Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 704 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-01-02 00:44 | |
![]() | Skall den aldrig vara i närheten av valpen.... skall det stå i andra stycket | |
| barbi | 2009-01-02 00:56 | |
![]() | Jag hoppas verkligen att det går och träna bort. men nu har jag 2 rädda hundar(mor och dotter) men jag måste såga att mamman har alltid vart rädd för skott men när hon märkte att lillen va rädd så blev hon mycke tuffare. Men det svåra är att de smälls i flera veckor. Men lilltjejen är rädd för allt nu så fort hon hör nåt så gömmer hon säger eller börja flåsa. Hon har alltid varit lite rädd av sig mycke därför vi behåll henne vi har tränat mycke me henne och hon ´blev mycke tuffare för varje dag men nu känns det hoppslöst:( Fy fan för dom där jävla raketerna | |
| barbi | 2009-01-02 00:59 | |
![]() | vi la våra raketpengar på paket till min son och hade en mysig middag:)) Ett bra förslag till er som har barn. Skippa raketerna och ha en mysig kväll ist:) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:00 | |
![]() | Ingen i min familj eller jag har någonsin haft en skotträdd krake... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:02 | |
![]() | MICRO:Syftade på Barbis valp | |
| micro113 | 2009-01-02 01:10 | |
![]() | tras Min låg i tjänstehundsträning när min granne sköt upp raket bakom ändan på hunden under platsliggning. Efter det så var det bara att skrota henne som tjänstehund -- hon håller för skott men inte för raketer. Och det tog mycket träning efteråt för att få henne skottfast igen. En tik jag hade fick trea på skott vid MH ... för att hon släppte trasan, och skulle först inte få bli tjänstehund ... men hon är helt skottfast, jobbar underbart koncentrera och samlat, och blev också tjh bev. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:12 | |
![]() | Uhm okej. *förvirrad* | |
| micro113 | 2009-01-02 01:13 | |
![]() | Att kasta smällare på hund, eller göra som min granne gjorde, borde ge fängelse ....... ....men jag tror inte på att få bort alla ljud för hundarnas skull, jag tror det bara i längden skulle innebära att vi avlade fram mer ljudkänsliga hundar -- istället för som nu faktiskt ha ljud som ett viktigt krav på vad en brukras skall kunna hantera. | |
| micro113 | 2009-01-02 01:14 | |
![]() | tras Jag babblar nog mest på för mig själv nu ..... här hemma är alla så tråkiga och spelar dator.... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:16 | |
![]() | MICRO:tycker samma som du,ska bli fängelse,,men den dagen de kommer en lag som säger det i detta lama land vad de gäller djur å dess rättigheter å att de få lama lagar som finns för dom,följs upp å,jadu,,,,,,,kommer ens den dagen,,, | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:17 | |
![]() | micro: Ahh började undra om jag frågat något :D Nej alla ljud och alla smällare behöver inte försvinna. Håller helt med om det stycket. Varför kan inte kommunerna ha ett fyrverkeri, så slipper vi alla ungar som skadar sig oxå. | |
| barbi | 2009-01-02 01:18 | |
![]() | Tycker oxå att djuren ska vara vana me ljud men raketer som smäller framför dom när ingen är bered är bara djurplågeri i mina ögon. Vem mår bra av raketerna? | |
| micro113 | 2009-01-02 01:27 | |
![]() | tras Jag håller med dig, kontrollerade fyrverkerier som pågår precis kring midnatt, och sker i kommunens regi, tycker jag är en jättebra ide. barbi Jag mår faktiskt bra när jag står där och ser på fyrverkerierna. Det är en ganska häftig känsla med allt ljusspel och ljud, och sorlande människor i en härlig röra -- och själv kan man stå och iakta detta och supa in doften av krutrök, gemenskap, och frisk kyla i ett nytt år. För mig är det inte supandet -- var helt nykter -- eller det egna festandet, utan just den där stunden, då jag står där och känner att jag klarat ett år till, som är nyårsafton för mig. | |
| barbi | 2009-01-02 01:29 | |
![]() | www.blocket.se/li?ca...20 &w=3 | |
| micro113 | 2009-01-02 01:34 | |
![]() | barbie Jag hänger inte riktigt med nu -- vad är det du vill visa? Att folk inte borde ha hund för att de inte kan hålla reda på dem? Det tycker inte jag heller, just dessa dagar borde folk ha vett om att hålla sina små älsklingar i koppel. Om det är för besvärligt kanske de inte ska ha hund eller katt. | |
| barbi | 2009-01-02 01:37 | |
![]() | hmm suck.. ville bara försöka hjälpa dom kan vara nån här som kanske har sett nåt!! Och vet du att en hund kan dra iväg för att den blir så rädd kan tex smita från dörren om den öppnas ja vad som.. Ingen tvingar dig och titta | |
| barbi | 2009-01-02 01:40 | |
![]() | Så du menar att jag inte ska ha hund? min lilltjej slets sig från sitt sele när hon blev rädd! Jag vet inte hur hon klara de men hon gjorde de men jag hade turen att hon sprang hem! | |
| micro113 | 2009-01-02 01:47 | |
![]() | Barbi Det hade ju varit bra om du hade skrivit ut vad du tänkte med länken -- nu uppfattade jag det som om du försökte ge mig dåligt samvete för att jag gillar fyrverkerier. Sen ja -- om din hund smiter är det ditt ansvar. Ett tips - som jag själv använder mig av - är att ha dubbelsäkring sådana här dagar, dvs på mina hundar är det grimma och strypkoppel, eller strypkoppel och vanligt fast halsband -- just förr att de inte skall kunna krypa ut om de blir uppskrämda. När hundar försvinner här i trakten håller jag alltid utkik efter dem -- och ser jag ensamna lösspringande hundar tar jag reda på dem -- i tre fall har jag själv kunnat spåra ägarna, i två fall fick vi ta polisen till hjälp. | |
| ViktorWig | 2009-01-02 09:45 | |
![]() | Förstår mycket väl att de inte kan vara så att vara hund eller djur på nyår. Min hund verkar inte bry sig det minsta, så de e skönt. De värsta ja vet är hundägare som börjar puttenutta sin hund när det kommer raketer, fattar man inte att man främjar hundens rädda beteende?? | |
| ANDERStG | 2009-01-02 09:56 | |
![]() | Lär barnen städa undan efter sig. Raketerna flyger ju all världens väg, men många fyrverkerigrejer lämnar kvar på avfyrningsplatsen och kunde med fördel städas bort av användarna. | |