Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:10 | |
![]() | Motsatsen = de som inte köper Alex Schumlans "utspel". Eftersom motsatsen inte köper Alex Schulmans "utspel" undrade jag om motsatsen underförstått köper Marcus Birros "utspel". "Jag vill ju bara att vi alla ska komma överens och inte sprida falska rykten om varandra, är det för mycket begärt? Har man ett frikort om man är en pretentiös poet till skillnad från en knappt utbildad nöjesjournalist?" Medveten om vad du skrev på föregående sidor? Att du sedan inlindar in orden i någon oskyldig dans är inte min sak, men läser man mellan raderna förstår man. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:11 | |
![]() | Revben: Jag är med dig hela vägen. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:11 | |
![]() | Minus: in. "tangentbordet slinter" | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:12 | |
![]() | Nej men sluta nu allihopa. Man FÅR faktiskt inte blogga om barnlöshet 2009. End of discussion. | |
| Greenline | 2009-01-03 19:18 | |
![]() | Fan vad bra att det blir mer coh mer motstånd mot mobbarna. | |
| dixunis | 2009-01-03 19:21 | |
![]() | Jag gillar Alex Schulman. Han är fantastiskt rolig. Ronnie Sandahl har jag läst en del i AB, men tycker att han är väl pryd och moraltantig för min smak, särskilt i denna fråga. Hans paralleller i den här artikeln mellan småtaskig humor riktad mot kändisar och högstadiemobbning är alltför långtgående. | |
| Revben - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:21 | |
![]() | Men varför sitter man och kallar någon annan för tragisk i en tråd som handlar om hur hemskt det är att mobbas i media? Det förstår jag icke Pg up. Kålsupare. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:22 | |
![]() | "Det enda tragiska här är väl förresten de som köper Birros utspel. Puss." Återspeglade endast. | |
| Råbbson - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:29 | |
![]() | Här följer ett litet Birro-citat som på något sätt passar bra i denna tråd och på detta på forum och i detta... liv. :-) "Vi lever i en starkt polemisk tid, mycket av det som sägs och skrivs om män och kvinnor har för avsikt att splittra och söndra. Risken är att vi målar in oss i var sitt hörn och står där och blänger, som små barn som glömt varför de började bråka med varandra. Allt riktigt liv härstammar ur både sorg och glädje. Mörkret inom dig kan aldrig dö. Men man kan lära sig leva med det, man kan hålla det på en armlängds avstånd. Man kan bli förtrolig och polare med allt det svarta. Jag vill tro på kvinnan som ett mysterium, som en vän och like i en svårtydd värld. Jag vet att sångerna, böckerna och dikterna alltid har rätt. Tråkmånsarna har fel, det går att leva sitt liv utan att ha färdiga svar på alla sina frågor. Vi är alla skapade ofullständiga. Det är inte vårt fel att vi ständigt ber om nya chanser. Vi är värda de där chanserna, hur många som helst, särskilt i kärlek. Det finns aldrig bara en chans till. Det finns hur många som helst. Vi är värda all den kärlek som drabbar oss. Det finns mysterium som inte vill bli lösta. Det är gott nog. Kärleken är i själva verket ett serum mot all den nya tidens förbannade ytlighet, en bro i den hätska könskampen, en länk mellan det förflutna och framtiden, en hastigt indragen klo mitt i striden, en hastig topp och en vråldjup dal i ett plant liv, och en eftertanke mitt i det meningslösa bruset. När snart allt annat blivit förklarat för oss, fått namn och blivit begripligt, är det fantastiskt skönt att ha en formel som vägrar låta sig lösas. Den svarta stenen i våra hjärtan är lika tung hos oss allihop. Och du är aldrig ensam om att vara ensam. " | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:32 | |
![]() | Ja, inte kan han skriva. | |
| Råbbson - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:33 | |
![]() | Okej, Sylvia. :-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:41 | |
![]() | Alltså, han kan formulera meningar som fungerar, men innehållet då? Jag ser ingenting annat än fina ord som "kärlek" och "mysterium" staplade på varandra men summan blir ändå - ingenting. (Mer än att författaren själv får visa att han minsann tänker på "viktiga" saker.) | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:42 | |
![]() | Schulman är en infantil fjant, Birro är helt okej (gillar den texten Robban) och Sandahl, som jag aldrig hört talas om tidigare, verkar hyfsat vettig. | |
| Dyslekso | 2009-01-03 19:42 | |
![]() | "Man kan bli förtrolig och polare med allt det svarta." Tjena stjärtfena. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:44 | |
![]() | Rekomenderar hans romaner. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:45 | |
![]() | Har man inte läst dem så kan man väl ändå inte uttala sig utifrån en text att han inte kan skriva. Låter väldigt förhastat och pinsamt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:45 | |
![]() | Ja, herregud. Litteraturens bilförsäljare: "Den här uppiffade klyschan är bra för terrängkörning." | |
| Dyslekso | 2009-01-03 19:45 | |
![]() | Själv undviker jag Schulmans, då de inte intresserar mig. Det är ju lite som Killing-gänget, fast elakare och utan någon vidare talang. | |
| Råbbson - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:45 | |
![]() | Gunilla: Kolla upp Ronnie Sandhal. I mitt tycke är han Sveriges bäste krönikör i dagsläget. Och läs gärna hans bok "Vi som aldrig sa hora ". | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-03 19:46 | |
![]() | Det kan man, Pg up, om man har som jobb att bedöma litteratur. | |