Spelrum
Giraffen | 23 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 20 213 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
serendipity6 - Ej medlem längre | 2009-01-03 12:28 | |
![]() | www.famratt.com/unde...de kost.htm här är en rätt bra länk. Tydligt är att dyrare fritidsaktiviteter går utanför underhållet, men det står att man ska komma överens om hur man fördelar det. Många saknar möjlighet att låta sina barn rida, spela hockey, åka på språkresor utomlands och annat dyrt. Sådant är alltså bara aktuellt om föräldrarna har råd med det. | |
sommar1 | 2009-01-03 12:38 | |
![]() | serendipity6: kompisen säger aldrig ett elakt ord om den andre föräldern...skulle vara under h*n värdighet att göra så...bara tråkigt att det ska lovas till barnet en massa dyra hockeyskolor, och sen prata skit om min kompis att h*n är snål o allt möjligt tyvärr...och eftersom h*n fick ensam vårdnad när h*n sökte, då blir det ju extra kostand för min kompis...för två underhåll o inget barnbidrag...att sen då kräva en massa extra utöver det när h*n inte får vara med att bestämma, det tycker jag verkar så konstigt...skulle nog h*n ha tänkt på när h*n sökte ensam vårdnad tycker jag. För om h*n vill bestämma ALLT, ja då får ju h*n stå för det extra som blir med sportaktiviteter tycker jag då. | |
sommar1 | 2009-01-03 12:40 | |
![]() | Handlar ju inte om att vara snål...men det finns ju inte en bottenlös plånbok heller..och att sen vara spydig o elak och spela ut barnet mot (min kpmpis) är ju totalt fel...barnet ska ju inte dras in i den disskutionen tycker jag....låt barn vara barn. | |
serendipity6 - Ej medlem längre | 2009-01-03 12:43 | |
![]() | Jag känner verkligen för din kompis. Rättssystemet kan kännas som ett enda stort fortunahjul. Det värsta är när barn ska användas som tillhyggen. Ibland handlar rättegångar mer om hämnd än kärlek till barnen. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-03 12:47 | |
![]() | Sommar1, tycker att din kompis ska prata med FK. Tror nog att de har räknat ut vad han kan betala och samtidigt ha en skälig levnadsstandard själv och då ska han inte betala en krona utöver underhållsbidraget, särskilt som han varken umgås med barnet eller får vara med och bestämma. Watson2, beklagar för din sons och din skull. Det är hemskt med människor som sviker och smiter ifrån sitt ansvar. | |
sommar1 | 2009-01-03 12:47 | |
![]() | Exakt så var det i det här läget. För det där med hockeyn började med att h*n med sin nya sambo anmälde barnet till hockey när min kompis inte var hemma, o sen körde en lapp med kompierade kvitton på och sa att hälften skulle min kompis betala. Inte ett samtal före om det gick bra eller nåt. Och då var det gemensam vårdnad vid den tiden.Så det är så sjukt allt det här, o min komps har bara fått jobba med att få ha barnen och ha gemensan vårdnad. Men tyvärr så funkar inte rätts-samhället alla gånger. Räcker att kunna ljuga bra i Tingsrätten. | |
sommar1 | 2009-01-03 12:51 | |
![]() | mommesfrites:...h*n betalar 1273:-/månad...och utöver det så har barnen full garderob med allt dom behöver hos min kompis....fast det egentligen är att barnen ska ha med sej väska med kläder när det blir ensam vårdnad för den andre föräldern...fast min kompis tycker att det hela ska inte drabba barnen....och att dom inte ska behöva slöpa väska med grejor. Men h*n vägrar lämnamed kläder till barnen, så det är så sjukt allting. Så det är tur att kompisen är normal o ser till att barnen inte blir drabbad p.g.a det. | |
sommar1 | 2009-01-03 12:53 | |
![]() | mommesfrites:...h*n har barnen några dagar varannan vecka.. | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2009-01-03 12:53 | |
![]() | Kanske något för din kompis: www.pappa-barn.se/ Där finns gott om folk med liknande erfarenheter att prata med och hitta stöd hos. | |
serendipity6 - Ej medlem längre | 2009-01-03 12:56 | |
