Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-09 21:36 | |
![]() | glömde ;) | |
| Tess 08 | 2008-12-09 21:36 | |
![]() | nix! Bizzzy, vi är forumtomtar.... | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-09 21:37 | |
![]() | abc. du vet precis vad jag menar, försök inte med mig... | |
| _abc_ | 2008-12-09 21:37 | |
![]() | Bizzzy: sr inte kopplingen, du har ju ingen =). | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-09 21:38 | |
![]() | göm dig inte bakom "seriös" stämpeln, för det kan du inte, har sett din tomteluva överallt på sista tiden.. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-09 21:39 | |
![]() | abc, jo för att kunna vara överallt måste man vara snabb. Och för att vara snabb måste man vara liten, enligt min fördom då alltså | |
| _abc_ | 2008-12-09 21:40 | |
![]() | rosa_kanini: Ser inte alls vad du menar, när folk är sådär kryptiska är det inte så självklart att fatta alls vad de menar. Syftar du på pedofiltråden där jag tyckte att bl a dina argument saknade backning och att jag faktiskt inte tyckte som du i frågan? | |
| _abc_ | 2008-12-09 21:40 | |
![]() | bizzzy, syftade till mössan. | |
| sanlin | 2008-12-09 21:40 | |
![]() | Forumtroll är väl helt enkelt nån som tycker om att skriva gärna och ofta i forumet! Behöver inte vara något negativt alls tycker jag! :) | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-09 21:43 | |
![]() | måste jag förklara igen? läs tidigare inlägg istället | |
| _abc_ | 2008-12-09 21:48 | |
![]() | rosa kanin: Vad ska jag gömma mig för? Tror att folk kan bilda sig uppfattning kring om JAG är ett forumtroll eller inte utan att jag ska ordvälta dig kring om jag är ett större forumtroll än dig själv. Vill du lägga ner diskussionen eller fortsätta? Mig kvittar det, jag drar mig inte för att skriva ett långdraget banalt kontringsinlägg om du fortsätter att diskutera MIG. | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-09 21:52 | |
![]() | men jävlar så det tog..det faktum att du måste öppna en tråd om det här och dessutom måste försvara ditt ordbajsande känns ju bara fjantigt, varför inte ta och inse att du är vad du är? | |
| _abc_ | 2008-12-09 21:54 | |
![]() | Haha jag lägger ner då. Välkomnar tystnaden för att låta tråden gå on topic igen. | |
| sanlin | 2008-12-09 21:55 | |
![]() | försökte ju nyss det med tråden... ;) | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-09 22:00 | |
![]() | Forumtroll för mig, klingar positivt faktiskt. Och angående trådens startande så förstod jag det som att TS endast ville höra vad betamänniskorna la för betydelse i ordet forumtroll. För mig är ett forumtroll någon som hänger med i de trådar som denne är intresserad av (rimligtvis ett flertal). Forumtroll försöker ta reda på svar på frågor och ställer frågor om det är något denne undrar över. Ett forumtroll kan även ha en mer slapp inställning till forum, s.k. chatt. Självklart kan ett forumtroll vara negativ eller positiv i sitt skrivande, men själva ordet är för mig som sagt positivt. | |
| Piaree | 2008-12-09 22:03 | |
![]() | Jag har alltid varit ett troll. När jag började skriva här räknar jag med att jag blev ett forumtroll per automatik =) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-09 22:06 | |
![]() | wikipedias beskrivning av forumtroll stämmer bra med min åsikt faktiskt. Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar stämningen hos övriga användare. Källa: Wikipedia | |
| _abc_ | 2008-12-09 22:13 | |
![]() | kissed: Det där hoppas jag inte stämmer in på mig... Men i många ämnen gör man givetvis alltid någon arg eller skadar stämningen hos om man står för helt motsatta värderingar. Åskmoln: ja det är precis vad jag ville veta. En del intressanta förslag har kommit hittills inklusive ditt egna mer positiva klingande av forumtroll. | |
| sanlin | 2008-12-09 22:15 | |
![]() | Precis så som Åskmoln uppfattade jag också det hela. :) Och håller med samme talare också. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-09 22:22 | |
![]() | Lite intressant egentligen att folk har sig egen tolkning på ord som faktiskt enligt wikipedia översätts på det viset som jag hänvisa till. Som att jag skulle säga att burdus tolkar jag som någon som är tillbakadragen, tystlåten och väldigt snäll person. | |