Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 130

Forumkategorier

Användare Inlägg  
plorozen2008-11-14 17:16
Antal inlägg: 19

jag tvivlar inte på att de som håller på med tidelag också kollar på djurporr, men precis som med andra sexualiteter så är motsatta inte lika vanligt. alla som kollar på s&m, bondage och wet är inte utövare av det.

men svårigheterna skulle inte försvinna, att bevisa att någon haft sex med sitt djur(fiktiv åtalspunkt tidelag) är inte lättare än att bevisa att någon haft sex med sitt djur och orsakat dokumenterade skador(nutida åtalspunkt djurplågeri).
Förvisso skulle det vara möjligt att sätta dit dem som dokumenterar sexakten även om den inte ger några skador, och snuten skulle säkert kunna infiltrera de här nätverken som påstås finnas. men jag tvivlar på att de skulle lägga någon större energi bakom det, med tanke på hur effektivt man blundar för de numerärt överlägsna övergreppen inom köttindustrin och bland sällskapsdjur.

men förespråkarna för en lag hävdar inte heller att man skulle få fast fler zoofiler, utan att det handlar om "Det vore en viktig markering att det inte är ok." som djurrättsalliansen sa.
och visst, dom är ju emot köttätande öht om jag inte minns fel, så deras ståndpunkt kan jag ta på allvar, även om de surfar på en våg av moralism.

salix - Ej medlem längre2008-11-14 19:32
Antal inlägg: 106

Vad är det för fel på att ha sex med människor om man är en sådan själv?
Om man har så svårt att tygla sin sexlust att man ger sig på djur, då är det dags att ringa psyket för nåt måste vara väldigt felinställt i skallen....

plorozen2008-11-14 19:46

salix: det där låter läskigt likt inställningen till homosexuella för inte alltför länge sedan.
och eftersom det argumentet inte fungerade då, varför skulle det fungera idag?

salix - Ej medlem längre2008-11-14 20:07
Antal inlägg: 106

Då har jag uttryckt mig oklart. Sex mellan människor, oavsett kön, är för mig och de flesta andra helt normalt. Sex mellan djur och människor är för mig och de flesta inte fullt lika normalt.
Vad är problemet?

Miss_jk2008-11-14 20:46
Antal inlägg: 8941

Att ha sex med djur måste ju vara lika sjukt som att ha sex med en nerdrogad människa. Ganska svårt för båda två att säga nej. Måste djuret (eller den drogade människan) få skador för att det ska vara olagligt?

IsaSjöstrand - Ej medlem längre2008-11-14 20:46
Antal inlägg: 57

Gud vad hemskt med människor som förgriper sig på djur. Jag fattar inte varför det inte är förbjudet redan.

Miss_jk2008-11-14 20:48

Spelar ingen som helst roll om det är djur eller människor. Är det inte mycket tydligt att motparten är med på noterna så har man helt enkelt inte sex med denne.

IsaSjöstrand - Ej medlem längre2008-11-14 20:49

Djur är väl aldrig "med på noterna"?

Miss_jk2008-11-14 20:52

Nej, därför har man aldrig sex med djur. Inte heller med människor som inte är med på noterna. Vi är helt överens tror jag! =)

IsaSjöstrand - Ej medlem längre2008-11-14 20:56

Precis =)

plorozen2008-11-14 22:40

tror ni djuren samtycker till att bli uppätna?

plorozen2008-11-14 22:50

salix: nejdå, jag är ganska säker på att jag förstod vad du menade.
jag bara pekade på likheterna mellan ditt resonemang och de jag hört från personer gällande homosexualitet, eller andra läggningar.

det är inte ett försök att påstå att du är intolerant mot homosexuella.

min poäng är att så länge djuren inte skadas av sexet, så är det svårt att fördöma tidelag, samtidigt som man tillåter andra företeelser som faktiskt skadar djuren eller vållar dem obehag, som att föda upp dem för att äta dem.
eller snarare, det är svårt att fördöma tidelag på någon annan basis än att det inte är normalt, och att folk som ägnar sig åt det är är sjuka och störda i huvudet.
och det är ett dåligt argument.

djur har inte vår sexualmoral, en ko struntar i om vetrinären blir tänd på att sticka in armen i den vid en undersökning eller inte.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?