då sa han: Ja det dyker väl upp eftersom men just nu har jag inga tider förens i januari för vikarierna som har jobbat här länge har redan fått alla pass jo nyårs jouren finns kvar :). TACK SÅ MYCKET! Aha min syrras man är transportledare =) | |
| Ballerina | 2008-11-12 18:53 | |
![]() | joonaton Aha, är man ute då? Jag jobbade på Sthlm city och delade ut tidningar vid tunnelbanan förut, det var super kul. Men jag har en nervskada i axlarna så det funkade inte :( dessutom höll jag på att frysa ihjäl men jobbet var kul, man träffade massa roliga människor. | |
| broglo | 2008-11-12 20:33 | |
![]() | Min lillasyster tog truckkörkort när hon behövde tillfälligt jobb. (Och jag tror att det var ganska enkelt fixat). Sedan hade hon ganska lätt att få jobb på lager och så. Mitt bästa tips är förövrigt att verkligen fundera över vilken yrkesroll man vill ha (när man funderar över mer långsiktigt yrkesval). Arbetstider? Mycket/lite människokontakt? Snabbt/långsamt tempo? Teamarbete/ensamarbete? Osv. Och sedan försöka ringa in rätt. Du klarar självklart det allra mesta! | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-12 22:24 | |
![]() | Det fanns i alla fall förut ett test på ams sida där man skulle kryssa i ca 60 kryss så skulle dom tala om vad man ville bli (när man blir stor)' truckkort tar väl bara en dag eller så att ta, men man får oftast betala det själv och jag har ingen aning om vad det kostar. Vet att typ Grönlunds bilskola har kurser i det. Men en merit att ha det är det ju.. och alla meriter räknas ju. Jag jobbar som telefonist på det lokala taxibolaget. Kul och varierande men kan också vara frustrerande (alla knäppa fyllon på fre- och lördagnätterna). | |
| Chribbbe | 2008-11-12 22:34 | |
![]() | mäklarassistent... behövs ingen utbildning och man träffar mkt folk! | |
| emmylicious | 2008-11-12 22:50 | |
![]() | Ja tack, ge mig! :P Jag har t o m funderat på att bli mäklare ju. | |
| Chribbbe | 2008-11-12 23:00 | |
![]() | Jag jobbar som det.. är man social och bra på att ha ordning på papper så duger man perfekt som assistent =) | |
| Chribbbe | 2008-11-12 23:01 | |
![]() | jobbar inte som assistent alltså... fast det borde man kanske göra i dessa tider :P | |
| golden | 2008-11-12 23:04 | |
![]() | cirkusartist ska visst va kul | |
| Ballerina | 2008-11-13 09:50 | |
![]() | broglo jag tror man måste ha B körkort först :S ewa ja det har jag redan gjort, jag ligger nånstans mellan jurist, sjuksköterska och polis =) jag måste ha spänning på jobbet that's it. Vill inte ha ett jobb där det inte händer nåt, jag får adrenalinkickar så fort en polisbil åker förbi, men det är ju det här med oregelbundna tider :( Min syrras kille är polis och han säger att alla jobbar skift i början. Jurist vore jätte intressant, men svår utbildning och svårt att få jobb. Sjuksköterska, lätt att få jobb men är det det jag vill jobba med? jag är bara runt sjuka människor hela tiden och är sjuk själv, kan det inte bli för mycket? chribbe Vart söker man det? golden Ja varför inte. Jag är ju dansare i alla fall men vigheten har stelnat till :) | |
| tengeling | 2008-11-13 09:54 | |
![]() | satsa på aktier så slipper du jobba | |
| Ballerina | 2008-11-13 09:55 | |
![]() | tengeling haha det har jag redan gjort och losat lagom med cash i finanskrisen :) | |
| ryla | 2008-11-13 10:03 | |
![]() | ta truck kort o jobba på lager . det är jättekul . har gjort det i ca 10 år . roligast är att jobba på en terminal . det är sällan skift . | |
| Ballerina | 2008-11-13 10:27 | |
![]() | ryla men behöver man inte B kort först? Vart söker man jobben? | |
| Chribbbe | 2008-11-13 21:20 | |
![]() | mäklarassistent söker man på de stora företagens hemsidor... de söker lite titt som tätt... www.svenskfast.se, www.fastighetsbyran.se, www.skandiamaklarna.se | |