Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 107 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| yayasout - Ej medlem längre | 2008-11-19 09:45 | |
![]() | Jag snor aldrig, men jag köper Mimikryps argument. Jag brukar däremot alltid städa rummet själv litegrann. Jag är för snäll ibland :) | |
| Palini | 2008-11-19 09:51 | |
![]() | Stöld är stöld, en tjuv är en tjuv, oavsett värdet på det stulna föremålet, trots alla patetiska bortförklaringar i stil med "hotellet är ju så hutlöst dyrt, de har ändå så mycket pengar, det ingår i priset", "alla andra gör ju det", etc. Skrämmande många i dag saknar moral, respekt för andra och heder över huvud taget. | |
| Amiable | 2008-11-19 10:20 | |
![]() | Jag är alldeles för feg för att våga. Skulle jag försöka, vet jag att jag skulle bli kollad liksom - därför låter jag bli. Annars kan jag tänka mig att göra det. Så skam håller mig tbx. Bra det då! Det var likadant när det var detta att tulla in sprit förr. Vågade inte, för jag visste(?) att de skulle plocka in mig o sen var det kört. Jag har sån otur - lr så står det skrivet i hela fejam på mig SKYLDIG! *ler* | |
| Amiable | 2008-11-19 10:21 | |
![]() | fejam = fejan | |
| mrperfect | 2008-11-19 11:58 | |
![]() | Vad jag aldrig har förstått är när folk blir förbannade för att de åker fast. Har man gjort något fel så måste man ju räkna med att få sota för det. | |
| Amiable | 2008-11-19 12:09 | |
![]() | hehe... javisst är det så. | |
| MaadMaxx | 2008-11-19 15:18 | |
![]() | Jag kom och tänka på en sak som jag gjorde precis när jag började gymnasiet... lite of topic, men inom samma ram skulle jag vilja påstå. Jag och ett par nyfunna vänner var ute på stan och så började de prata om att gå in på HM och snatta... Efter en stund så föll jag för grupptrycket, så det bar av (ohh jag svaga människa..). Jag snattade en kajalpenna (som kostade typ 30spänn), jag har aldrig, varken innan, eller efter tyckt att jag bara utstråla "KOM OCH TA MIG, JAG STJÄL FRÅN ER!!!", men det gjorde jag tydligen inte, för det gick bra. En berusande känsla för ögonblicket, måste jag erkänna, men när jag landade i min säng den kvällen- Åh, denna ångest! Jag kunde inte sova på hela natten, vilket gjorde att jag bestämde mig för att sluta min bana som tjuv. Dagen därpå gick jag tillbaka till butiken med den stulna varan och bekände... Sååå pinsamt, men gissa om jag gick ur butiken med ett lättat samvete! :) Ung och dum kan man vara... Ville bara dela med mig av min dumhet. :) | |
| Dalkullan | 2008-11-19 15:24 | |
![]() | MaadMaxx - önskar dagens politiker hade haft ett uns av ditt samvete =) | |
| _abc_ | 2008-11-19 15:25 | |
![]() | "Vi satt några vänner och diskuterade detta och flera stycken tyckte att det är helt okej att ta med sig hem eftersom det är så dyrt att sova på hotell.." Själv tycker jag det är dyrt med oxfilé på ICA, brukar stoppa på mig lite bearniesås-burkar i jackan innan jag går till kassan därav. På NK är kläderna också rätt dyra tycker jag, brukar stoppa på mig strumpor innanför jackan eftersom dessa ofta inte är stöldmärkta. På hotell tycker jag inredningen är godtyckligt att ta med sig av också. Sänglampor, överkast, prydnadskuddar, ja allt som får plats i väskan helt enkelt. Det här jag nämner är väl standard? | |
| JuicyM | 2008-11-19 15:32 | |
![]() | _abc_ : Hahaha, det va väldigt kul skrivet! =D | |
| Van Kantig | 2008-11-19 15:58 | |
![]() | hihi ABC. I Turkiet snodde hotellet min handduk, men av misstag förmodar jag. Jag fick tillbaka den när ja sa till. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-19 15:58 | |
![]() | Abc - det var smärtsamt att läsa. Antyder du att det är bristande logik att jag ser det som okej att sno hem väckarklockan från hotellrummet?! Hela min värld skakar nu... | |
| Van Kantig | 2008-11-19 16:00 | |
![]() | dudeniro, varför i allsin dar skulle det vara ok att du snor en väckarklocka??! | |
| Van Kantig | 2008-11-19 16:01 | |
![]() | Mr Perfect, ja håller med. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-19 16:03 | |
![]() | kära van kantig, Det är ju det jag börjar tvivla på nu. Har alltid sett det som en del av hotellupplevelsen att få med sig någonting, t.ex. en bibel, en generisk tavla med en blomma i en vas, ett örngott, en väckarklocka (har 43 stycken nu), eller kanske en papperskorg. abc inlägg har fått mig att börja fundera, jag skulle ju aldrig stjäla från NK t.ex. | |
| Van Kantig | 2008-11-19 16:05 | |
![]() | dudeniro, jaha, konstigt bara att ingen har upplyst dig låååångt tidigare, tycker jag | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-19 16:07 | |
![]() | Tycker mest det är beklämmande. Om jag fortsätter "upplysa" mig i denna tråd så kommer mina hotellbesök att minska radikalt. Tror jag väljer att ducka och titta på något annat. | |
| SämstpåBeta | 2008-11-20 17:33 | |
![]() | Nej för fan Dudeniro, kör på och lägg ut skiten på blocket! Du är nog som de flesta av oss, nog ramlar det ner något från hotellrummet i resväskan. Oftast ganska obetydliga saker. Värre vore ju om man började plocka ner TV:n och försöker smussla ut minibaren. Men mer intressant är att veta: vilka hotell lägger fram en bibel på hotellrummet? Kan det vara för att man ska få dåligt samvete eller? Typ, bibeln ligger uppslagen och understruket är "du skall icke stjäla"...... | |
| emman | 2008-11-20 18:17 | |
![]() | Det hör väl till vanligheterna att det ligger en bibel i nattdukslådan? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-20 18:25 | |
![]() | Min erfaranhet är också att det brukar ligga en bibel där. Så står det vanligen "donerad av..." och jag tänker jaha, då är det väl ingen förlust då om den går in i min hotellbibelsamling (fint ord!). | |