Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 249

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Apan Bollo - Ej medlem längre2008-11-20 18:34
Antal inlägg: 993

Jag lovar att folk reagerar mer när man säger att man aldrig druckit kaffe. Alltid nån jävel som ska skämta om att 'men vad bra, då ska du få din första kopp nu. Drick nu då. Åh, håhå vad jag är kul'.

Zappast - Ej medlem längre2008-11-20 18:38
Antal inlägg: 348

En serbisk gammal tant (en väns mormor) sade en gång: "Om man ser en man leendes, till synes utan anledning, gå ner för gatan, så tänker jag att han antagligen är full eller/och är en idiot"

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-11-20 18:40

Haha, jag tror det där stämmer in rätt bra på genomsnittssvensken också.

carlmartin - Ej medlem längre2008-11-20 18:43
Antal inlägg: 4590

zappast- är det smart att bekymra sig?

Budalv - Ej medlem längre2008-11-20 18:43
Antal inlägg: 2199

Apan: Lite den mentaliteten finns ju med alkohol och tobak. En slags omvänd moral. "Tro inte att du är bättre än oss. Om jag dricker varje helg tål väl du en påskfylla?" :)

Bergarn12008-11-20 18:44
Antal inlägg: 726

Budalv: Klart man ställer sig i försvarsställning eftersom man tydligen är en dålig männsika om man tar en helgfylla eller ett glas vin till maten. Sen är det ju så att det finns alltid två sidor på myntet. Kaffe (eller koffein = xantiner som det går under) används som second line treatment av bla astma.

carlmartin - Ej medlem längre2008-11-20 18:44

blir mer och mer övertygad om att missnöje egentligen är förklädd glädje.

Zappast - Ej medlem längre2008-11-20 18:45

Varför alla dessa frågor carlmartin.. fan vet jag om det är smart att bekymra sig eller inte. Skulle kunna kontra med frågan; "vad är smart?". Men avstår :P

Budalv - Ej medlem längre2008-11-20 18:46

carlmartin: Jo, känner igen det där. Jag antar att du som jag anser att du kan ta ett beslut och inte bryr dig om lite gnäll och vänder det till något positivt...
Dock är det oacceptabelt med det sociala tryck som finns just med tanke på att alkohol också berör de som är i betydligt känsligare ålder.

carlmartin - Ej medlem längre2008-11-20 18:48

zappast- smart är att göra något roligt eller behagligt för sig själv och andra.

tack för alla dina svar. de har gjort mig glad.

carlmartin - Ej medlem längre2008-11-20 18:53

jag håller med dig budalv - men hur gör man reklam för att avstå från något så lockande som droger?

Zappast - Ej medlem längre2008-11-20 18:56

carlmartin: Kruxet blir ju att det som är behagligt och/eller roligt för en själv kan vara ödesdigert för någon annan... Det är väl något av det största problemet med alkohol och andra droger för övrigt.

Måste för 3e gången påpeka att när jag sagt att man är en dålig människa, menar jag INTE en sämre människa. Anser det vara en avsevärd skillnad. Samt att jag älskar människor hur dåliga vi än är.

Budalv - Ej medlem längre2008-11-20 19:03

Just alkohol finns det väl inte så värst mycket spännande med ens? Faller iaf inte in under "spännande drog" enligt mig -det är en drog som gör folk korkade och slappa. Det är "orättvist" mot de droger som faktiskt kan verka sinnesvidgande att låta alkoholen få fritt utrymme i det sociala spelet. För mig är det inget problem att fördöma alkohol eftersom jag kan fördöma andra droger.

Zappast - Ej medlem längre2008-11-20 19:04

...Det är också "orättvist" mot de droger som är mindre skadliga och "kropp och knopp"

Zappast - Ej medlem längre2008-11-20 19:05

för*

carlmartin - Ej medlem längre2008-11-20 19:15

budalv- jag tror inte att carl mikael bellman skulle hålla med dig. jag tyckte att alkohol hade en oerhört spännande inverkan på min personlighet intill för bara ett par år sedan, men men. frågan var mer riktad åt att få svar på hur man som ung kan ha roligt utan droger, så roligt att dessa inte är så spännande att de tar över stora delar av det sociala livet.

carlmartin - Ej medlem längre2008-11-20 19:17

det räcker nog inte med att fördöma droger om man tycker att deras dragningskraft har en negativ inverkan på folk.

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-20 19:45
Antal inlägg: 3473

Jag ska ivarjefall ha en rejäl grogg imorgon kväll heheheh
Budlav slappna av lite....:) ha lite skoj

Budalv - Ej medlem längre2008-11-20 19:50

carlmartin: De mest spännande drogerna som intresserar de som vill droga för kickar är förbjudna (förbudet i sig gör dem också mer spännande).
Alkohol är först och främst spännande för de som inte har åldern inne att bruka det lagligt även om det finns undantag, som Bellman och du ;).

Det speciella med alkohol är att det är den officiella drogen under övergångsriten tonåring-vuxen. Jag tror inte att ungdomar skulle ha så svårt att ha "kul" utan alkohol som många av deras föräldrar har.
Har aldrig riktigt förstått det där med att man ska ha kul och leva ut. Det känns som om det är starkt förknippat med hårt arbete under veckorna och "frihet" under helgen.
Sedan finns det också barn och unga som söker sig till alkohol för att det är ångestdämpande. Handlar nog inte enbart om lockelse och spänning.
Jag behöver inte sitta inne med alternativ till alkohol för att kunna anse att det förlamar hjärnan. Har inte yrkat på något direkt förbud heller. Tycker dock det är bra att fördöma som en motvikt till den härskande alkoholkulturen.

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-11-20 19:54

Zapast: Jag tänker att du syftar på gräs när du säger att det är orättvist mot mindre skadliga droger, eller?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?