Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 113 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-18 11:26 | |
![]() | Man kan även hacka i gröna oliver, om man gillar oliver, jättegott | |
| Tattooz | 2008-11-18 11:30 | |
![]() | Men vad e det för fel på mamma scans. Det luktar ju så gudomligt gott när man öppnar dessa....NOT | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-18 11:57 | |
![]() | Nej, det är väl märkligt ändå...hur kan köpta köttbullar lukta prutt när man öppnar förpackningen? Vad innehåller de där rackarna egentligen, tro? | |
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-18 12:18 | |
![]() | Det är känt att korv och andra köttprodukter inte innehåller så mycket kött, utan en massa märg och tarmar och sånt. usch. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-18 12:20 | |
![]() | Jaja..men det är ju köttaktigt iaf! Det är klart att Mamma Scan inte skulle göra köttbullar av fileer från ekologiska bönder - men måste de lukta prutt för det? | |
| minuz | 2008-11-18 12:25 | |
![]() | Jag gör alltid på måfå......... Så här blir det inget recept med exakta mått......... Mamma Mias köttbullar: Fläskfärs (blir saftigare då) Ströbröd som får svälla i vispgrädde Hackad lök Ägg Kryddor............. Salt, peppar, paprikapulver, lite vitlök, grillkrydda, pyttelite curry Tror det var allt..... Man kan även blanda i lite smaksatt creme fraiche om man vill. Mina köttbullar steks på hög värme i stekpannan , bara tills de fått bra färg, sedan in i ugnen på svag värme tills de är färdiga. Då blir de saftiga och goda........... | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2008-11-18 12:29 | |
![]() | Jag brukar ta fram en plastpåse ur frysen, öppna den, lägga bullarna på en djup tallrik och köra ett par minuter i mikron. Vill man ha sås, så är det bara att öppna en påse brun sås och vispa ner i 2 dl mjölk och 1 dl vatten. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-18 12:39 | |
![]() | WOW! Microvärmda köpta köttbullar med pås-sås! Låter omänskligt gott :) Om man saknar micro så kanske man kan sänka ned den oöppnade påsen i hett vatten i diskhon 30 minuter istället? | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-18 12:46 | |
![]() | Fast om jag ska försöka mig på att hålla mig till vad tråden handlar om, så är köttbullar på älgfärs riktigt gott! Jag tycker själv att ordet "älgfärs" låter lite perverterat - men bortsett från det, så smakar det finemang...förutsatt att man gillar viltsmak då förstås. | |
| Skugga | 2008-11-18 12:54 | |
![]() | Jag brukar köra löken i mixern så det blir som puré, bidrar också till saftigheten. Det är viktigt att låta ströbrödet svälla i mjölk eller vatten minst 10 minuter innan man blandar det med färsen, annars blir det torrt. Knorrs Kött & Grill-krydda är super att ha i. 3-4 rågade tsk till en smet med ca 400 gram köttfärs. Finhackad svamp är gott att ha i, men då bör man göra biffar i stället, eftersom det gör att smeten faller sönder lättare. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-18 15:59 | |
![]() | skönt att en viss person ej är medlem längre, för er andra vill jag bara tala om att jag varken är vegan eller militant hihihi och tycker det är helt okej att ge ut recept som innehåller kött fast jag inte äter det själv..:D | |
| Amöban | 2008-11-18 17:23 | |
![]() | Men alltså vad är det jag ser? Kan man göra köttbullar i ugnen? Hur får man sås? | |
| MyNy - Ej medlem längre | 2008-11-18 17:46 | |
![]() | russin har jag hört är populärt nu till jul att ha i köttbullarna | |
| dammet - Ej medlem längre | 2008-11-18 18:02 | |
![]() | Världens godaste köttbullar: Köttfärs, ströbröd, ägg,en kokt riven potatis, grädde (inget jäkla light utan riktig grädde),lök salt, peppar, cayennepeppar | |
| lump - Ej medlem längre | 2008-11-18 18:18 | |
![]() | ta lite havregryn i så blir de mindre torra! | |
| nella35649 | 2008-11-19 07:37 | |
![]() | Gud va många recept!! Kan inte best mej för vilket de blir på julbordet.. hmm Kan man mixa allihop:) | |
| SashaLuna | 2008-11-19 12:39 | |
![]() | Köttbulle buffé? Låter ju jätte trevligt! | |