Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 322 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Cajsa-Stina | 2008-12-11 12:23 | |
![]() | Klart att det går att ändra på saker och ting. Ta en sak i taget...man behöver inte göra allt på en gång. Du är ju en klok tjej, du svarar ju själv på vad du borde göra:) | |
| Cajsa-Stina | 2008-12-11 12:24 | |
![]() | Absolut Tess, flickan måste ju börja må bättre:) | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-11 12:25 | |
![]() | Haha, ajaj. Jag har väl inget val då? Får väl slå en pling till doktorn då. Idag hinner jag ialla fall inte... | |
| Tess 08 | 2008-12-11 12:25 | |
![]() | Kanske du får säga till doktorn att du vill ha bättre svar än de du fått (om h*n bara säger: Ät bra, rör på dig, sluta rök). Begär att de ska kolla upp detta ORDENTLIGT! | |
| Tess 08 | 2008-12-11 12:26 | |
![]() | I morgon efter du har ringt villvi veta vilken tid du fick!! Skriv ned den här så vi får veta! (och då är det inte lika lätt för dig att 'maska') | |
| emmylicious | 2008-12-11 12:27 | |
![]() | Jag har haft samma problem i flera år nu, det kommer till och från. Ser det inte som något jätteallvarligt för min egen del. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-11 12:27 | |
![]() | Fan då, nu blir jag ju så illa tvungen :P Lovar att meddela imorgon :) | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-11 12:28 | |
![]() | Nej det är väl inte det hemskaste som kan hända men något måste ju vara fel för så ska det ju inte vara :/ | |
| RikaM | 2008-12-11 12:29 | |
![]() | Man kan ha lågt blodtryck också! | |
| Palini | 2008-12-11 12:46 | |
![]() | Jo, lågt blodtryck kan det också vara. Får du lätt kalla fingrar? | |
| Minta | 2008-12-11 12:50 | |
![]() | Förlåt hannaroman, men jag kunde inte låta bli;) | |
| Sotfinger | 2008-12-11 13:03 | |
![]() | Förmodligen är det väl en kombination av flera orsaker, mycket redan nämnt. För lite/fel mat, rökning, sömnbrist, stress under för lång tid ger ofelbart symtom av något slag. I ditt fall kanske huvudvärk och yrsel? Att du får det vid hastiga rörelser och varm dusch kan möjligen tyda på blodtrycksfall eller bihåleproblem, men sånt kan ju också hänga ihop med allmän utmattning. Vad doktorn kan göra är att utesluta eventuella farligheter, sedan kmmer h*n förmodligen attt ge dig just såna livsstilsråd (om det är en klok doktor i alla fall). Förvånandsvärt många ungdomar som söker läkare för diffusa symtom som trötthet, huvudvärk har inte insett att det kan bero på att de hoppar över frukosten, äter baguette till lunch, kaffe hela em för att hålla sig vaken, sällan rör sig ute i frisk luft och sitter vid datorn till 01 på natten. | |
| getingungen | 2008-12-11 13:09 | |
![]() | Beroende på vilken typ av huvudvärkdu har finns det olika behandlingsmetoder. Dock handlar det till stor del om livsstilsrådgivning, dvs minska utlösande faktrerna! | |
| Piaree | 2008-12-11 13:12 | |
![]() | Låter som järnbrist, tycker jag. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-12-11 13:26 | |
![]() | Visst kan det vara lågt blodtryck, Hanna. Du ser ung ut, och detta är väldigt vanligt bland ungdomar. Förmodligen ska du börja röra på dig mer, även om det bär emot. En stillasittande kropp förblir stillasittande, medan en kropp i rörelse förblir i rörelse. Så det är "bara" att få kroppen att ändra fokus :) Rökning hjälper nog till också i kombination med att du kanske dricker för lite vatten? Alla dessa små råd ur ett forum är givetvis bara gissningar och spekulationer. Det kan vara allt från ingenting - till vad som helst. Huvudvärk och yrsel är symptom på mängder av saker. Men troligt är nog dessa jag nämnde ovanför samt en del andra förslag här inne. Men det säkraste är att fråga någon som kan ge dig ett säkert svar. Då räcker inte Betapets forum särskilt långt, även om välviljan är stor. Ring vårdcentralen! | |
| Amiable | 2008-12-11 13:33 | |
![]() | Om du tycker att du mår dåligt av dina symptomerna, rekommenderar jag att Du vänder dig till din läkare för vidare bedömning. Här inne är det många med massor av olika erfarenheter och symptomer som kan ge råd till dig. Men _om_ det vore något allvarligt(allvarligare) och Du inte vänt dig till din läkare...och bara 'lyssnat' på råden här.. vilket jag inte hoppas att du bara gör nu. Precis som ovan med beskriver det.. välviljan är stor men vänd dig till dem som är expertiser inom området! - mitt råd iaf! | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-11 14:30 | |
![]() | Tack för alla råd, ska ringa doktorn imorgon, berättar hur det gick sen! | |
| skrabban | 2008-12-11 14:37 | |
![]() | Det kan vara migrän du har. När man reser snabbt eller lägger sig ner så hinner inte blodtrycket med alltid. Det är därför man blir yr. Jag har både migrän och jag blir yr när jag reser och lägger mig. Det brukar inte vara något farligt. Sedan kan det ju vara spänningshuvudvärk eller det kan komma från kotorna i nacken. Hoppas du blir bra hannaroman. Önskar dig lycka till och hoppas du får hjälp. | |
| Annacondan | 2008-12-11 16:41 | |
![]() | Snacka med doktorn och få ta lite prover. Alltid skönt att få lugnande besked och råd. Jag vet att tonåringar som nyss har växt mycket, kan bli lite känsliga i blodtrycket och balansen. T ex var det en 16-årig kille som klev upp på en stol och dråsade i golvet avsvimmad. Blodet "orkade" liksom inte upp i huvudet men sånt blir bättre när man är riktigt vuxen. Du kan ju behöva järnmedicin eller något annat. Fråga doktorn så slipper du grubbla. | |
| fuego | 2008-12-11 17:10 | |
![]() | Vågar inte föreslå några av mina mirakelmedel Hanna =) Kram på dig, det går nog över.. | |