Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 18 966 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| WordWar3 - Ej medlem längre | 2008-11-21 18:52 | |
![]() | He he, mm... :-) | |
| tiiin | 2008-11-21 18:53 | |
![]() | tja, jag är ju kristen så jag kan inte annat än gilla jesus födelsedag! jag blir lite stressad av nyår dock, smittas av stressen över hur roligt man måste ha och hur fantastiska fester man ska på. | |
| emman | 2008-11-21 19:10 | |
![]() | Jesu födelsedag är ju en vecka efter nyår, så den stress du drar på dig på nyåret botas ju lätt av trevligt födelsedagsfirande 6 januari. | |
| Pialina | 2008-11-21 19:42 | |
![]() | Ganska bra. Gillar julmaten och julklapparna - jag kommer aldrig bli så vuxen att jag inte vill ge och få paket :) Den mysiga julottan är en av höjdpunkterna. Gillar träffa släkten på annan dagen, även om vi tyvärr blir allt färre då kusiner firar jul hos sina respektive. Snö ska det helst vara på jul. Däremot blir det för varje jul allt jobbigare att fira jul ensam med föräldrar och ett syskon, bara vi fyra utan någon ny generation elller ens äkta hälfter eller pojk-/flickvänner. Jag funderar också på alla som har en jobbig jul: ofrivilligt ensam, första julen efter en nära anhörig, stora gräl och fejder, barn som har en otrygg jul etc. Nyår varierar. Ofta kan det vara trevligt och jag har inte så stora krav på själva firandet, men några gånger har jag varit tvungen att välkomna det nya året ensam och då har jag inte mått alls bra. Med allt smällande går det inte heller att låtsas som att det är en vanlig kväll. | |
| Tess 08 | 2008-11-21 19:46 | |
![]() | Vi firar årets nyårsafton på samma sätt som vi gjort tidigare. Syster med familj far till hennes svärisar under jul så vi firar liten jul i nyår. Då blir det en kombo av julafton och nyårsafton med exotisk planka (som är mycket viktig) och annat viktigt. Gillar att umgås med familjen på nyår, men skulle troligtvis inte tacka nej om vi blev bjudna på fest någon gång. Kan dock INTE tänka mig att fira vaarken jul eller nyår utan mina barn!!! | |
| Piaree | 2008-11-21 19:48 | |
![]() | Håller med TS. Det finns många anledningar att må kasst under jul & nyår. Skulle helst slippa skiten & precis som du, gå i ide under de kalla, mörka månaderna. | |
| olgaviktoria | 2008-11-21 19:49 | |
![]() | Man ska göra vad man själv vill. Skippa släktmiddagarna om du inte vill. Kanske blir folk lite sura, men skit i det. Det är ju ditt liv. Njut av ledigheten, stäng av telefonen och spela alfapet!!! | |
| YlBjörn | 2008-11-21 19:53 | |
![]() | Jättedåligt för då är Grisen död och jag får inte längre rulla på STRUVARS. *snyfft* | |
| emman | 2008-11-21 19:57 | |
![]() | Själv kommer jag "fira" 24:e December och Nyår på samma sätt som jag gjort de senaste 7 åren: jobba. Go-äte hinner jag med på dagen ändå då jag jobbar natt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-21 21:37 | |
![]() | Jag mår finfint under helgen. Man får väl ta till lite viljestyrka om man låter en helg dämpa en. | |
| stefanf | 2008-11-21 21:51 | |
![]() | Bortsett från att det blir en massa mil i bil så är det mysigt att fira jul med familjen särskilt för (och med) barnen förstås. Trevligt också att få träffa föräldrar och syskon samt syskonbarnen. Det är så kul att se alla barnen/kusinerna leka tillsammans. Ätandet är också trevligt och sen är det rätt skönt när det är över. Nyår har vi inte firat så väldans de senaste åren och det känns inte så viktigt. OM det råkar infalla en trevlig fest där man får möjlighet att umgås lite extra med vänner så skadar det inte - men det kan ju lika gärna ske nån annan gång.. Ser faktiskt fram emot helgerna då det känns lite som en möjlighet att ta ny fart igen med hem och jobb.. =) | |
| stefanf | 2008-11-21 21:54 | |
![]() | Jo, det brukar bli rätt mycket mysslöande uppkrupen med någon bok (eller film) i soffan och allt överblivet julgodis, Alladinaskar etc.. (eller bara en härlig dagobertmacka med julrester..) Julen är nog egentligen som allra bäst när den är över.. =) | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2008-11-21 21:58 | |
![]() | "Hur mår ni under julhelgen?" Tack, alldeles förträffligt. | |
| Rosö | 2008-11-21 23:29 | |
![]() | Håller med Piaree, jul och nyår är skit!! Främst julen då alla vill att man ska kunna dela sig i tusen bitar. Om det inte vore för våran son så skulle inte julen bli av. Jobbar 07-10 och sen blir det julmatsgörande. Ska va hemma för första gången i år till min svärmors mesvikelse. Sen blir det till att hinna med släkt före o efter julafton, HATAR det...Julen ska ju va fylld m lugn o harmoni... | |
| Rosö | 2008-11-21 23:29 | |
![]() | besvikelse menar jag;) | |
| 1335991 | 2008-11-22 00:05 | |
![]() | Julgran-NEJ Julpynt-NEJ(sist vi plockade fram julpynt(det är ngr år sedan) så missade vi att plocka ner det,så när svärföräldrarna kom ner till oss lagom till påsk och julpynten fortfarande fanns framme tyckte svärmorsan att det var dax att ta bort det, för då var det ju påsk-inte jul, sedan dess har vi inte plockat fram ngt julpynt, känns som att det inte är ngn idé). Vi turas om med att käka julbord hos våra föräldrar, vartannat år,i år åker vi upp till svärföräldrarna, och vi bara slappar,för vi köper inte ngr klappar alls, funkar inte då jag har 13 syskonbarn,det blir lite för mkt att köpa till alla,så vi skippar det. Däremot brukar vi ta med rökt viltkött till julbordet då vi ska käka hos morsan,för då får alla vara med och dela på det :P Julmat-bara hos föräldrarna,aldrig hemma. | |
| 1335991 | 2008-11-22 00:07 | |
![]() | och jo,trots jul mår iaf jag bra, men bara för att jag är ledig :P | |
| DennisPlz | 2008-11-22 00:19 | |
![]() | Hur det mås under jul? Mätt, onykter och omgiven av folk som inte låter mig sova *hela* natten i snödrivan. Dvs kommer må alldeles utmärkt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-22 00:35 | |
![]() | Fast, borde inte du snart växa från fjortisfyllorna? :P | |
| Lill-IT | 2008-11-22 00:43 | |
![]() | Håller med Trash;-) | |