Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 370 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| CHL | 2008-12-23 22:57 | |
![]() | upa skrev:Nja, jag tycker närmast det är skam att inte äta mycket av den säsongsbetonade maten som exempelvis apelsiner och klementiner. Vi bör ju äta upp det som det finns mycket av. Ja... så skinka är ju det vi har för mycket av nu för att alla skulle få sin förbannade julskinka. Ät skinka då upa :=) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-12-23 23:04 | |
![]() | Ja, det har väl alltid varit arbetssamt att jobba? Jag har inte sagt att det är något fel med det. Jag tror också att det är en missuppfattning att de som jobbar på odlingar och plantage aldrig får betalt. Däremot vill olika välgörenhetsorganisatione r få betalt för att sprida lögner. Ja, vi har ett överflöd att svinkött så här i juletider. Det var precis det jag ogillade och vill absolut inte bidra till dumheterna. | |
| CHL | 2008-12-23 23:07 | |
![]() | tro och veta är skilda saker såsett upa... jag tror mig veta att din kost är skadligare än dess som äter gris till jul... men som sagt... jag tror | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-23 23:11 | |
![]() | När jag var på systemet idag så var det en gubbe innan mej som skällde ut kassabiträdet efter noter för att de inte hade så många julöl kvar att välja på. Tyckte så synd om henne, han gav sig inte fast hon förklara att inte hon kunde göra nåt åt det. Att det var slut hos leverantörerna. När det var min tur var jag tvungen att önska henne god jul, då blev hon lite gladare:-) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-12-23 23:14 | |
![]() | Jahaja, nu äter jag visserligen inte bara apelsiner och nötter :) Jag mår för övrigt alldeles prima. Jag tror inte heller man mår väldigt dåligt av att äta en skinkbit till jul, det är mer jag som mår dåligt över att folk prompt måste stoppa i sig slabbet till varje pris. | |
| CHL | 2008-12-23 23:16 | |
![]() | där håller jag med dig upa! | |
| CHL | 2008-12-23 23:18 | |
![]() | kissed: om människor ändå kunde planera sina inköp i tid :) | |
| Ekliptikan - Ej medlem längre | 2008-12-23 23:44 | |
![]() | Den energi en människa förbrukar genom att arbeta ett par timmar är ganska liten jämfört med hur mycket energi som går åt i till exempel en förbränningsmotor. Ett av de enklaste sätten att uppleva det är att dra en generator för hand, eller fot... alla har väl haft en cykel med lampa som barn, ofta driven av just en generator som drivs av hjulet, det blir märkbart tyngre när man ska tända bara två små lampor. Vad är då poängen med det här inlägget? Jo, att människokroppen är otroligt mycket mer energisnål och effektiv än maskiner och därför i största möjliga mån borde få ersätta dem. Om man inte är lat förstås, men då kan man ju ligga i sängen och äta KF-Chicken ur hink tills man dör av hjärtfel. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-24 00:48 | |
![]() | Givetvis köttfri julaftonsmat för mig:D | |
| Kajsasson | 2008-12-24 01:43 | |
![]() | Jag jobbar ochså med kött och köttprodukter och kan bara instämma i att julen är hysterisk och många överreagerar. En sak jag dock försöker tjata i mina säljare är att man måste vara näst in till övertydlig, kunden vet oftast mindre om varorna än du som säljer varan. Vi har faktiskt mycket mindre klagomål nu än för några år sen. Sen finns det ju dock riktiga rötägg som bara älskar att leta efter fel, det kommer man inte ifrån. | |