Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 531 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stabilt | 2008-12-27 23:35 | |
![]() | Nej du har rätt....jag blir rädd over att ingen bryr sig.....men ni ska veta att det kan drabba er imorgon. | |
| Miss_jk | 2008-12-27 23:35 | |
![]() | stabilt: Jag äter gott, lever gott och mår gott. Måste det innebära att jag skiter i hemlösa? Måste jag svälta mig själv och bosätta mig i en trappuppgång för att känna med de hemlösa? Du resonerar väldigt konstigt och jag fattar inte riktigt var du vill komma och vad du menar. I övrigt håller jag helt med Mouche. Kunde inte sagt det bättre. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:35 | |
![]() | Grisebank, nej - men förlora sin inkomst och kanske inte klara av att betala sitt uppehälle (antar att det var dit hon ville komma) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:36 | |
![]() | Linn: Jag vet. Det var bara en reaktion på ett tidigare inlägg där någon beklagade sig. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:37 | |
![]() | Det här med att skämmas - skulle inte falla mig in. Har jobbat stenhårt hela livet för att komma dit jag vill, och tänker inte skämmas för det. Däremot är jag otroligt tacksam för de gynnsamma omständigheterna som möjliggjorde resan i livet så här långt. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:38 | |
![]() | trashone - okej, då är jag med! | |
| stabilt | 2008-12-27 23:41 | |
![]() | Okey ni på den här tråden jag ger upp ni fattar ingenting...ni har det för bra helt enkelt. Jag hoppas att ingen i er närmaste krets drabbas av hemlöshet................ .....fast kanske det skulle nog få er att vakna upp. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:41 | |
![]() | Angående tråden: Är alla släkt med den där hemlösa människan som insider tog upp? Tänker på tråden www.betapet.se/forum...=- 0#800128 Känns inte en uppmaning att rösta på Nanne Grönvall som ett ineffektivt sätt att hjälpa en släkting? Har för mig att det kom upp i den förra tråden också, men om man har en familjemedlem som farit illa och man mår dåligt över det så borde det inte vara svårare än att man själv ställer upp med husrum... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:43 | |
![]() | stabilt, där har du fel. | |
| nettan23 | 2008-12-27 23:44 | |
![]() | Visst man måste ta eget ansvar, men är man inte rätt lyckligt lottad om man föds i en medelsvensson familj, kan gå i skolan, har tak över huvudet, föräldrar som bryr sig osv. Finns många drogmissbrukare och psykiskt sjuka som är det av en anledning, visst till syvende o sist är det ens ansvar, men SJÄLVKLART finns även de lyckligt lottade i Sverige | |
| stabilt | 2008-12-27 23:44 | |
![]() | Vakna upp om det vore så enkelt................... ...herre gud va fan ska man säga ingenting är nog bäst...................va fan lever jag i för land är det Sverige eller.................... .. | |
| Mouche - Administratör | 2008-12-27 23:44 | |
![]() | Om någon i min närmaste krets skulle drabbas av hemlöshet så skulle den personen/personerna omedelbart välkomnas till mitt hem! Mouche | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:45 | |
![]() | nettan23 - min poäng precis. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:48 | |
![]() | Och nu verkar det ju som om den där insider-lodisen har släktingar i hela Sverige också... Eller i alla fall på betapet. Men det kanske är som nettan23 antyder. Om man har släktingar som ''bryr sig'' genom att rösta på Nanne Grönvall kanske man tillhör de som är olyckligt lottade... | |
| stabilt | 2008-12-27 23:48 | |
![]() | Jodå man kan bli hemlös av att man blir utförsäkrad....för att försäkringskassans "läkare" ser inte dig som sjuk....så gudnåde dig få inte fel sjukdom........va fan lever ni i för värld. | |
| nettan23 | 2008-12-27 23:49 | |
![]() | Linn: Bra där :D En liten sidofråga ska verkligen forumvärdarna kommentera i trådarna här, känns som ni/de borde vara neutrala med era åsikter? :) | |
| Miss_jk | 2008-12-27 23:49 | |
![]() | Men stabilt, vad tycker du man ska göra om man har det "så jävla bra" som vi har det då? Skänka pengar till välgörenhet? Det gör jag redan. Sluta äta? Hjälper inte de hemlösa. Ha ångest när jag ska sova? Hjälper inte heller de hemlösa. Så, vad ska jag göra? (Bara ett litet tips till stabilt: Alla punkter du sätter ut i följd ibland, använd dem där de ska vara så blir det lite lättare att läsa dina inlägg.) | |
| stabilt | 2008-12-27 23:50 | |
![]() | Mouche...om det vore så enkelt så skulle vi inte ha en enda hemlös i hela Sverige.................. ...rätta mig om jag har fel. | |
| stabilt | 2008-12-27 23:50 | |
![]() | Det är tanken som räknas | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:51 | |
![]() | Stabilt: Och du tycker att en Nanne-röst är en bättre tanke än att upplåta husrum åt en släkting? | |