![]() | En tröst är att det brukar rätta till sig med tiden. När barnen blir äldre genomskådar de det mesta och vet vem som har varit den riktiga föräldern. Det är bara att älska och stötta dem så gott man kan. Jag var själv i samma situation i några år innan mitt mellanbarn valde att flytta tillbaka till oss. Det som var på plussidan är att som umgängesförälder kan de dagar man har bli fantastiska. Så mycket av föräldraskap är service och många missar att verkligen vara med sina barn. Det tyckte jag gick extra lätt när det handlade om varannan helg. Vi pratade så mycket, kramades och bråkade aldrig. Lustigt nog kom vi närmare varandra under den perioden. Möttes som människor. | |
sommar1 | 2009-01-03 12:56 | |
![]() | Apan Bollo:...tusen tack för den länken...har sparat den o ska ge den till min kompis vid tid...=) | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-03 12:58 | |
![]() | Ah, h*n får ha barnen ibland iaf. Skönt. Jag har så gott som alltid trott på mina medsystrar men sen i fjol vet jag tyvärr, att ett fåtal kvinnor kan ljuga och manipulera å det grövsta. I regel är det ju kvinnan som har det tyngsta ansvaret för barnen och män kan uppföra sig hemskt illa, fysiskt och på andra sätt men motsatsen finns också. | |
sommar1 | 2009-01-03 12:58 | |
![]() | serendipity6: jo det är sant...ju äldre dom blir, desto mer märker dom. Tycker bara det är synd att dom blir så hotade av den föräldern som har vårdnaden. Inget barn kommer mormal ur en sån sak. Och att få gemensam vårdnad igen är ju tyvärr uteslutet. | |
sommar1 | 2009-01-03 13:00 | |
![]() | mommesfrites: TRO mej...min kpmpis är en underbar förälder...så när jag fick veta att h*n sökt ensam vårdnad fick jag en chock. Och ännu större chock när h*n fick igenom det också. | |
ewaleena - Ej medlem längre | 2009-01-03 13:08 | |
![]() | Krävs det inte någon form av bevisning, eller i så fall motbevis, för att få enskild vårdnad? Jag trodde att det var svårare än så att få enskild vårdnad om barnen som man tidigare haft gemensam vårdnad om. | |
sommar1 | 2009-01-03 13:13 | |
![]() | Jo så tyckte ju vi också...o kompisen hade folk som vittnade. Hur dom tänkte när dom gav domslutet undrar jag iaf. Och kompisen bestred det och tog kontakt med Familjerätten, men dom ville inte ändra något sa dom. För det drabbar bara barnen mer ansåg dom. Så sjukt, för det är ju barnen som blir drabbad hela sin utväxt med att få höra bara skit om sin förälder (kompisen) hela sin uppväxt. Och kompisen min har ju bara varit en undebar förälder hela tiden också..så det går över mitt förstånd hur Tingsrätten tänkte där tyvärr. H*n är extremt duktig på attt ljuga för att få som h*n vill, det har jag fattat iaf. | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2009-01-03 13:17 | |
![]() | ewaleena: Tyvärr inte. Det räcker numer med att föräldrarna har samarbetssvårigheter för att en förälder ska kunna få ensam vårdnad. Som förälder kan du alltså börja krångla med vilje i hopp om att få ensam vårdnad. Enligt en dom i högsta domstolen kan det dessutom ligga dig till last om du driver en process för delad vårdnad. Detta efter ett fall då modern tilldelats ensam vårdnad i tingsrätten, då fadern drev det vidare i hopp om delad vårdnad ansåg högsta domstolen att han var samarbetsovillig eftersom han valt att driva det vidare. Dvs, han hade att välja mellan att acceptera domen där han förlorat sina barn eller att inte acceptera den och ändå helt säkert förlora vårdnaden. Mysigt när rättsväsendet anser att det ska ligga ngn till last att använda sig av just rättsväsendet. | |
pion ekrot | 2009-01-03 13:20 | |
![]() | apan bollo: Det där är verkligen helt sjukt. Hur gammalt behöver barnet vara för att själv få bestämma sen? | |
ewaleena - Ej medlem längre | 2009-01-03 13:22 | |
![]() | 12 år | |
ewaleena - Ej medlem längre | 2009-01-03 13:23 | |
![]() | eller bestämma och bestämma, men dom lyssnar mer på barnet då det fyllt 12, precis som om det går en magisk gräns där på natten när man fyller...:/ | |