Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 226 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2008-12-06 13:19 | |
![]() | Är det så svenskt, egentligen? Det finns väl länder där "skryt" om den egna personen ses med än oblidare ögon än här. Jag tycker inte vi alltid ska ställa upp USA, där självförhärligandet är lite mer standard, som motexempel (vilket det kan kännas som om vi gör). Jag vet att det lätt blir så, med tanke på att vi får så mycket därifrån, men det är synd tycker jag. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:20 | |
![]() | Lagom är ordet, kissed... Men var dej själv, var nöjd med det, bry dej inte så mycket om vad andra tycker. Och stå på dej - annars gör nån annan det | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:20 | |
![]() | Budalv... Utanförskapen klär mig som vintern klär granen, en kram för barnen, det är inte lätt som en plätt, men jag slipper dö av uttorkning pg a industriell svett. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:21 | |
![]() | Det kan jag hålla med om formula. Jag är nog som folk är mest. Vissa dagar älskar jag mej själv vissa inte ett dugg. Kan vara mycket som spelar in. Delvis barndom, synsätt i samhället i stort, större tankar kring vad man har för uppgift här i världen. Vad är meningen med just mitt liv? Stora tankar att jobba med. Men i det stora hela så är jag nöjd med mej själv och min insats i livet. Men min undran ligger mer kring hur vi allmänt tänker och behandlar varann? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:22 | |
![]() | Bra ord kaparen!!Tackar för stödet:-) | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:23 | |
![]() | kissed, välj kärlek i alla lägen mot alla. Du visade form av fysisk ilska för ett par ord i en annan tråd... du är så frustrerad och arg så att det nästan smäller. Men du... ta ett aktivt val. Välj kärlek, i alla spektrum. I dig, mot dig, för dig, för alla. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:24 | |
![]() | Nån skrev något om Offermentalitet. Och det är himla lätt och hamna i det när man lever i vårt samhälle, det är tanken eller naturenslagar. Men att Aktivt välja kärlek är en annan sak. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:26 | |
![]() | En sån sak som fick t e x Martin Luther King eller John Lennon dödade. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:27 | |
![]() | Precis det jag gör formula. Kärleken och min magkänsla styr mej hela tiden. Men att bli knullad av en främling är inte kärlek för mej:-) Däremot med min älskade som jag vaknar tillsammans med, som jag gråter tillsammans med, skrattar, bråkar, upplever saker med. Men honom älskar jag gärna:-) Jag sorterar dessa handlingar väl. Men jag dömmer ingen som vill göra på annat sätt. Bara man är sann mot sig själv och mår bra inombords. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:28 | |
![]() | Nåt jag retar mig på med svensk mentalitet är att man är så dålig på berömma andra människor. Att berömma någon för ett bra jobb gör att personen växer som människa. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:29 | |
![]() | Jo, fast introspektion är svårt. Jag speglar bara vad du skrev i den andra tråden, jag är helt säker på att du gör så gott du kan och att det är gott nog. Det andra obehaget som syftade till fysiskt våld är något som bara du kan förstå och du nämde i förbifarten tidigare. Nåväl. Alles lugnt. kramen. nu måste jag göra nått annat :D | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:30 | |
![]() | Håller med dej Kolbxbo! Men det kan vara farligt, det kanske innebär att jag inte är lika bra?! Och alla måste ju vara lika, eller?:-) | |
| Dyslekso | 2008-12-06 13:30 | |
![]() | Kolbxbo: i vilka länder är man bättre på det då? Alla? | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:36 | |
![]() | Jag vet inte om jag tycker att svensken generellt är så avundsjuk av sig.Tycker det mest är en gammal klyscha som ständigt upprepas och har blivit till 'saning'. Däremot är det väl så att många har i botten en dålig självkänsla och då har behov av att klandra andra för både ditten o datten. Kanske svensken har dåligt självförtoende generellt? Den som är trygg och nöjd i sig själv behöver ju inte hacka på andra. | |
| MyNy - Ej medlem längre | 2008-12-06 13:40 | |
![]() | Immortales: Kollade med word, synonymer för "Självsäker" är bland annat "stöddig" och "dryg" | |
| Dyslekso | 2008-12-06 13:41 | |
![]() | Word sally. (Fast att svensken har dåligt självförtroende generellt vet jag inte heller. Jämfört med sudaneser, japaner eller mexikaner?) | |
| Dyslekso | 2008-12-06 13:44 | |
![]() | Jag tycker vi borde sluta uppleva mänskliga särdrag som nationella. Det är en slags narcissism vi borde kunna klara oss utan. :) | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-12-06 14:08 | |
![]() | Om man ständigt tror att andra är avundsjuka på en kan det vara en vanföreställning. :-) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-06 14:21 | |
![]() | Dyslekso: Däremot kan man tala om mänskliga särdrag hos generationer :) Min mormors t ex var en tungsint generation. De svängde sig med uttryck som "den som skrattar på morgonen får gråta när solen gått ned" eller hur det nu lyder. Vi som är lite längre från kriget och mer förskonade från Luthersk påverkan lever med lite andra vidskepelser. Populärast just nu är att man ska göra egna val. Jag tror det kommer från snabbköpskulturen eller var det Frankrike. | |
| alexon | 2008-12-06 14:25 | |
![]() | jag undrar om words synonymmotor har fått en stänk av den svenska mentaliteten? | |