Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 249 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -annsofi- - Ej medlem längre | 2008-11-22 18:26 | |
![]() | Ibland får man fråga sig hur man vill bli behandlad och agera där efter. även ett litet beslut kan inskränka din frihet och integritet. Ett förhållande där den ena sakta men säkert minskar den andras livsutrymme, frihet, eget liv, slutar aldrig bra. Ta dig ur det här destruktiva förhållandet nu när du fortfarande kan. Hon vill ha makt över dig. Hon försöker skuldbelägga dig och kontrollera dig. Kanske låter det överdrivet men det är nog tyvärr så det är oavsett om hon gör det medvetet eller ej. | |
| singelkvinna - Ej medlem längre | 2008-11-22 18:35 | |
![]() | Intressant läsning, de flesta verkar ha bestämt sig för att TS ska åka och att tjejen ifråga är totalt dum i huvudet och vill ha makt osv. Tycker det är ytterst lite fakta i TS berättelse för att man ska kunna ta ställning till varför tjejen reagerar som hon gör. Det finns kanske fler sidor av saken. Sen som någon sa, allt är inte svart eller vitt. Det kan va helt andra problem som ligger till grund för problemet som TS brottas med. | |
| zii | 2008-11-22 18:53 | |
![]() | Å ena sidan håller jag nog med de flesta, åk. Oavsett om hon är "dum i huvudet" eller ej, så är det dålig stil med ultimatum. "Gör som jag säger, annars..." Viker man sig, så lär man få fortsätta vika sig = inte bra i längden. Å andra sidan handlar relationer rätt ofta om att jämka.. så idén att bjuda med henne är kanske inte så dum egentligen. Å tredje sidan så kan det lika gärna vara som någon/några andra skrev, att du borde åka själv för att markera att du är en självständig individ och inte hennes toffel. Könsroller är konstiga djur... trots allt snack om jämställdhet så verkar de flesta tjejer vilja ha en "stark" man... möjligen då med tillägget att även tjejer givetvis ska få vara starka och självständiga. Ingendera ska behöva göra avkall på sin självständighet och personliga integritet, bara för att man har behov av en trygg famn, en fast punkt i tillvaron, någon att älska... Right? (Bara lite lösa funderingar.) | |
| ladyhawk - Ej medlem längre | 2008-11-22 19:12 | |
![]() | Jag skulle jättegärna åka till Thailand. Jag skulle smälla av om jag fick ett sånt ultimatum. Jag skulle åka. | |
| twinklestar - Ej medlem längre | 2008-11-22 19:14 | |
![]() | hallå för nåt mer varaktigt förhållande vill man inte ha en mes som gör som man vill till kille...åk | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-22 19:30 | |
![]() | Om hon är så överjävlig som du beskriver så förstår jag faktiskt inte varför du vill ha henne tillbaks? Kan det ligga något annat bakom? Det låter lite förenklat i mina öron. Men åk och skit i bitchen!! | |
| Sternocleido - Ej medlem längre | 2008-11-22 19:32 | |
![]() | Ja, åk och skit på beachen. | |
| tinagu | 2008-11-22 19:42 | |
![]() | Jag tycker att du ska åka, älskar hon dig så finns hon kvar när du kommer hem. Du kanske kan fråga henne om hon vill följa med? Om du inte åker och det visar sig att det inte funkar mellan er och att det tar slut ganska snart så kommer du att ångra dig. | |
| dahlgren_ | 2008-11-22 19:43 | |
![]() | stern :P | |