Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 253 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LadyZara | 2008-12-04 00:00 | |
![]() | Det här tycker jag är en trevlig stiftelse att skänka pengar till: www.stifud.se/startsida.p hp | |
| Tess 08 | 2008-12-04 09:33 | |
![]() | Var på 40-årsfest i sommar och födelsedagsbarnet fick en get... i Uganda! Jättekul! Fast iofs så var det ganska roligt att fundera på om Geten kom när man ropade efter den (då den har ett svenskt namn) och om det gick att ta med sig den på flyget osv... Tror det var den roligaste presenten. Den är namngiven efter födelsedagsbarnet och det finns lite information på certifikatet.... | |
| Dyslekso | 2008-12-04 09:36 | |
![]() | Är det någon skillnad på hur ni som gillar idén med välgörenhetsgåvor tänker i fråga om julklappar vs födelsedagspresenter? Är det lika tilltalande att ge välgörenhetsgåvor som födelsedagspresenter också, eller känns julen bättre att ge sådant på? | |
| Tess 08 | 2008-12-04 09:49 | |
![]() | För mig - ingen skillnad! Dock brukar vi ge lite dyrare presenter när någon fyller år än på jul... Åtminstone de närmaste. Skulle lätt köpa en Get till någon som fyller år | |
| evilein | 2008-12-04 09:49 | |
![]() | Bra med välgörenhetspresenter. Själv stöttar jag barnfonden, där finns massor av självhjälpspresenter att ge bort över hela världen. Överkonsumtion är så tröttsamt. Det skapar bara massa nya behov. www.barnfonden. se | |
| nystan1 | 2008-12-04 10:23 | |
![]() | Jag har så dålig fantasi, så istället för att köpa nån skit som ingen vill har (och som står inknödd längst bak i något skåp, och sedan slängs vid nästa storstädning) brukar jag köpa julgåvokort från Rädda Barnen. De har även "riktiga" julklappar i sin webshop där en del av pengarna går till bra saker. | |
| Baffin_Bay | 2008-12-04 10:39 | |
![]() | Jag funderar ut julklappar som jag vet att mina nära vill ha, alternativt får de komma med lite hintar. Iår ska mamma få ett underställ, hon är mycket utomhus, pappa ska få ett par "finskor" då mammas hund åt av tårna på hans. Lillebror har köpt ett hus och får något till det, mormor och morfar ska få en grej till sitt hus som jag vet de behöver och pojkvännen önskar sig en morgonrock + att vi ska köpa varsitt sängbord till varandra i julklapp. Peace of cake, de får vad de vill ha och sen får de själva skänka pengar om de vill. Själv ger jag 50:- i månaden till WSPA. | |
| nystan1 | 2008-12-04 10:50 | |
![]() | Men hur ska man göra när ens mamma för 24e året i rad önskar sig snälla barn? =P | |
| Tess 08 | 2008-12-04 10:53 | |
![]() | När min mamma sa så frågade jag vad hon skulle göra med oss.... ;-) | |
| Miss_jk | 2008-12-04 17:39 | |
![]() | Vara ett snällt "barn" (24 år?) och göra henne glad! | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-12-04 17:59 | |
![]() | "Pappa ska få ett par finskor" Baffin Bay kopperi är förbjudet även i Finland. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-12-04 18:02 | |
![]() | Koppleri ska det stå såklart. | |
| _abc_ | 2008-12-04 20:06 | |
![]() | Dyslekso: Jag resonerar olika kring julklappar och födelsedagspresenter. Jultiden har växt till ett nästintill perverst jippo, där man dessutom vanligtvis ska köpa till flertalet personer och blir då lätt att det inte blir lika personligt som vid födelsedagar, sett till tanke bakom paketen. Därav vill jag påstå att det oftare kastas in muggar, yllekoftor och annat "skit" i julklapparna istället för de med tanke bakom. Därför ser jag att det gärna kan bli en gåva i dennes namn etc vid julen istället för vid födelsedagen. | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-04 20:10 | |
![]() | hah: snygg luva abc jag tror inte på det där med att skänka till cancerfonden cancer kan endast botas hos enskild individ om individen är redo att lösa sina känslomässiga och mentala sår slutdiskuterat | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-04 20:12 | |
![]() | lol FINSKOR | |
| nystan1 | 2008-12-04 21:18 | |
![]() | Miss_jk: Försöker allt jag kan, men hon fortsätter bara med samma önskan. Jag förstår inte vad människan förväntar sig av mig! =) | |
| Mimikryp | 2008-12-04 21:39 | |
![]() | nystan1; Att du ska FORTSÄTTA vara snäll förstås! :-P vem-som-helst; Jag vill inte ha nå't kvitto på välgörenhet. Ska man ge mig något ska man ge MIG något, och då vill jag ha något som jag VILL HA. Men hellre då att de sätter in lite kosing till cancerfonden eller whatever än att de ger mig en ful tröja eller en tråkig bok eller något annat jag inte vill ha. Och såhär tänker jag oavsett om det gäller julklappar eller födelsedagspresenter. (Och om någon undrar så jo, jag skänker ett antal hundralappar till välgörenhet varje månad.) | |
| _abc_ | 2008-12-05 18:52 | |
![]() | Note to self: Ge mimikryp actionfigurer, INTE välgörenhetsgåvor. | |
| stefanf | 2008-12-05 19:11 | |
![]() | Här är ett väldigt konkret och bra alternativ, tycker jag. Finns olika inriktningar och prisnivåer och man ser exakt/konkret vad pengarna ska användas till (i flera fall). www.webaidshop.se/ Det blir garanterat en hel del klappar härifrån. Skulle dock inte ge välgörenhetsklappar till någon jag inte känner väl och tror uppskattar det - men det är ju samma med de flesta presenter. Man ger något man tror blir uppskattat. | |