Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 861

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_abc_2009-01-05 06:45
Antal inlägg: 2200

I min förra lägenhet rådde det extremt mycket statisk elektricitet under vintern. Nu har jag kvar skadorna sedan den och när jag fått min första statiskt elektriska stöt för hösten/vintern måste jag snärta till alla metallföremål med fingrarna innan jag tar i dem för att jag tror att jag ska få en stöt varje gång. Kranen, chassit på dator, TV, DVD, element etc.

Gilena2009-01-05 06:54
Antal inlägg: 7250

Jag ställer alltid min väckarklocka på helt osannolikt ojämna tal. Skulle aldrig drömma om att gå upp klockan 06:00 eller 05:30. Favorittiden är 05:48 eller 05:43. Talen följer ingen annan logik än att de inte får vara de vanliga jämna kvartarna.

remvanrijn2009-01-05 07:00
Antal inlägg: 16505

att jag måste kolla här förjämnan...

(gilena.. jag drömmar inte heller om att stiga upp så tidigt..)

Salthatten - Ej medlem längre2009-01-05 07:03
Antal inlägg: 525

Jag måste spela ett antal peta i musen varje dag.
Sen springer jag runt och knackar i väggar och sänggavlar så att min son och sambo blir tokiga.

Lill-IT2009-01-05 12:45
Antal inlägg: 31607

Jag måste kolla så att barnen inte har snören, hörlurar, sladdar eller andra farliga saker de kan kvävas av i sängen på kvällen när de lagt sig.
Det blev en tvångstanke efter jag läst boken "Det sägs att en stjärna faller".

Tigera2009-01-05 13:52
Antal inlägg: 545

Måste då och då (när jag kommer att tänka på det) kolla min son så att han andas när han sover. Han är 11 år nu...

Känner 1 gång på ytterdörren när jag har låst den och går hemifrån, samt 1 gång på kvällen innan jag går och lägger mig.

Gör helst mina morgonrutiner i en viss ordning, men det funkar om jag måste ändra ordning också. Det går dock inte lika snabbt och smidigt.

Tigera2009-01-05 13:54
Antal inlägg: 545

Tillägg: Trycker ner dörrhandtaget en gång alltså - inte känner på dörren... lite otydligt där.

Incubation2009-01-05 14:25
Antal inlägg: 257

Jag måste slå någon varje gång jag ser en gul bil.

En "lek" från tidigare barndomen som hängt kvar.

Lindalainen2009-01-05 14:29
Antal inlägg: 651

inga tvångstankar. inga tvångstankar. inga tvångstankar.

vemvonhelst2009-01-05 16:09
Antal inlägg: 299

Måste läsa något när jag ska sova eller går på muggen...har nog läst innehållsförteckningen på de flesta tvålsorterna, samt alla eventuella varningslappar på element och liknande....

Tvångstankarna med godnattläsningen gör att jag numera har timer på sänglampan...

RåzaMåln2009-01-05 18:10
Antal inlägg: 132

Vissa här har nog inte tvångstankar, men de flesta verkar ha någon typ av tvångstanke eller tvångshandling... och det är rätt normalt. När det blir för mycket och för överdrivet är det sjukligt. Jag har OCD (obessive compulsive disorder/tvångssyndrom) och har alltifrån påträngande bilder som kommer upp i huvudet, till säkerhetsbeteenden/tvångs beteenden som att göra vissa bestämda saker ett visst antal gånger, tänka på ett speciellt sätt, skriva på ett speciellt sätt, ha saker i en bestämd ordning, spegla mig för att kontrollera mitt utseende, på morgonen göra mig i ordning för dagen på ett visst sätt i en viss ordning och rubbas den eller det blir fel, måste jag börja om från början. Tvätta händerna upprepade gånger, rädsla för smuts och sjukdomar, tvång att röra vid eller lukta på saker för att en familjemedlem eller min partner annars kan dö, tvång gällande hur jag rör mig och går, tvång att knäcka mina fingrar/knogar ett visst antal gånger, rycka hår, läsa vissa ord om och om igen, röra med tungan vid tänderna, blinka med ögonen ett visst antal gånger eller till det känns "rätt" eller "bra", att alltid börja gå i trappor med höger fot först, att aldrig röra vid tangentbordet med ringfingrarna eller lillfingrarna för då blir det "fel" och "befläckat"... och maaaaaassa mer. Fortsätter jag blir det alldeles för långt.

RåzaMåln2009-01-05 18:12

Ja, så är det en annan sak att jag ALLTID måste läsa exakt vartenda ord på reklamskyltar och innehållsöfrteckningar. Även ean-koden. På böcker måste jag läsa allt innan boken startar: vilket år den utgivits, isbn-nummer osv. Måste även hålla böckerna på ett visst sätt. Har även en hel del tvångstankar typ: tänk om jag skadar mig själv med en sax, tänk om jag dödar någon, tänk om jag blir dödad, jag kommer att begå självmord (fast jag inte vill det), jag kanske hugger mig med en sax i sömnen... osv.

vemvonhelst2009-01-05 18:59

Finns det någon behandling för OCD?

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-05 19:00
Antal inlägg: 2414

rökning tror jag

vemvonhelst2009-01-05 19:07

åh...fan...

RåzaMåln2009-01-05 19:53

Beteendeterapi, ofta i kombination med mediciner. Men det är inte säkert att det hjälper heller...

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-05 20:23
Antal inlägg: 6214

Varje gång jag tänker på ordet fram...cunt!. alltså när jag tänker på ordet framf...cunt!... men åh, jag har ett ord som när jag tänker på det cunt! så måste jag cunt! att det skall vara så svårt cunt! det är jobbigt
cunt!

Mimikryp2009-01-05 22:42
Antal inlägg: 9057

Jag måste alltid äta ett jämnt antal av något, så att höger och vänster sida får lika mycket att tugga på. Annars kan det funka med större grejer bara de går att dela i jämnt antal tuggor så det blir rättvist fördelat i munnen. *fnissar* (Och nej, det här är inte ett dugg politiskt!) Såhär har jag tänkt och gjort så länge jag kan komma ihåg. Av någon anledning så blir ändå högersidan ständigt favoriserad och får den lite större tuggan än vänstersidan, och kanske två stora godisbitar medan vänstersidan får två små godisbitar...
Knäppt, I know.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-05 22:43
Antal inlägg: 7605

Jag klär alltid på mig innan jag handlar.

TeddyW2009-01-05 22:44
Antal inlägg: 181

jag måste gå på varannan ruta när det är rutat golv eller mark

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?