Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade73
Mobilspel
Pågående20 078

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mamman - Ej medlem längre2008-03-31 22:46
Antal inlägg: 6379

Hahahaha!!!
Det påminner om när min svärmor skulle köpa en present till min dotter. Hon fyllde väl 3 och älskade att laga mat och sånt.
Så hon hade ju berättat för farmor vad hon ville ha, men farmor fattade inte vad det var. Dock tänkte hon (likt gigans berättelse) att jag säger som Matilda säger så kanske dom vet...
Men INGEN visste vad Oävva mickon var... Så kom födelsedagen och hon fick en massa presenter. Min svärmor passade på att fråga vad oävva mickon var för något så jag berättade: Det betyder värma i micron!
Inte konstigt att ingen fattade..... ;-)

Semikolonet - Ej medlem längre2008-03-31 23:01
Antal inlägg: 21

Äntligen en kul tråd! Bra trosell!

levakdörB2008-03-31 23:13
Antal inlägg: 1471

När indierna, eller de andra människor kommer och vil ha kartong på bladspenaten som de inte hittar. När jag säger att den lstår inne i frysen vill de inte hämta den för det är för kallt. Förut stod de precis vid dörren.

Mitt jobb ger skäl till mycket skratt då företagare är lustiga människor. Samt att jag är roliga timmen på jobbet!

Hedenstierna2008-03-31 23:17
Antal inlägg: 530

haha uffes slog ju alla, garvade högt här hemma :D

SashaLuna2008-03-31 23:55
Antal inlägg: 320

Jag, min syster och min mor hade en girls day ut och gick i lite affärer för ett tag sedan. Min mor skulle under denna dag passa på att ta ett nytt foto till sitt körkort. Varpå vi traskar iväg till en fotoatomat. Väl där blir mamma imponerad av att den tar kort. "Va tar den kort???" skriker min syster varpå hon tar ett rejält tag om mamma och kastar in henne i båset. Men låt henne ta av sig jackan och fixa håret försöker jag lugna henne var på hon forstätter "nej, den tar ju kort!!" Och någonstans då kommer hon på att atomaten inte "tar kort" utan tar visakort som betalmedel. Gud va vi skrattade. Vi va tvugna och gå in en bit i affären för att stackars inknuffade mamma skulle kunna få ta sina kort ifred utan ett fånigt skratt.

Budalv - Ej medlem längre2008-04-01 00:49
Antal inlägg: 2199

Här kommer en bokstavsrelaterad. En riktigt dålig men sann ordvits:

Jag och en ung tjejkompis flyttade i ett hus på landet. Ganska snart efter att vi ogifta nyponrosor tagit huset i besittning började två grånade gentlemen uppvakta oss. De försökte med chokladaskar och löften om ponnyhästar (vi var över 20 år) och en massa tok som verkligen var roligt för oss flickor att skoja om på kvällarna bakom låsta dörrar. Eftersom alla känner alla på landet och folk är duktiga på att tjuvlyssna i buskarna lade vi oss till med att kalla våra grannar för kodnamn när vi pratade och fnissade med varandra.
Friarna fick heta första bokstaven i sina namn. Min "J" och kompisens "R". Vi visste att de här kodnamnen var ganska lätta att knäcka för den som hörde våra ord och sammanhangen, men vi kunde inte låta bli att använda dem. Vårt hus var lyhört, man hörde både grannar i huset och folk som talade utanför, men det triggade oss bara att fortsätta med de lättröjda smeknamnen. Vi fann nån spänning i det.

Så en dag var jag på loppis med "J". Jag hittade ett Ordyatzy och blev eld och lågor!!!
"J" ville genast köpa det åt mig så vi kunde spela ihop. Han såg drömmande ut i blicken, hans gråa irisar skvalpade lite. Besvärad insisterade jag på att betala det själv och öppnade spelet för att liksom avleleda uppmärksamheten.

J utbrister: Men vänta nu! Det här har jag spelat i min ungdom. Om jag till exempel tar bokstaven "J" och gör så här... och flyttar mitt "J" hit och slår tärningen ja men hör du, om jag har ett "J", "J"...

