Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 958

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-28 01:45
Antal inlägg: 5000

ja men när stänger nattklubben då?

lejonmix - Ej medlem längre2009-06-28 01:45
Antal inlägg: 2692

hoppas det fixar sig- otrohet suger- hoppas du kan prata med henne och lita på henne.

anneli72 - Ej medlem längre2009-06-28 01:49
Antal inlägg: 11612

Man ska gå vid första slaget.

Tolerera aldrig ett andra slag.
Inte för att jag är proffs,men jag tror det ändå,

bitley - Ej medlem längre2009-06-28 01:51
Antal inlägg: 691

Slaget? Tolvslaget? ;) De får så klart ha trevligt men med vin i kroppen och tankar på att vårt förhållande inte är optimalt kanske hon ler extra mycket mot... äh. Men den molande skruven i magen är inte kul.

The Rob - Ej medlem längre2009-06-28 01:51
Antal inlägg: 247

Nattklubbsbesöket har utvecklat sig till vänsterprassel och misshandel. Fascinerande.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-28 01:52
Antal inlägg: 5000

Bitley:du ska nog se att hon har det bara roligt tillsammans med sina vänner=)ska du inte försöka sova ist?elr maler tankarna för mycket nu?

bitley - Ej medlem längre2009-06-28 02:02

:) borde absolut sova men inte tankarna så mycket som den rent fysiska påfrestningen, en slags känsla av stress, lätt ledsamhet...

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-28 02:03
Antal inlägg: 710

Skriv en låt, de brukar bli bra i sånt tillstånd? :)

nrXIV2009-06-28 02:09
Antal inlägg: 112

The Rob, det var den dummaste kommentar jag läst på länge.

Bitley, min tanke är att du borde visa en bestämd sida mot henne. Att när hon håller på så här så är det inte ok.
Hon kommer beklaga sig över att hon "inte ens får gå ut en kväll med sina vänner". Fuck it. Det som gäller då är helt enkelt att påpeka att om man har sagt något så gäller det att hålla sig till det. Har man gått in i ett förhållande så får man även foga sig till att ge ANLEDNING till tillit. Inte bara kräva den och bete sig som man vill.

bitley - Ej medlem längre2009-06-28 02:12

Det är skitsvårt att kommunicera det, åtminstone per telefon - som är det enda sättet vi kan kommunicera just dessa dagar. Eller åtminstone jag... det där utlovade samtalet dröjer. Det är så jävla tråkigt att hon gör så här.

nrXIV2009-06-28 02:14

det låter verkligen som att hon antingen testar gränserna eller tänjer på dem i detta nuet.
En sådan tejej behöver korta tyglar... om man ens behåller henne!

le-lou2009-06-28 02:21
Antal inlägg: 17500

ska en tjej inte ens kunna gå ut en kväll utan att man behöver "korta tyglarna"? Måste ni ha full kontroll över en person, annars går ni typ under? Fattar inte detta allvarligt, det är ni som har problemet, inte hon.
Problem med tillit suger - men man kan lösa det genom att :
a) välja att gå vidare i livet, ensam.
b) välja att börja lita på henne.

bitley - Ej medlem längre2009-06-28 02:21

Ja. Faktum är att jag rent krasst önskar jag kunde träffa en bättre tjej och lämna det här bakom mig. Att jag kunde vara den starka, den avvisande, den som någon gång får henne att känna eftertanke. Men det bekommer inte henne.

Hon har tidigare sagt, "träffa en ny tjej då". Då frågar jag "skulle du inte bli ledsen då?!"... hon svarar "jag skulle bli glad för din skull". Och där hänger man sig kvar... ringer och ber om hennes uppmärksamhet.

Men jag har inte skickat något SMS eller ringt nu i kväll, jag har tänkt att hon ju bör ringa någon gång.

Om hon sedan ringer, blir det från mobilen eller hemnumret? Om det är från mobilen så kan man ju inte heller koppla av helt heller.

