Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2009-01-04 17:05 | |
![]() | mal: jo, det blir järna så. :p :p :p | |
| malekhamoves | 2009-01-04 17:08 | |
![]() | Haha, inte ens den ordvitsen kunde du hålla dig ifrån ;P | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-04 17:09 | |
![]() | antroposoferna :) Jag har arbetat med stamkvistning. Oerhörd maktkick kan jag meddela att ge sig på de största granarna. | |
| ANDERStG | 2009-01-04 17:18 | |
![]() | Feminister med Sekatörer - FmS | |
| billyg - Ej medlem längre | 2009-01-04 17:24 | |
![]() | Underbart att höra att du ägnat dig åt avancerad dendrologi Budalv. Det är tragiskt att så många av dagens ungdomar tappat intresset för dendrologin, som ju byggt Sveriges välfärd! | |
| Dalkullan | 2009-01-04 17:31 | |
![]() | Kan ju tyvärr inte skryga med att ha nån arborist i släkten men väl en tallkottsplockare ;-) | |
| gnill | 2009-01-04 17:37 | |
![]() | dendrofil tror jag mer är en slags artbenämning, därmot kanske du tänker på Arborphilia, dyslekso. Frågan är om träd kan våldtas? Hur får man liksom "ja" från ett träd innan man har sex med det? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-04 17:44 | |
![]() | Det finns onda krafter som utnyttjar dendrologin för egna syften. Mitt forna värv var inget undantag. Det stod klart att vår naturvård delvis var ett skenprojekt för att öppna upp landskapet lagom till representationsjakt som höjdare från hela europa var inbjudna till. Vore det inte lika bra att ta några sjävsvåldiga karlar och sätta motorsågar i händerna på dem direkt? Då skulle man i alla fall inte känna sig förd bakom myrstacken. | |
| Dyslekso | 2009-01-04 17:49 | |
![]() | gnill: www.urbandictionary....dr ophiliac Det är förstås en viktig aspekt, det där om våldtäkt. Man får väl gissa att trädet förhåller sig ganska likgiltig till mänskliga sexuella trakasserier överlag. Och om ett träd våldtas i skogen, kommer någon höra det skrika? | |
| billyg - Ej medlem längre | 2009-01-04 17:50 | |
![]() | Det där tror jag inte är någon bra idé. Det låter i mina öron som att du framlägger en obekräftad konsternationsteori. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-04 17:54 | |
![]() | Talar du med mig nu, billyg? Jo, ja förespråkar Oligparker | |
| billyg - Ej medlem längre | 2009-01-04 17:58 | |
![]() | Ja precis, Budalv. Det där med motorsågar alltså. Det var väl någon som provade detta i ryska skogar utan större framgång. Även i Tyskland gjordes ett försök för några år sedan, men träden spred sig istället på en större area. Man kan alltså inte bara massakrera träden till massaved. Även här i Sverige blev detta tydligt i samband med Gudrun som nästan förstörde hela skogar. | |
| Dalkullan | 2009-01-04 18:02 | |
![]() | Lite OT men jag undrar över varför man har börjat dra upp trädena med rötter i skogen? Har aldrig sett det tidigare förrän i somras och jag åker en hel del i skogen. Antar att man gör flis av stubbarna men hur/varför har man börjat göra så här? | |
| billyg - Ej medlem längre | 2009-01-04 18:07 | |
![]() | Vissa träd är inte önskvärda i skogen, eftersom de sprider rotröta och annat. Då kan man rycka upp dem med rötterna så att de inte växer upp igen och sprider rotrötan till andra träd. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:13 | |
![]() | En fråga har dykt upp. Vad är egentligen en hyggeshora? Jag har aldrig fått ta del av den officiella definitionen men har fått dessa utpekade för mig av erfarna män. fotofinnaren.se/albu..._k lyka.jpg Ungefär så ser de ut. | |
| billyg - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:21 | |
![]() | Jag känner inte till något om detta ord. Grenen på bilden har jag sett tidigare däremot, och den är mycket elegant. Spänstig, strukturerad, mogen. I dessa tider ser man oftast färska grenar med slät bark på tidningsomslagen, till och med i Skogen och Jord & Skog. Det är sorgligt. Många träd får aldrig nå mogen ålder i dessa tider av rationalisering och effektivisering. | |