Av alla bokstäver valde han J som exempel. Han log som om han verkligen hade hört vartenda ord av mitt och min kompis perverterade småflicksskvaller om honom och hans kumpan.
Kunde verkligen inte hålla mig för skratt och skrattade så jag knappt kunde hålla kvar förmiddagens kyrkkaffe i urinblåsan. "Tänk så kul det ska bli med Ordyatzy, jag skrattar redan"

visst2008-04-01 09:46
Antal inlägg: 125

Var hos min syrra o fikade och hennes ex satt i rummet bredvid och beställde något i telefon. Vi hörde honom när han pratade, allt gick bra ända till han skulle bokstavera efternamnet.
Han började: A som i L?! Jag o syrran tittade på varandra, sen kom L som i H?! Jag o syrran skrattade så vi tjöt, han blev väl nervös den stackarn. Och det sista han sa, sen hörde vi inte mer för vi skrattade så mycket , var H som i LEJON??!
Kan tillägga att han fick det han beställde. =)

Brittson2008-04-01 12:33
Antal inlägg: 467

Gigans inlägg påminner mig om när min stackars mamma skulle köpa en present åt mig för några år sen, när Tommy Hilfiger var inne. Syrran och jag kallade märket för Tommy Lillfinger och jag hade önskat mig en sådan parfym. Mamma gick alltså till affären och frågade efter en Tommy Lillfinger-parfym! Expediten förstod dock vad hon menade så det blev rätt ändå.

bennyboll - Ej medlem längre2008-04-01 18:49
Antal inlägg: 8806

Måste berätta om ett 1a april skämt som jag blev utsatt för på jobbet.Jobbar inom demensvården om nu ingen vet det förut.
1a april inträffade på långfredagen och jag skulle jobba helg. Var inte glad då jag kom till jobbet, men hade iaf fått några timmars ledigt så personalen bara möttes i dörren för en snabb rapport.
Fick rapport om att vi hade fått en ny patient som bodde i undersökningsrummet. Det var alltså 1 patient mer än vi skulle ha...
ja,ja..Det var inget annat än att gilla läget. Patienten var MYCKET besvärlig, hade fått lugnande och låg nu och sov i sin säng.
När det var dags att äta kvällsmat så började jag att tjata på den andra uskan att vi borde ta upp honom, men hon lyssnade inte alls! Till slut blev jag så förbannad, jag gick o hämtade en rullstol (eftersom han var drogpåverkad så kunde han troligen inte stå på benen) och gick in till honom. Fortfarande kom inte min kollega till hjälp. Jag smög sakta fram till mannen, pratade med MYCKET mild röst och hoppades att han inte skulle bli förbannad.
Nåväl, han rörde inte en fena, så jag gick fram till honom, pratade fortfarande väldigt lugnt och skulle klappa honom lite på kinden. Konstigt tyckte jag, att han hade krupit ner så långt ner så bara lite av håret syntes.. Men jag lyfte sakta på täcket och......
Där låg en pälsmössa och lite filtar!!!
Gissa om mina arbetskamrater hade roligt åt detta i flera år!!!!! Hela personalstyrkan var med på detta skämt!! Jäklar vad jag skrattade själv då spänningen hade släppt!!

DryBones - Ej medlem längre2008-04-01 23:56
Antal inlägg: 61

hahahaha, Kära Budavl! Du är underbar, jag saknar den tiden. Livet på landet blev inte vad vi föreställt oss kanske.

Jag hade svårt att hålla mig för skratt när en viss "R" påstod sig vara en vampyr. *fnissfnissfniss*
Detta ter sig förstås oförståerligt för utomstående, men föreställer man sig dom lystna blickarna, Ned Flanders dialekten och tandlöst snusspottande kanske man kan ana att det var svårt att hålla masken.

Frutafresca2008-04-02 01:45
Antal inlägg: 3

Jobbade en gång på Åhléns i stan, på glasavd. Min dåvarande kille hade just besökt mig i julstressen. Han gick efter en stund o lämnade mig alldeles varm i kroppen o med tankarna på annat håll. Ett par kunder kommer till kassan o ber mig hämta champagneglas från lagret. Jag hämtar glasen, går tillbaka till kassan o granskar dom med kunden o frågar sen högt o tydligt om " det är dom här chimpansglasen ni vill ha?" Åh, jag skrattade så jag knappt kunde stå upp hahaha ( min kollega o kunderna i kön kunde inte heller hålla tillbaka:=)

GalnaAlexiz2008-04-02 01:55
Antal inlägg: 169

Morsans polare jobbade i kiosk, en kille försökte handla flera gånger, snurrade mellan hyllorna, sedan gick han fram sa ett paket Chosan
så hon ropade högt Cho-San Cho-San på dig med:) han vart skit röd i ansiktet och sprang därifrån, hon hajade ingenting när hon berättade detta, men Cho-San är kondomer;)

linlim2008-04-02 11:33

jag och min kille hade inte varit ihop så länge, kanske ett par månader.
ett par kompisar till oss skulle komma så vi hade gjort oss iordning och satt och väntade på dom.
jag kände att jag vill krams lite"enbart kramas". min kille blev jätteglad över mitt förslag och slänger av sej kläderna och sätter på en p-film och slänger sej i soffan. ack vad han blev besviken då jag började asgarva åt han där han låg i soffan naken med strumpona på sej.
han klär snabbt på sej kläderna lite skamset men nu efteråt så skrattar vi bara åt det

Metalnymf - Ej medlem längre2008-04-02 12:22
Antal inlägg: 227

Hahahaha, men jag gör ju alltid bort mig. Det är kul!

