Spelrum
Giraffen36
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 738

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blankomblank2009-01-14 14:15
Antal inlägg: 1403

Det som händer nu är en konflikt och en fruktansvärd situation men jag hoppas att folken kan leva i fred en dag knevertism.

blankomblank2009-01-14 14:16

Det har funnits goda parter på både sidor som verkat för långsiktig fred

Mårten2009-01-14 14:16
Antal inlägg: 2529

Och när du passerade passkontrollen fick du ett chip med Israels kompletta historia inopererat?

Du har inte visat några tecken på att veta något om Israel eller judarnas historia alls, alltså verkligen inte ett spår.

Jag har själv varit i massor av länder vars historia jag inte har den minsta kunskap om. Jag tror inte man lär sig så mycket historia av att bada i utländska hotelpooler, böcker brukar vara mer tillförlitliga.

blankomblank2009-01-14 14:19

Jag har vänner på båda sidor. En del har levt i Jerusalem under terror från Hamas och självmordsbombare och knappt vågat gå ut. Andra lider nu.

Risotto - Ej medlem längre2009-01-14 14:20
Antal inlägg: 3069

Nu ska jag ta mitt vapen med mig ut i skogen och hoppas på att skjuta något. Jag är dock mer balanserad än israeliska militären och ämnar endast att skjuta något jag har för avsikt att lägga i stekpannan, gärna ett vildsvin. Men vem vet de där nere kanske har fått smak på palestinska barn....?

Mårten2009-01-14 14:23

>> "Jag har vänner på båda sidor. En del har levt i Jerusalem under terror från Hamas och självmordsbombare och knappt vågat gå ut. Andra lider nu."

Att sionistiska ockupanter är rädda för självmordsbombare säger väl ingenting om huruvida självmordsbombarna har rätt eller fel i det de gör?

Jag har själv en släkting som flydde från Spanien till Sydafrika efter att Franco störtades. Runt 1990 blev hon skiträdd för att bli lynchad av afrikaner och flyttade tillbaka till Sverige. Jag tolkade inte det som att afrikaner är blodtörstiga utan för att hon snarare stod för en ideologi som kanske inte är helt rumsren. Kanske borde du tänka i de banorna om dina israeliska vänner.

blankomblank2009-01-14 14:25

Har inte bott på hotell mer än en vecka.
Åkte dit på studieresa och bodde med palestinska , kristna och judiska familjer under 2mån.
Stannade kvar på en kibbutz ytterligare 6mån eftersom jag blev förälskad i en palestinier men det funkade inte med familjen att jag var kristen. Har efter denna resa inte hållit med någon religion alls om du är nyfiken. Jag kanske inte har störst kunskap men jag tror att jag har mer erfarenhet än du i alla fall av landet.
Jag har ett intresse när det gäller Israel och jag läser böcker.

Incubation2009-01-14 14:25
Antal inlägg: 257

Blankomblank, vad konstigt. För senast jag var där nere och träffade palestinska vänner så handlade det inte om terror från Hamas sida, utan det vardagliga förtrycket från Israels sida.

blankomblank2009-01-14 14:27

Har självmordsbombare någonsin rätt???!!! Är du allvarlig?
Vi för inte politik på det sättet i världen och jag tror knappast du skulle uppskatta om en lappgubbe kom och sprängde dig i luften?

Knevertism - Ej medlem längre2009-01-14 14:29
Antal inlägg: 1032

De som är förtryckta har alltid rätt till självförsvar, speciellt mot bosättare. Hamas är en produkt av Israels förtryck och hade inte haft speciellt stort stöd om det inte vore för den systematiska terror ett helt folk har fått utstå.

Risotto - Ej medlem längre2009-01-14 14:30
Antal inlägg: 3069

Jag anser att de samer som rev ner en kraftlednng som gick genom deras marker gjorde rätt! Hur fan ska de annars kunna protestera kraftfullt på det statliga svenska förtrycket?

Mårten2009-01-14 14:30

Om jag åkte upp till Lappland och slog upp ett tält i någon samisk familjs vardagsrum och kallade det Mårtistan och vägrade flytta på mig skulle jag ha viss förståelse för om de bussade bombförsedda renar på mig.

Självmordsbombare har inte någon annan moralisk status än andra soldater. De har rätt om saken de slåss för är rätt. I det här fallet - ja.

blankomblank2009-01-14 14:33

Nä nu är vi i sandlådan...
Vi måste väl få tycka olika?
Ingen av er har kommit med ett förslag på en lösning utan jag får bara sitta och försvara mig hela tiden.
Jag har åtminstone givit ett förslag men det vill ingen av er prata om.

blankomblank2009-01-14 14:34

Du har ju som svensk redan ockuperat samiskt område eller motsätter du dig det med. Nu tar jag illa upp som samisk kvinna.

Knevertism - Ej medlem längre2009-01-14 14:34
Antal inlägg: 1032

Hamas har samma berättigande att försvara sitt folk och sitt land som FNL, Hjemmefronten, Polisario och ETA, IRA med flera. Men du tycker de skulle lagt ner och koncentrerat sig på att bli systematiskt utrotade?

Ordgräwaren - Ej medlem längre2009-01-14 14:34
Antal inlägg: 744

blankomblank, du kan åka och besöka den autonoma oblasten, bara för att nåt råkar stå på wikipedia behöver det inte vara fel. Men vi postar lite andra källor som eventuellt kan styrka landets existens:
www.eao.ru/eng/ <-Landets regerings hemsida
www.traveleastrussia...ew ish.html <- Researrangör dit
www.swarthmore.edu/H...ne l01.html <-Bok
Fortsätt gärna förneka att det existerar, själv är jag inte helt säker på att Finland existerar, men många saker tyder på det.

Mårten2009-01-14 14:35

När hade samerna kontroll över södra östergötland?

blankomblank2009-01-14 14:35

Vi behandlar inte våra renar på det sättet vi är djur och människovänner. Palestinierna åp andra sidan...

blankomblank2009-01-14 14:35

Lägg av så Sverige slutar ovanför södra östergötland, fjant

blankomblank2009-01-14 14:36

Nu lägger jag ner ha en bra dag

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?