Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 974 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-27 01:47 | |
![]() | Nummer 6 | |
| SämstpåBeta | 2008-11-27 04:41 | |
![]() | genom de punkter som är uppställda kan jag se vem denna person är. Han har otaliga konton. Varje punkt i sig är en fälla för att förlöjliga de som skriver i tråden! | |
| Cement - Ej medlem längre | 2008-11-27 04:42 | |
![]() | Är du seriös alltså ???? | |
| SämstpåBeta | 2008-11-27 04:46 | |
![]() | nästan aldrig OP! | |
| Cement - Ej medlem längre | 2008-11-27 04:48 | |
![]() | Du är alltså förlöjligad | |
| SämstpåBeta | 2008-11-27 04:57 | |
![]() | sjävklart, det måste man kunna bjuda på OP! | |
| Cement - Ej medlem längre | 2008-11-27 04:59 | |
![]() | Är det ett stockholmssyndrom att tro att det är fyndigt att kalla folk för OP ? | |
| SämstpåBeta | 2008-11-27 04:59 | |
![]() | går man runt och är gravallvarlig hela tiden så missar man ju allt det roliga i livet! | |
| Cement - Ej medlem längre | 2008-11-27 05:00 | |
![]() | Du verkar se det svartvitt. Tråkigt | |
| SämstpåBeta | 2008-11-27 05:32 | |
![]() | munnen den ska skratta o va glaa.....tralla la la la la la la la la | |
| ljuskälla | 2008-11-27 05:54 | |
![]() | 7 | |
| SämstpåBeta | 2008-11-27 07:03 | |
![]() | du har väl ändå inte tänkt dig göra ett statistiskt underlag utefter vad folk svarar här? Regel nummer 1. Internetundersökningar kan aldrig ge full trovärdighet. Regel 2. Oddsen för en seriös undersökning kräver kontakt med de berörda målgrupperna. Regel 3. Bortfallet har du ingen aning om, dvs de som bara läser men inte röstar, de tycker säkert någonting också. Regel 4. Ett av alternativen måste vara att ingen av punkterna stämmer in, valet att inte välja måste stå röstarna fritt att avgöra. Annars är undersökningen för styrd. Bra bok i ämnet är "Metodbok för medievetenskap" av Helge Östbye. Studentlitteratur på journalistlinjen! | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-11-27 11:28 | |
![]() | jag håller med J-P i mångt och mycket: 0. Vi är dömda till frihet, säger Sartre. Vi lever i en absurd värld, utan några inneboende normer och värderingar. Vi kan aldrig förlita oss på någon regelbok om hur vi ska handla, utan alla värden är mänskliga uppfinningar och därmed varken sanna eller eviga. Därför måste vi själv uppfinna vår moral och handla efter den. Varje situation vi befinner oss i är en ny situation och vi kan aldrig tillämpa samma moral på alla situationer. "Ni är fri, välj, hitta på. Ingen allmängiltig moral kan säga er vad som är rätt att göra; det finns inga tecken i världen att gå efter", som Sartre själv skriver. Men det är inte så enkelt att jag bara väljer för mig själv, man väljer också för hela mänskligheten menar Sartre. Då jag gör ett val måste jag även vara beredd på att det finns de som kommer att följa mitt exempel. | |
| skrattblomma - Ej medlem längre | 2008-11-27 11:33 | |
![]() | 7 :n utan tvekan | |
| Cement - Ej medlem längre | 2008-11-27 13:08 | |
![]() | Sämstpåbeta, jag citerar dig "går man runt och är gravallvarlig hela tiden så missar man ju allt det roliga i livet!" Du har ingen aning om vad min intention är. Men jag håller med dig i det du säger om internetundersökningar och att min knappast är utformad på ett seriöst sätt. Däremot behöver det inte betyda att jag inte har seriösa avsikter. Jag tycker att undersökningar i allmänhet ger en skev bild. Dom jag själv har deltagit i har jag uppfattat som dåligt utformade, oavsett om frågorna varit utformade efter dina punkter eller ej. OM jag hade velat göra den seriöst så hade jag gjort det. Man behöver inte ha gått på journalistskola för att fatta att jag inte utformat min undersökning efter någon mall. Jag vill klargöra att min intention aldrig varit att förlöjliga någon. Snarare väcka tankar, helst självreflekterande. Om ingen kan se det så har jag väl misslyckats men det är ok, det här var inget jag planerade under en längre tid, det var något som jag skrev ner i stunden under gårdagen | |
| ElinS_ | 2008-11-27 13:10 | |
![]() | 5. Du känner att du har ett ansvar för alla utom kriminella människor. Våldtäcktsmän, pedofiler, terrorister och andra grova brottslingar gör dig väldigt upprörd. Du anser att straffen är alldeles för låga och möjligen tycker du att dödsstraff vore motiverat för vissa typer av brott. Men det räcker naturligtvis inte. Vi behöver bekämpa ungdomsbrottslighet på ett mycket bättre sätt. Du anser att det daltas alldeles för mycket med ungdomar. Hårt mot hårt är det som gäller! | |
| Cement - Ej medlem längre | 2008-11-27 13:14 | |
![]() | Sämstpåbeta, en sak till. Kom på att jag faktiskt kallade min "undersökning" för ett Experiment. Och anledningen till att jag gjorde det måste ha varit att det helt enkelt är ett experiment, inte en undersökning | |
| Cement - Ej medlem längre | 2008-11-27 14:07 | |
![]() | oeronbarn, jag e ingen Sartre kännare men det där låter vettigt | |
| Cement - Ej medlem längre | 2008-11-27 14:14 | |
![]() | Till er som kunde relatera till 7an. Jag är nyfiken på hur ni förhåller er till det som står i 7an, alltså om ni lever som ni lär osv | |
| lenab | 2008-11-27 14:18 | |
![]() | nr 5 | |