Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 361 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-19 20:33 | |
![]() | Ha ha :-)) | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-19 20:37 | |
![]() | Jag trodde att bilen gick fortare om jag puttade från baksätet på framsätet. :-) | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-12-19 20:39 | |
![]() | Jag trodde att man skulle drunkna om man badade inom en timme efter att man ätit lunch, då får man kramp om man är ett svenskt barn på badstranden. Alla andra nationaliteter kan bada direkt efter maten utan att dö, orättvist! | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-19 20:40 | |
![]() | Kafou=Dum blondin, jupps jupps. *Love* | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-19 20:42 | |
![]() | Robban, Robban. | |
| sandrawallin | 2008-12-19 20:56 | |
![]() | min dotter kom på härom dagen att sången: "prästens lills kråka" handlade om en fågel....... hon har hela tiden trott att den handlade om .... en snorkråka. Lite gulligt tycker jag! =) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-19 21:48 | |
![]() | sandra:hahahaha,va sött! | |
| Lindalainen | 2008-12-19 22:09 | |
![]() | jag trodde att det fanns gubbar med fjärrkontroller som skötte rödljusen. hur skulle ljusen annars byta till grönt så fort det blev lång kö? | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2008-12-19 22:15 | |
![]() | Det gör dom ju inte Lindalainen! Jag trodde stora stygga vargen bodde under en gran i backen utanför morsan, och att det bodde apor under badkaret på toa, och att det fanns nyckelpigor inuti lecakulor :-) Brw...hatar fortfarande babianer p.g.a det haha! | |
| rockshit | 2008-12-19 22:22 | |
![]() | min lillebror trodde på morran från mumindalen när han var liten. vi syskon tyckte det var jättekul att skrämma honom med det. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-19 22:33 | |
![]() | Min vän berättade för mig att barnen på hennes dagis en tid pratade väldigt mycket om 'kossan berny'. Ingen av de vuxna kopplade riktigt förrän låten Burnin med Cue spelades ngn dag och barnen sjöng med. Istället för 'Cause I'm burnin' blev det helt 'Kossan Berny'. Mycket bättre. | |
| bäcker - Ej medlem längre | 2008-12-19 23:31 | |
![]() | Jag trodde.. ..att man blev med barn automatiskt när man gifte sig. Undrade hur man bar sig åt om man ville gifta sig men inte ha några barn. ..att det kom ormar och spindlar ur ventilerna på toaletten. Det sa faktiskt Mats hos min dagmamma och han var ju faktiskt ett år äldre. ..att man sjöng "å diska å leva å diska å leva.." och inte "och visst ska han leva". Såg alltid min storebror stående på en pall hos farmor och diskade när vi sjöng. ..att alla bekymmer och tråkigheter försvann när man blev stor. I högstadiet upptäckte jag att det inte var så, då jag blev god vän med min bildlärare. ..att jag skulle sugas ner i virveln när jag släppte ur vattnet ur badkaret. Minns också en gång då jag sa till mamma: "Ett blåmärke blir ju brunt efter ett tag.. Om man får ett blåöga, heter det då sen brunöga?". Oj vad hon skrattade. Jag blev antagligen arg och gick därifrån, som brukligt när någon skrattade åt mig. Måste också få berätta om min käre storebror.. Vår farfar retades på skoj med honom och han blev sur, gick till pappa och skvallrade. När han kom åter till farfar sa han till brorsan: "Skvallerbytta bing bong". Då gick han till pappa igen och lipade. "Pappaa, farfar kallar mig för 'skvitte skvatte bång nånting'". | |
| bäcker - Ej medlem längre | 2008-12-19 23:32 | |
![]() | tyckte också att min morfar var väldigt lik en schimpans | |
| Pialina | 2008-12-20 00:11 | |
![]() | Jag trodde att en droppe vatten kostade ett penni och tyckte det var dyrt. Att det var helt orimligt och omöjligt förstod jag däremot inte. | |
| Pialina | 2008-12-20 00:16 | |
![]() | Precis nu kom jag på hur den missuppfattningen antagligen uppstod. Pappa hade säkert någon gång sagt att man ska stänga av vattnet genast man inte behöver det, för varje droppe kostar och enpennisslantar var ju det minsta som fanns och då måste det väl kosta en penni per droppe. När vi spelade kort, sade ibland mamma eller pappa istället för "Din tur" "Dun tir", uttalat med o istället för u. Det här var jag säker på att var tyska. När jag var tio var mammas och pappas kompisar från tiden de bodde i Tyskland på besök och de hade sina barn med sig. Vi spelade kort och jag tänkte säga "Dun tir" och visa att jag faktsikt kunde lite tyska. När jag några år senare förstod att det inte alls betydde din tur, var jag mycket lycklig över att jag inte vågat visa mina kunskaper i tyska. | |
| Jönan | 2008-12-20 01:37 | |
![]() | När jag var liten satt jag å mamma & hittade på hennes fotoalbum (svart/vita) från när hon var liten. Jag minns att jag frågade när dem målade om världen, om världen var svart/vit då.. Tycker att det är rätt roligt och logiskt att jag tyckte så. | |
| Tedacious | 2008-12-20 01:39 | |
![]() | min mamma sa att hon var med i damlandslaget i fotboll, vilket jag självklart trodde blint på. | |
| Baal 666 - Ej medlem längre | 2008-12-20 03:26 | |
![]() | Hahaha Tills du som femåring lärde dig ett och annat, insåg att din mor hade en man vid sin sida som var din far. Myten om heterosexuella fotbollskvinnor slogs i kras och du blev gay. | |
| Mariemarej | 2008-12-20 07:20 | |
![]() | Att man "skulle bli sån" när man gjorde en grimas. | |
| åsnis | 2008-12-20 11:53 | |
![]() | - Att nålar blev sterila om man tryckte dem genom gardinfållen (ren nål behövs när man ska peta ut en stick i fingret tex). Gjorde det i relativt vuxen ålder och blev påkommen av mamma som efter att ha ifrågasatt mitt beteende blixtsnabbt la till "det där kommer från pappa va?" vilket var helt korrekt. - Att grannens häst såldes till avel för att det var en så speciell miniardenner, inte en till åren kommen nordsvensk. - Att man i andra länder instämde genom att skaka på huvudet och nickade för nekande. (till exempel i Albanien) - Att Svarta Madam verkligen kom fram om man upprepade hennes namn tre gånger framför en spegel i ett mörkt rum. - Att man kunde gå på molnen. | |