Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 418 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:11 | |
![]() | och skridsko haha du är sjuk! :D | |
| miss_ia | 2008-11-27 17:12 | |
![]() | Belugavis: moderkakan ska ut, japp...och har man tur kommer den ganska snabbt, och har du tur slipper du även sys efteråt. Men vad pratar du om skära ut från ryggen? Ont har alla, och säger man att det inte gör ont ljuger man. Men kvinnan är skapt för så att man vidgas, och tro mig, sen går det tillbaka:) | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:13 | |
![]() | belugavis, ja bra beskrivet av din vän, så är det. Efter stormen rivit sönder din kropp, känner man ett lugn då man sitter med sin bebis i famnen, faaaantastiskt | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:16 | |
![]() | miss_ia ja eller så pressar de ner magen.... Skära ut från ryggen är inte från mig utan från en otroligt rolig människa :) | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:16 | |
![]() | :) De säger alla...och jag försöker ta in det varje gång. Men nu har den biologiska klockan börjat ticka iväg på allvar - så att det ser ut som att jag "slipper" vara med om det :) Men jag har varit gravid en gång i tiden, och under 4 månader var jag paralyserad av skräck - innan det lilla livet insåg att min oroliga mage inte var en trevlig plats att vistas i. Hur som helst.. Varje kvinna som föder barn är föremål för min totala beundran...och ni är ju några stycken :) Keep on the good work! | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:19 | |
![]() | Ja...jag är hyfsat sjuk...Fobisk och sjuk :) Det finns nog en mening i att inte föra sådana gener vidare :D | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:24 | |
![]() | uisge hm du ser misstänkt ung på bilden...tråkigt det med barnet. Ja du är en sån jag skulle drömma om att starta en tjejtidning..en tidning med "må bra tips" och "unna dig" tips..och gör om mig reportage med..och självklart förlossningsreportage.. | |
| E_Cantona | 2008-11-27 17:27 | |
![]() | Förlossning gör ont som fasen...Mina barns mamma fick tag på min ena hand under värsta krystvärkarna när hon födde vårt andra barn...Bröt två fingrar på mig och det gjort helvetiskt ont...:( Än idag förundras jag hur hon med sina pyttehänder fixade att ens få tag runt mina dasslock...:-o Imponeras stort över Ni kvinnor som gör detta och samtidigt är jag lite avis för den känslan när barnet väl är ute måste vara nåt utöver det vanliga:) | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:29 | |
![]() | Haha ja du fick bokstavligt känna av smärtan under förlossningen. Stackare..usch det måste gjort hur ont som helst...:( (fingrarna...) | |
| E_Cantona | 2008-11-27 17:31 | |
![]() | Jomen samtidigt visar det ju vilken styrka som finns i kroppen, under normala omständligheter skulle hon aldrig fixa att knäcka fingrarna...Imponerande.. . | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:39 | |
![]() | Det är häftigt med den styrka som kvinnor får under en förlossning. Vilka urkrafter det handlar om. Jag minns att jag hade som ett avgrundsvrål under krystvärkarna. Det bara kom av sig självt. Skulle nog aldrig kunna härma det vrålet igen om nån bad mej. Det bara fanns där under förlossningsarbetet | |
| run-marie | 2008-11-27 17:40 | |
![]() | uisge, delar din flygrädslefobi totalt. Där hjälper ju ingen lucka i ryggen. Det du skrev var faktiskt riktigt roligt att läsa, fast det är tragiskt för din skull. Min familj har sagt hur många år som helst, ta ett par drinkar så glömmer du flygrädslan men jag tror att om jag ska flyga nån mer gång i mitt liv (sist december 1969) så ska jag vara medvetslös och dom får bära in mig på planet och sen ska ja ha narkos hela flygresan. Har försökt tala om för mig själv hur många tusentals som flyger varje dag och ALLA andra säger att det är farligare att köra bil, men det kan jag aldrig hålla med om. Då kör jag och jag är på marken redan :) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:43 | |
![]() | Snart är det vår, Beata...då kommer vi inte undan längre :) | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:44 | |
![]() | Själv skulle jag inte kunna åka båt till tex Estland. Som en burk och bli begravd på botten usch. Vår släkt fick en sån resa en gång, jag tror nån vann den. Så skulle vi åka alla...jättetrevligt....e ller nåt. Sen gick jag in där man skulle sova och klev av båten efter all hjärtklappning jag fick. Kommer aldrig hända. Men Gotland fixar jag, fast på vintern känns det o-kul. Estonikatastrofen var faktiskt helt otroligt läskigt när den var på riktigt | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:46 | |
![]() | Kissed Ja jag tror att skriket också är en styrka. Visst attfolk skrivker för att det gör jätteont, men också för att det är en kraft i kroppen som uttrycks | |
| RikaM | 2008-11-27 17:47 | |
![]() | NÄr jag väntade mitt första barn fick jag höra att det var helvetet på jorden att föda barn. Det fanns absolut inget värre som man kunde råka ut för! Visst känns det när man föder barn, men som tidigare sagts så är det en positiv smärta. Eftersom jag nu har tre barn så kan jag säga att jag tycker att det var (är) en grym överdrift att säga så till en förstföderska och jag är glad att personen som sade det till mig hade fel! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:48 | |
![]() | Alla mina fördomar om galna mammor är nu bekräftade. Tackar. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:49 | |
![]() | Jaha på vilket sätt då? Kanske man får ett svar den här gången :) ?? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:50 | |
![]() | Nej det får du inte. Men det är intressant läsning. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-27 17:50 | |
![]() | RikaM Ja det var taskigt att hon sa just så. Hon borde sagt att det var ett helvete för henne, men sen relaterat till nåt annat exempel hon hört där någon sagt att det inte var så farligt som hon tänkt sig (som i fallet med min kompis) | |