Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| AIK SUGER | 2008-12-14 19:40 | |
![]() | folk som kör i mittenfilen på 3-filsmotorvägarna i sthlm. (vid 90kmh) | |
| Mimikryp | 2008-12-14 19:40 | |
![]() | Det jag svär mest över är de som inte blinkar när de vill byta fil utan helt enkelt bara börjar köra närmare och närmare en (sidledes). *morrar* Annars stör jag mig också mycket på de som kör mot enkelriktat (regeln gäller ju även cyklister), de som parkerar på handikapplatser utan tillstånd, de som kör alldeles för sakta helt obefogat (gubbar som tanter spelar ingen roll) och de som envisas med att cykla ute på körbanan fastän det bara är EN meter gräsmatta mellan körbanan och cykelvägen (även med barn i släptåg på cykel med stödhjul). Skrämmande. :-( Och det här med reflexer... Ja, självklart ska man ha reflex när man är ute och jag brukar själv vara noga med det. Men skulle det vara så att jag är ute när det är mörkt och jag inte har reflex, då går jag inte över vägen när det är någon bil inom synhåll, och jag går naturligtvis inte på vägkanten, utan långt in på gångbanan. | |
| Mimikryp | 2008-12-14 19:44 | |
![]() | AIK SUGER; Ööh? Någon måste ju köra där också? Om de i högra filen kör 90 kan jag ju köra 110 i mittenfilen? Eller om de i högra filen bara kör 70 måste jag ju kunna göra 90 i mittenfilen? Om alla alltid ska köra i samma fil vore det ju onödigt med två och ännu värre, TREfiliga vägar. :-P | |
| klibaza | 2008-12-14 19:45 | |
![]() | vansinnesomkörningar kan göra mig vansinnig! även om jag ogillar att generalisera så är det oftast unga killar som gör det, folk utan reflexer är också irreterande och ännu mer om de har hund med som inte fått en egen reflex | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-12-14 19:45 | |
![]() | alla utom mig själv | |
| Baffin_Bay | 2008-12-14 19:46 | |
![]() | haha hade tänkt skriva PRECIS som klobba2 ;D | |
| fuego | 2008-12-14 19:47 | |
![]() | Vad händer med dig klibaza om en ung kille med hund utan reflex gör en vansinnesomkörning? | |
| emmylicious | 2008-12-14 19:48 | |
![]() | Vänsterfil o kör långsamt håller jag med om. Idiotiska omkörningar. Folk som inte stänger av helljuset vid möte eller om bilen framför inte har helljuset på fast det är tomt framför. | |
| emmylicious | 2008-12-14 19:51 | |
![]() | fuego... "Folk som vägrar att köra ut en bit i vägrenen trots att man tutar och blinkar på dem." Man har ingen skyldighet att köra ut på vägrenen. Såna människor som åker bakom och gör så gör mig också irriterad... | |
| malekhamoves | 2008-12-14 19:52 | |
![]() | Jag irriterar mig på mig själv i trafiken. | |
| golden | 2008-12-14 19:53 | |
![]() | jag blir galen på gamla gubbar med keps som kör dåligt och som har en sån där stor snordroppe som hänger från näsan som om det vore typ tusen minusgrader.. | |
| emmylicious | 2008-12-14 19:53 | |
![]() | ViktorWig Nä, regeln om att bussar har förtur när det är 50 km/h och nedåt är fortfarande aktuell. | |
| emmylicious | 2008-12-14 19:54 | |
![]() | .. "i bruk" kanske det heter. Inte aktuell. | |
| fruktsoda123 | 2008-12-14 19:55 | |
![]() | Jag förstår mig inte riktigt på folk, först klagar alla på att bussar och kollektivtrafik har företräde och sen klagar ni på att bussar å spårvagnar är sena, hur tror ni det skulle sett ut med tidtabellen om inte kollektivtrafiken hade företräde?? TÄNK innan ni säger grejer... | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-12-14 20:03 | |
![]() | dessa irriterar mig mest: 1. folk som envist ska köra 20 cm bakom en (spelar ingen roll hur mkt jag trampar på gasen, de ska ändå ligga där) 2. folk som inte fattar/bryr sig att rondeller också har trafikregler(förutom att det är enkelriktat) så de kör lite som de behagar 3. Att folk kör ut precis framför en, trots att det är hur tomt som helst på vägen framför och bakom mig | |
| fuego | 2008-12-14 20:07 | |
![]() | emmy // man ska underlätta för en omkörning golden// när jag kör om en sån gubbe är hastighetsskillnaden så stor att jag inte hinner uppfatta denna snordroppe ens..=) nephelia// kör ut till höger och låt den köra om,det är väl det som signaleras till dig | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-14 20:08 | |
![]() | Fuego skrev: "Folk som vägrar att köra ut en bit i vägrenen trots att man tutar och blinkar på dem." Och?? Om jag kör 90-100 på en 90väg ska jag faen inte behöva gå ut i en moddig vägkant för att du ska få fräsa förbi!! Vill du promt om kan DU faen köra i den moddiga mittsträngen och få sladd... "Folk som kör sakta trots att de har grönt ljus 200 meter längre bort" Och? Hastighetsbegränsningarna gäller före ljusen likväl som efter, inte faen kör jag som en dåre för att det är grönt 200 m längre fram! Det blir grönt igen grabben, men det är sånt man lär sig med tiden! Jag retar mig på : Folk utan reflexer Folk utan trafikvett Folk som inte kan köra i en rondell Folk som inte respekterar att det finns fler än dom på vägen Folk som tror dom är balla för att dom kör fort Folk som är newbies men som tror dom behärskar alla situationer Gubbar i hatt/keps och kärringar i sjalett/blåtonat hår som kör konstant 30-40 kilometer långsammare än övrig trafik och gärna mitt i vägen!! | |
| Ekliptikan - Ej medlem längre | 2008-12-14 20:08 | |
![]() | Israel... men jag irriterar mig iofs alltid pà det, oavsett om jag àr i trafiken eller inte... | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-12-14 20:12 | |
![]() | fuego: går inte, finns inte plats oftast, dessutom kan jag ju inte hålla till i vägrenen när sikten är skymd/i korsningar mm | |
| fuego | 2008-12-14 20:13 | |
![]() | Ewa Leena , vilken landsdel bor du? Det sista du retar dig på är folk som kör 30-40 km långsammare än övrig trafik väl min vän.. de punkter du kritiserar mig för handlar om folk som kör 30 km saktare än de flesta här nere. Snömodd har jag bara inte tänkt på, händer typ 3 dagar om året härnere | |