Det här var några år sen då jag var en lättgenerad tonåring som var pöjktokig. :p
Jag va på väg hem från skolan då det åkte förbi en bil (en cab) full med söta pöjkar. Å guuud tänkte jag och tänkte att jag skulle se lite snygg ut, så jag vickade lite extra på rumpan och glodde på pöjkarna när dom saktade ner farten och åkte bakom mig. Jag kom inte längre än några meter förrän det sa pang! Då hade jag gått in i en lyktstolpe och föll handlöst bakåt i trottoaren. Hahahaha! Jag har aldrig skämts så mycket i hela mitt liv, men shit va jag garvade. Kan även tillägga att jag inte var ensam om detta =)

Bonnielee2008-04-02 12:30

skrev ett mess till min granne, vi hade nyss börjat träffats, skulle skriva: ja nu får vi hoppas att snön ligger kvar över hela julen, de blev. nu får vi hoppas snön ligger kvar över hela kuken. Snacka om frusen balle :O)

Bonnielee2008-04-02 12:32

kom på en till, just med sms.
Min kompis hade skrivit värsta messet till sin "kille" om vad hon skulle göra när hon kom hem, lite porrigt så. de roliga va att de kom till hennes pappa som satt på andra sidan bordet haha, faan va vi garva.

Budalv - Ej medlem längre2008-04-02 16:27
Antal inlägg: 2199

Dry Bones:

"I'm a vampire u know" Ned Flanders. Haha, på pricken! Jag hade väldigt svårt att hålla mig för skratt när "R" lovade att ge dig mun mot mun om du skulle trilla i den 3 dm djupa dammen i hans trädgård. Som om ens ett lik skulle tacka ja till konstgjord andning och kyssövningar från en man som tuggar portionssnus i brist på tänder och läpp att lägga in prillan mellan ;-)

Men visst var väl de här bokstavsnicken sprungna ur flitigt betapetande?

MissT2008-04-02 16:54
Antal inlägg: 1110

Det här med teknik är inte alltid att lita på. Jag parade ihop min dåvarande chef med min bästa kompis. De började dejta och allt gick superbra. Men en dag ringer min kompis till kontoret helt panikslagen. Hon har fått veta att hon har klamydia. Hon måste ju således berätta detta för sin nya kille (min chef) men vågar inte. Jag föreslår att hon ska skicka ett e-mail istället. Hon skickar ett e-mail där hon förklarar att hin varit till läkaren och att hon fått veta att hon har klamydia och att han måste testa sig. Hon ber så mycket om förlåtelse och skriver att hon förstår om han aldrig vill se henne igen. Men hon får aldrig något svar.

Efter några dagar när de träffas nämner han inget heller. Hon börjar bli lite nervös men säger inte heller något. Efter nån vecka så får jag hennes mail till min dator på jobbet. Jag ringer upp henne och frågar om hon skickat det till mig med men det har hon inte så vi kan inte förstå hur det mailet hamnade hos mig.

Min chef ringer upp henne ganska direkt efter det att vi har lagt på och säger att han har läst hennes mail. Hon frågar då varför han inte kommenterat det tidigare. Det visade sig att mailservern på jobbet var trasig och alla mail fastnade hos IT teknikern som sedan vidarebefordrade alla mail till alla när servern funkade igen för han visste inte vem som skulle ha vad. Så alla anställda fick veta om denna lilla pinsamhet...

DryBones - Ej medlem längre2008-04-02 22:17
Antal inlägg: 61

Budalf, det är dom absolut.

Och visst är han Flanders! Har tittat mycket på Simpsons senaste tiden och varje gång han säjer "Hidilly-ho" och "Okilly-dokilly" så ser jag R framför mig. Tänk om våran boy next door visat sig vara Mr. Burns istället *pek*.

( Btw. Tänkte pm:a dig men kan ju ta det här, kommer förbi imorgon eller senast Lördag istället, blev så sent idag. Puss)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?