Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Slowpoke82 | 2009-01-14 21:35 | |
![]() | Ni borde ju verkligen gilla Bush och Co style "antingen är ni med oss eller så är ni emot oss". Ni är egentligen precis på många sätt som dem ni hatar. | |
| bove | 2009-01-14 21:39 | |
![]() | Det börjar kanske bli lite mycket pajkastning här nu, men att kalla folk för terrorister för att de visar ett brinnande engagemang emot orättvisor är väl Bush-stil om något. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 21:41 | |
![]() | Lite trisst när språket sjangserar. | |
| Slowpoke82 | 2009-01-14 21:45 | |
![]() | Jaa kanske alla eg. har lite av den stilen. Nu sa jag ju inte att någon uttryckligen var terrorist men det finns ett visst snarlikt beteende kan jag tycka när det gäller acceptans för oliktänkande. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 21:47 | |
![]() | "Nu sa jag ju inte att någon uttryckligen var terrorist" "Tycker att många här beter sig som terrorister då de inte accepterar några andra åsikter än sina egna. Som Risotto i den här tråden, det finns bara hans vänsterpartistiska sanning." Behövs det sägas något mer? förstår du inte det du själv skriver eller? | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-14 21:48 | |
![]() | Detta är ämnet: "Terroristerna sa ja! Enligt tv4 så ska Hamas nu gått med på vapenvila. T.o.m. de började väl till slut tycka att det blivit för många egna döda och kände säkert trycket. Fast som vanligt lär de väl bryta den inom kort igen och fortsätta med sin raketbeskjutning av Israel. " Håll er till ämnet alltså och lägg inte energi på personangrepp. --------- Jag citerar den (er?) kristne Gud som en liten erinran om allas vår litenhet och ofullkomlighet: "Den som är oskyldig kan kasta den första stenen..." Mouche | |
| Slowpoke82 | 2009-01-14 21:51 | |
![]() | Risotto - jo tack men du kan ju välja att missförstå mig oxå. | |
| Caligatia | 2009-01-14 21:59 | |
![]() | Hade en föreläsning om religion och politik idag av Jan Hjärpe www.teol.lu.se/islam...ja rpe.html Enligt honom är det väldigt få av raketerna som avfyras som faktiskt kommer från Hamas; där finns en mängd andra grupper som är mycket mer benägna att bruka våld. Han kom också med en förklaring att Israel haft som mål att raketbeskjutningarna skall minska, och då har varje avfyrad raket (den behöver inte ens träffa något) varit en seger i sig, eftersom det betyder att Israel misslyckades. Synnerligen intressant föreläsning om än något förvirrande, tror han sammanfattade sina 40 år som religionsexpert på 2 timmar, med en massa arabiska uttryck, och många historiska hopp fram och tillbaka. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 22:05 | |
![]() | Enligt min SAOL, om än gammal från -74, så står det att terrorisera betyder att kuva eller behärska genom skräckåtgärder, injaga skräck. Om det är så du tycker att jag har behandlat dig så kan du kalla mig för terrorist, annars kan du ta tillbaka det. Visst kan man säga att Hamas med sina fjuttraketer på något sätt terroriserar ockupanterna i Israel men jag tycker ändå att de som utför den verkliga terrorhandlingen (genom att injaga skräck) är Israel. Därför ställer jag mig frågande till trådens rubrik och tolkar det som att det är Israel som har gått med på en vapenvila. Ts menar något annat det vet jag men krigshandlingar som syftar till att försvara sig eller att återta sitt land är inte terrorism. Men det är att kuva en ursprungsbefolkning och att genom det stjäla deras land. Sen kan du säga vad du vill, jag anser att det är så och tack och lov så tycker de flesta andra inblandade här också det. Tillsammans är vi starka och på sikt kanske det kan leda till en förändring i positiv mening istället för att världen sjangserar genom nuvarande världsledares destruktiva politik. | |
| bove | 2009-01-14 22:13 | |
![]() | Mouche, för att vara lite obstinat och ytterligare avvika från ämnet så belyser kanske dessa rader människans litenhet ännu mer: "Var var du när jag la jordens grund? Har du någonsin kallat fram morgonen? Har du visat gryningen dess plats? Kan du knyta samman sjustjärnorna eller lossa Orions bälte? Låter du aftonstjärnan gå upp i rätt tid, leder du Store Björn och hennes ungar?” (Gud till Job efter att denne har förbannat Gud sedan han har förlorat allt han äger och alla han älskar) Jag är inte kristen men det är ganska tänkvärda ord=) | |
| bove | 2009-01-14 22:21 | |
![]() | För övrigt anser jag att man inte sätter en sådan rubrik om man inte aktivt söker konfrontation. | |
| Mårten | 2009-01-15 13:48 | |
![]() | Det verkar inte som om terroristerna i den här konflikten är på väg mot en vapenvila. Idag har de ju lyckats "av misstag" bomba FN:s högkvarter i Gaza FEM gånger, med vit fosfor (som det rent moraliskt kanske är lite tvivelaktigt att överhuvudtaget använda i tättbebyggt område) och dessutom råkat träffa exakt den byggnad på området som innehöll hjälpsändningarna till Gazas befolkning. edition.cnn.com/2009...in dex.html Jag måste medge att det ser lite illa ut att det var just FN-organet UNRWA som attackerades, med tanke på att deras representant igår i FN sade att det var Israel och inte Hamas som bröt vapenvilan i December. Men ingen större skada skedd. Israel har ju lärt sig av USS Liberty-incidenten med mera att det inte spelar någon större roll vad de gör bara de säger förlåt. | |