Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 704 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-01 19:07 | |
![]() | trashone: "Vi snackar skrålskrammelskamskrik, inte musik " Du vet, vi rätt många som älskat AC/DC sedan barnsben, och gör det fortfarande. Det finns låtar av denna grupp man återupptäcker och återupptäcker och återupptäcker, beroende på vilken ålder och vilken situation i livet man är. Hur många artister klarar det? Hur som helst, om du nu avskyr AC/DC så behöver du inte spy din galla här. Det finns säkert artister som du älskar som jag definitivt skulle "bespara" mina arma öron från men varför vräka ur mig förolämpningar om artisten för det? | |
| jonteg | 2009-01-01 19:10 | |
![]() | Okreh,lite dålig stil att spy galla över alla som säljer sina biljetter med vinst.Du måste ju ändå se skillnad på biljetthajar och en tjej som råkat få 2 biljetter för mycket. Finns väl annat att gnälla på,jag hade banne mig försökt få ut så mycket som möjligt. | |
| monk - Administratör | 2009-01-01 19:14 | |
![]() | SJ säljer ju själva sina tågbiljetter på tradera www.sj.se/sj/jsp/pol...0& amp;l=sv för högstbjudande. Jag tycker inte man kan klandra någon som säljer konsertbiljetter till högstbjudande pga. av en dubbelbokning. Det är biljettsystemet som ska ändras, t.ex. genom att göra biljetterna personliga... | |
| hugokolbaz | 2009-01-01 19:19 | |
![]() | SJ suger på alla punkter. Särskilt biljettsystemet. Men att göra biljetterna personliga gör ju bara ett värdelöst biljettsystem ännu sämre. Hur ska man då "bli av" med sin biljett om någon omständighet ändras och man inte kan åka? Köpa ombokningsbar/återbetalni ngsbar biljett för de tredubbla priset? All makt åt SJ? Nej tack. | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2009-01-01 19:22 | |
![]() | katalias, det hade jag visserligen kunnat göra. Men mina två biljetter är ganska långt ifrån där jag själv kommer sitta, så då blir det ju att de två sitter för sig, och jag och min syster en bit ifrån. Och att bjuda två personer på AC/DC-biljetter för 1350 har jag ingen lust med heller för den delen, så rik är jag inte så jag har råd med det, och dessutom skulle det bli till några jag själv inte fick någon julklapp av. Så nej, det får nog vara.. | |
| blaad666 | 2009-01-01 19:22 | |
![]() | Tradera... låt efterfrågan bestämma priset. Inget fel att ta betalt för saker, Elfsborg. Inte direkt HIV-medicin vi pratar om här... | |
| Råbbson - Ej medlem längre | 2009-01-01 19:22 | |
![]() | Som sagt, vänta så länge som möjligt med att kränga biljetterna. AC/DC regerar för övrigt! | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-01-01 19:23 | |
![]() | sälj biljetterna till inköpspris. rock´n roll är för alla. inte bara folk med pengar. | |
| Miss_jk | 2009-01-01 19:38 | |
![]() | "den kant Miss_järnkamin drog mig över. Alltså att det är "sådana som jag" som trissar upp priser på biljetter." Det är ju precis så det är. De är tvungna att ta ut överpris för att folk inte ska ha råd att köpa flera biljetter och sedan sälja "till högstbjudande". Sen kan ju alla skylla på att de fick förhinder... Biljetterna till de matcher jag missar i allsvenskan ger jag bort gratis. Hade det vart en konsert så hade jag sålt den för inköpspriset, och så såklart som någon skrev, det det kostar att skicka biljetterna. | |
| mistmaster | 2009-01-01 19:41 | |
![]() | givetvis ska det vara olagligt att sälja vidare biljetter till överpriser. | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2009-01-01 19:48 | |
![]() | Själv tror jag mig veta, och förstår, varför det inte är olagligt att sälja biljetter till överpris i Sverige. | |
| Denim Maad | 2009-01-01 19:48 | |
![]() | Tillgång och efterfrågan. Det är det som gäller. Hon får ju självklart sälja för vilket pris hon än vill. Jag hade nog lagt ut dem till inköpspris och hoppats att folk bjudit över varandra, så att man kunde plocka lite vinst.. Det är ju som tidigare nämnt inte så att hon köpt stora partier biljetter och säljer till ockerpris. Lycka till, så ses vi på Ullevi den 21:e! Cheerz! | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2009-01-01 19:56 | |
![]() | Kunde inte sagt det bättre själv, Denim Maad! Ska ha ett utgångspris på 1 400, så den lägsta tänkbara försäljningssumman täcker provisionen Tradera ska ha. Nu lämnar jag er här en stund, ska steka pannkakor änna :) | |
| Aurora Aurum | 2009-01-01 19:59 | |
![]() | att biljetterna säljer slut på 2 tim är ju för att oärliga personer plus s k uppköpare köper biljetterna och sen lägger ut dem på t ex Tradera eller blocket om alla bara köpte de biljetter de skulle ha för att gå på konserten skulle det ta säkert en dag att sälja slut så IF Elf va inte så djävla girig | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2009-01-01 20:09 | |
![]() | Skulle tro att man säljer ungefär 50 000 biljetter till AC/DC:s konsert i Göteborg, och mer än 1000 personer som köper biljetter enbart för att sälja dem vidare till ockerpriser skulle jag inte tro att det är! Hur förklarar du då att det i snitt är över 10 bud per aktion på traderas AC/DC-biljetter? Ett dygn, hmm... | |
| raisingirl | 2009-01-01 20:13 | |
![]() | Ja jag tycker också att det är dålig stil, sålde själv en biljett till Way out west i somras när jag själv fick förhinder, var många som ville köpa men jag kände mig helt nöjd med att täcka upp mina egna utgifter. Håller med carlmartin, rock´n roll är för alla inte bara folk med pengar. Tycker också att det borde va förbjudet att sälja vidare biljetter till mer än inköpspris! | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-01-01 20:16 | |
![]() | Jag tycker man borde sälja ALLA biljetter till högstbjudande. Då slipper man risken att hamna bredvid någon fattig student på The Killers konserten... De är så sjukt pretentiösa, och så luktar de äckligt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-01 20:18 | |
![]() | Uncle Johnny luktar inget vidare heller. | |
| merhaba | 2009-01-01 20:32 | |
![]() | Nä men gudars vilken moralpredikning ni står för! Klart tösen ska tjäna pengar på sina biljetter! Hon är förmodligen ingen uppköpande haj som snott åt sej ett femtital plåtar. Vem som helst av er skulle garanterat göra samma sak. Om hon nu måste bli av med 2 stycken behöver det väl inte svida i er för det? Kom igen nu, tänk själva... För övrigt önskar jag att jag kunde hänka på... | |
| Denim Maad | 2009-01-01 20:36 | |
![]() | Det var ett jävla gnäll! "Rock 'n' roll är för alla och inte bara för folk med pengar".......det var nog det sämsta argumentet jag någonsin hört. 1. Biljetterna är dyra från första början. 2. Är det en mänsklig rättighet att få gå på koncert?? 3. Hon säljer en egendom och har fullkomlig rätt att ta vilket pris hon vill. 4. Vill folk köpa biljett till orginalpris så kan man göra som alla andra som fick biljett, ställa sig i kö till ombuden.... svårare än så är det inte. | |