Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 948 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mouche - Administratör | 2010-01-25 18:21 | |
![]() | Hmmm...Ditt *förlåt* accepteras Hanna men jag tar bort inlägget. Och sen, snälla ni, undvik varandra istället för att gnabbas. Ok? Ska jag börja rensa bort det gnabbande jag talar om så får jag härja runt i flera olika trådar nämligen. Mouche | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-01-25 19:26 | |
![]() | MÅNGA bilister kör omkring med dålig syn, speciellt då det blivit mörkt, det är också ett verkligt problem. Jag gick på ett belyst övergångsställe när en taxichaufför kom och körde på mig, dock bara en touch men ack så nära att det blev allvarligare. När jag bankade in motorhuven och gick fram till honom så påstår han att han inte såg mig, jag såg tydliga att han hade dålig syn så som han satt. Jag hade dessutom reflexer. | |
| Pumpagubben | 2010-01-25 19:46 | |
![]() | Jag förstår att man har reflexväst om man bor utanför stan och behöver gå i vägbanan. Dock ska det inte behövas i stan, visst behöver man som svartklädd vara lite försiktig vid övergångsställen men annars är det upp till bilisterna att anpassa hastigheten. 90 % av tillfällena man håller på att bli påkörd har bilisten sett en men skiter i det. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-25 23:16 | |
![]() | OBS! avänd reflexer i innerstan också! Själv höll jag på att stryka med den 29 dec. Ja,nån gång runt nyår var det. | |
| Bitte - Administratör | 2011-11-04 15:57 | |
![]() | Stora och små där ute (mammor och pappor också): - Snälla, ANVÄND REFLEX/REFLEXVÄST så att bilister slipper sitta med hjärtat i halsgropen och slipper bli anklagade för "ofrivilligt" dråp. Kom ihåg att du kommer att synas minst 100 meters håll! Och detta är lika viktigt både ute på landet som inne i stan Bitte tjatmoster | |
| Megaherz | 2011-11-04 16:05 | |
![]() | Jag går runt med lucialjus på skallen istället :) | |
| madeleine234 | 2011-11-04 19:23 | |
![]() | tråkigt när man kommer med bil och ser cyklister utan lyse och reflexer ! | |
| SecondChance | 2011-11-04 20:12 | |
![]() | "Den påkörda mamman hade inte reflex men däremot bar hon neonfärgade friluftsbyxor i en limeton." Jaha. | |
| levakdörB | 2011-11-04 20:37 | |
![]() | reflex ska införksaffas. Fotgängare kommunicera med bilisterna visa var ni ska någonstans. Är fotgängare utan körkort. | |
| -Delika-tess | 2011-11-04 20:39 | |
![]() | Gillar reflexer :) Köpte en förut som Mojje har designat, pengar går till Hjärtebarnsfonden=2 goda gärningar! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-05 07:36 | |
![]() | jag tror människor med dödslängtan vägrar bära reflex,åker påvägar utan belysning och det kommer folk som gårmed mörkakläderoch svart hund,en dag kanske jag kör på någon dödslängtare föratt dom inte syns,mer reflexvästar åt folket | |
| mrperfect | 2011-11-05 10:01 | |
![]() | användr sälla reflex, men stiger alltid åt sidan då det kommer en bil | |
| Nauticat | 2011-11-23 12:30 | |
![]() | Igår höll jag på att köra på två svartklädda killar på motorvägen. Kollade snabbt i backspegeln och sedan var de bara där framför mig. Hade jag kört i 90 så hade jag kört på dem, och bilen bakom körde nästan in i mig när jag bromsade. Så med detta vill jag säga tre saker: 1. Använd reflex! Svarta jackor syns knappt! 2. Gå ALDRIG på motorvägen. Det är olagligt och livsfarligt. 3. Håll avstånd! Du vet aldrig när bilen framför måste tvärbromsa. | |
| Bitte - Administratör | 2011-11-23 12:36 | |
![]() | I måndgas var det samma sak för mig igen inne i stan så trampade 2 personer tvärs över ett övergångsställe , Alltså inse att man syns inte inne i stana heller utan reflex Bitte | |
| dinodog | 2011-11-23 12:52 | |
![]() | Man kan också stanna bilen om det finns möjlighet. Och tala om för vederbörande att dom syns mycket dålig. Gärna låta en av dom som är ute och går, sitta i bilen medans kamraten står en bit ifrån, så att dom själva ser hur svårt det är att se. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-23 12:57 | |
![]() | i förrgår så kommer en svarklädd man på en svart cykel,det var nära jag körde inte fort,men han fick veja,det var så nära att han blev på körd och det hade varit mitt fel nästan alla cyklar är svarta och saknar reflexer, | |
| trovik - Ej medlem längre | 2011-11-23 15:06 | |
![]() | Det bästa med att bli påkörd är att man traumatiserar påköraren. Tand för tunga s.a.s. | |
| _kicki_ | 2011-11-23 15:30 | |
![]() | Jag ser det som en självklarhet att använda både hängande reflexer samt reflexband då jag är ute i trafiken i mörket. Men det är ju jag det | |
| Partyhatt | 2011-11-23 15:33 | |
![]() | De här stora gula reflexerna får oss att minska vår uppmärksamhet på det knappt synlig när vi kör. Små refleser på brickor och stövlar däremot får oss att se bättre men även att skärpa till vår uppmärksamhet på samma sätt som djurögonen. >>>> Håller med dig. Tror faktiskt det ligger en fara i det, tycker man ska kampanja mer för reflexmärken. Att folk vågar cykla utan lyse förstår jag inte dock. Är själv inte duktig på att bära relex, dock låter jag alltid bilar åka förbi, men skulle aldrig köra cykel utan belysning. | |
| marmeladov22 | 2011-11-23 15:34 | |
![]() | har varken det ena eller andra fast reflexer är det koolaste som finns | |