Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 123

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tess 082008-11-16 21:06
Antal inlägg: 18003

Har också funderat på det beatha.
Och VARFÖR?
Jag har hört en hel del anledningar att man skaffar en, men jag undrar om det är värt det. Samma med piercingar på "andra ställen"...
Är jag för tråkig kanske? ;-)

virre1382008-11-17 01:26
Antal inlägg: 87

Det gör jävligt ont och läker långsamt, min piercing gojsade i flera månader. Se till att gå till en riktig piercingstudio, inte till en vanlig frisör som tar hål med pistol.

En bekant till mig fick åka till sjukhuset och operera bort sin piercing i tragus. Den svullnade så mycket att smycket försvann ner i svullnaden och inte gick att få loss.

Bergarn12008-11-17 02:14
Antal inlägg: 726

Min stridsparskamrat i lumpen snusade och hade tagit hål i tungan. Han dog sen av cancer i just tungan. Känns som om det inte är så ofta man får cancer i tungan så man måste ju nästan dra paralleller.
Infektioner ökar ju risken för cancer iallafall.

Sen är väll det värsta som finns folk som sitter med tungan utanför munnen konstant bara för att de har piercing i tungan? :-P

ankanpankan2008-11-18 13:32
Antal inlägg: 34

Jag har piercat tragus 2 ggr, ett varje öra....
Första gången så funkade det bra, men min kropp ville inte ha smycket utan stötte ut det successivt, till slut hade jag smycket i handen och ett snyggt jack i tragus.
Nummer två, svullnade så mkt och läkte aldrig och fick knappt bort den, pga att svullnaden gjorde så att smycket försvann i köttet, fick opereras bort....

MITT MISSTAG och gör aldrig om! Men är ju inte lika för alla.
Nu har jag endast piercing i tungan, den gjorde inte alls ont, och funkar bra ännu fast 5 år har gått.

pentrollet2008-11-18 13:39
Antal inlägg: 376

Har själv piercing i tungar, inga problem.
Gjorde inte ont men spände lite i strängen man har under tungan 1-2 veckor. Efter några dagar kunde jag äta vad som helst. Så jag hade de nog väldigt bra. Visst den svullnade upp o de va skönt och ha en isbit i munnen.
Men man ska absolut vara försiktig men piercingar och tattueringar inta alla som har tur.

grisseknorr2008-11-18 14:04
Antal inlägg: 241

Är väl bara å pierca, eventuell smärta går över och såret läker än fast det kan ta tid... Tveka inte utan gör det, funkar alltd bäst så

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?