Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 230 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| klibaza | 2008-12-07 20:48 | |
![]() | tänk va trevligt om det var mer föräldrabesök, jag har klasser från fsk till 9an men det är bara i de lägre klasserna föräldrar dyker upp. nog har man väl som föräldrer nån dag eller timme per läsår som man kan komma ifrån? | |
| lillakia | 2008-12-07 20:52 | |
![]() | Min åsikt är att det tänks för mycket på ekonomin än på eleverna. Resurser, resurser och åter resuser...... Jag kan till viss del förstå det men inte när det hela tiden påverkar de som är i behov av särskilt stöd t ex. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-07 20:53 | |
![]() | Klibaza: Ja, jag håller med, de föräldrarna till yngre barn brukar vilja veta mera. Men sen är det liksom som dött. Oftast är det just då föräldrar tror sig veta allt om skolan och sina egna barn. Lustigt. | |
| klibaza | 2008-12-07 20:57 | |
![]() | Ja och de som visar sig i skolan minst och stöttar sina ungar minst har mest åsikter, oftast negativa | |
| klibaza | 2008-12-07 20:59 | |
![]() | jag tror att om fler föräldrar skulle besöka sina barn i skolan så skulle de få en annan åsikt, förståelse och dialog... | |
| CHL | 2008-12-07 21:03 | |
![]() | i dagens läge tycker jag att föräldrar förlitar sig på att dagis och skolan ska uppfostra deras barn. Redan på dagis, där får många ungar till karriärsmänniskor spendera allt för lång tid. Dom lämnas ofta vid 07,30 o hämtas inte förräns 17,30. Vidrigt i mitt tycke. I skolan fortsätter mönstret. När dom får problem med sina barn, så är det dagis eller skolans fel. Vore det inte bättre att ta sig tid för sina barn? Gå ned i arbetstid, engagera sig och uppfostra? Om man inte gör detta tycker jag inte man ska uttala sig om dagis eller skola. Min dotter går nu i kommunal skola. Hon har vissa problem att anpassa sig, därav har jag tagit extra mycket ledigt för att hjälpa henne in i skolan. Så ansvaret ligger mer hos föräldrarna , det är där rätt värderingar och beteende ska utvecklas. Dom på vårt dagis var jättebra, dom berättade om ev. problem vi behövde jobba med. Gav feedback när det gick bra. Vår skola hon gått i sen i höstas likaså. Bra kommunikation och även där tas problem upp direkt. Så vi som föräldrar får jobba med det, det är ju vi som uppfostrar våra barn. Inte dagis och inte skolan. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-07 21:14 | |
![]() | Så sant. Sedan skulle jag vilja tvinga föräldrar till möten. De som inte kommer är de som behöver det mest. | |
| klibaza | 2008-12-07 21:17 | |
![]() | ja visst är det så! men sen kan de tycka så mycket negativt som de inte har belägg för också..tyvärr | |
| klibaza | 2008-12-07 21:19 | |
![]() | många skolor gör så många bra saker, projekt, inriktningar...stora och små saker som aldrig kommer fram, det är synd tycker jag. Fram för allt är den kommunala skolan dålig på att marknadsföra sig | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-07 21:20 | |
![]() | Ja, jag tycker att alla som uttalar sig om skolan ska först plöja igenom styrdokumenten, dvs. skollagen, läroplanen och kursplanerna, och FÖRSTÅ dem!!!! Det är nämligen ingen lätt sak, men iaf. får ni upp ögonen för vad skolan går ut på idag. *känner att mitt hjärta bultar lite för hårt igen, måste lugna ned mig med ett spel* | |
| CHL | 2008-12-07 21:47 | |
![]() | men om alla föräldrar tar lite mer ansvar för sina barn än dom gör idag, så är nog många problem lösta *tror* | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-07 21:52 | |
![]() | CHL: Jag är övertygad om att det skulle göra susen. :-) | |