Suck.

Efter allt jag gjort... två år. Med rejäla ups and downs. Och ett avbrott där jag beklagade mig helt öppet här på Betapet. Och fick enormt stöd. Nu har det varit ganska bra en tid. Vi har pratat om en resa, tid tillsammans... men så omöjliggör hon saker genom att boka upp sina barn helt i osynk med när jag har mina.

Man går sönder långsamt av det här.

le-lou2009-06-28 02:22

(alt. inse att det ligger hos en själv och ingen annan... problemet den stoora svartsjukan alltså)

nrXIV2009-06-28 02:25

le-lou, jag medger att det låter värre än vad jag egentligen haft för avsikt.
Dock pratade jag en liten stund med bitley förut och förstod hurdan sitoationen är- Det rör sig alls inte om någon kontroll för min del. Vad jag däremot avser är att flickan ifråg uppenbarligen är tämligen opålitlig.

I sådana fall få man som du säger, antingen lämna eller om man så önskar hänga kvar. I detta fallet måste dock ett allvar visas upp där man inte tänker tillåta fler snedsteg. Det håller jag fast vid

le-lou2009-06-28 02:25

bitley - du har hamnat i ett mode nu där du har tagit på dig offerkoftan rätt så ordentligt. Misstförstå mig rätt nu men hallå.. hon säger enligt dig i princip att hon skiter i om du träffar en ny tjej eller inte. Det verkar inte bekomma henne, så DU frågar henne om hon inte skulle bli ledsen, varpå hon säger att hon skulle bli glad för din skull.
Kan det bli tydligare än så?

När en person vägrar se och fortsätter i blindo, så får man också ligga i sängen man bäddat. Du har ett val du också. Blir man behandlad illa så kan man välja att gå, de som väljer att stanna får faktiskt skylla sig själva. Hårt men så är det.

le-lou2009-06-28 02:29

är någon opålitlig så är dem det, oavsett hur mycket man försöker ändra på dem. Det är ju fakta då, hon är det. Så vad ska bitley göra?
Antingen kan han må dåligt över henne, eller så kan han skita i henne. Jag håller på att han skiter i henne. Ibland är det det ENDA som kan få en "opålitlig" att ändra på sig, man saknar inte kossan förrän båset är tomt och inser vad man håller på att förlorar, typ.
Eller så ändrar hon inte på sig alls, eftersom hon inte älskar honom. Det lär ju märkas i så fall.
Så det är mitt råd, dumpa dumpa dumpa.
Ett annat sätt att säga det är "shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice".

bitley - Ej medlem längre2009-06-28 02:30

Skulle inte påstå att jag är särskilt svartsjuk, definitivt inte åt det sjukliga hållet, men oro kan man ju känna någon gång när det är så här.

Samtidigt är en del av mig ganska krass, tänker att, okej, händer det så är det slut helt enkelt. Det är ju en klarsynt tanke. Men samtidigt vet jag att den skulle följas av ett rejält dopp i deppgrytan om det tog slut på riktigt.

Hon har inte så mycket eftertänksamhet i vad hon gör. Hon lever för dagen och jag borde egentligen inte klandra henne för det heller. Jag skulle önska att jag kunde agera som en god vän och switcha till det läget direkt om hon gått vidare, att jag bara kunde gratulera henne. Så att vi kunde vara vänner.

Men jag är för emotionellt knuten till henne och skulle bryta kontakten helt. För att inte gå under själv. Något jag vet jag skulle göra.

Snälla telefonjävel, ring i stället...

nrXIV2009-06-28 02:30

Jo, det är svårt om än inte omöjligt att ändra på en person.
Möjligen få henne att "vakna upp" men jag är med på att droppa henne.

tyvärr

bitley - Ej medlem längre2009-06-28 02:32

Nä, fan... nu ringer jag... :(

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?