Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
micro113 | 2009-01-15 01:41 | |
![]() | Tack för svaren - då har jag fått lite kläm på uppdelningen. Caligata - jag håller med om amerikansk, jag har inte råkat på någon god. Risotto, skönt att höra, jag fick devisen från en vin och wiskeykännare jag jobbade för som ung. Han gillade att jag inte var prisfixerad, och brukade ge mig nån flaska vin ibland för att jag skulle smaka och ge ett betyg. Han kunde använda min oskolade utsaga för lära sina vinadepter hur annorlunda ett vin upplevs beroende på vad man förväntar sig, och vad söker i vinet. Lite roligt faktiskt. | |
Caligatia | 2009-01-15 01:42 | |
![]() | Tack för infon risotto! Väldigt förtjust i whisky, men inte så välorienterad på området. :) | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 02:06 | |
![]() | Så lite så, jag tycker att det är kul att det är många tjejer som gillar whisky, det uppfatts ju ofta som en karlakarl-dryck. När jag började dricka whisky så tog jag till att börja mig igenom bolagets halvflaskor (malt), det var ekonomiskt möjligt. En som jag gillar mycket och som jag tror att kvinnor kan uppskatta mycket är Glenfarclas, den fanns på halvflaska förut, prova gärna den. Nu är det dags för kudden, dålig vana att vara upp såhär sent! | |
Sushimannen - Ej medlem längre | 2009-01-15 07:10 | |
![]() | Bowmore är en klassiker som alltid är sjukt god. Får jag välja något ovanligt så får det bli en riktigt gammal Port Ellen. De riktigt rökiga är roliga också, typ en Caol ila, fast inte den unga tappningen då, utan den lite äldre 15-åringen. | |
Watchman | 2009-01-15 07:35 | |
![]() | Risotto, när det gäller Caol Ila är ändå 18-åringen riktigt mycket mjukare och godare än 12:an. Talisker 18yrs Lagavulin Bowmore darkest Isle of jura superstition Cragganmore Svårt att bedöma dem inbördes. | |
ViktorWig | 2009-01-15 08:09 | |
![]() | Laproaigh, Caolila, Lagavulin och den absoluta favoriten Bowmore. Som ni hör är den nästan uteslutande rökig whiskey som går hem här även om man blir lite lurad av man kan tro att Laproaighen är rökig pga den höga tjärsmaken. | |
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2009-01-15 09:07 | |
![]() | Laproaigh som smutt, Grants & Famous till Irish. Gött :) | |
GlaLax | 2009-01-15 09:17 | |
![]() | Lagavulin är helt klart favoriten. Ardbeg god tvåa. Jamesson kan även vara finwhiskey för om inte jag har fel så är det de som har fått fram en fin 12åring som heter Redbreast. Den är fin men inte i klass med de nämnda. | |
Phelan | 2009-01-15 09:28 | |
![]() | Beror på vad man är sugen på för stunden. Gällande rejäl rökighet så säger jag en Talisker eller en Caol Ila (fast 12 och inte 18 år i så fall, den blir för avrundad vid 18), Cragganmore är väldigt trevlig som allround. Gällande lite mjukare så är The Speyside väldigt trevlig. Benriach är faktiskt riktigt mumsig också, den har mycket torvighet utan att vara speciellt rökig. | |
Femme_Fatale | 2009-01-15 09:28 | |
![]() | Ingen favvowhiskey men någon som passar i irish coffee möjligtvis, det är det enda whiskey duger till ;-) | |
Nexis - Ej medlem längre | 2009-01-15 09:59 | |
![]() | Laproaigh och Lagavulin... utan tvekan ! | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-15 10:08 | |
![]() | Ardbeg | |
Vrooom | 2009-01-15 10:17 | |
![]() | Hmmm, tillfället bestämmer... men Bushmills "Sherry Cask", specialutgåva är gudomlig, nya The GlenLivet "Nadurra", japanska "Yoshi" och Aran "ChampagneCask" och en ljuvlig gammal Port Ellen tackar man ju aldrig nej till. Yips: Biljetterna till whiskymässan i Linköping är snart slut, så passa på!!! | |
Vrooom | 2009-01-15 10:18 | |
![]() | Tips heter det ju :-D | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-15 10:25 | |
![]() | Vroom det är faktiskt min man som är whiskyälskaren i den här familjen:) Hur som helst...hur mycket kostar biljetten när är det? | |
Kal-El-Shejk | 2009-01-15 10:27 | |
![]() | Ardberg - mums. Nån Parts nan angelen som smakade smaskens, och så visst en kallfiltrerad rackare utan någon som helst tillsats - blek, tråkig och tanig i färgen men tjo vad jag föll för den! | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 10:28 | |
![]() | Phelan, kul upplevelse du har av Caol Ila, jag har precis densamma men jag tycker att den 18 åriga är för kärv medans den 26 åriga är mjuk och rund med mycket blomster i, kanske en del vanilj också, men det kan bero på fatet. | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-01-15 10:51 | |
![]() | Lagavulin 12 år, Laphroig 10, Ardbeg 17, Bruichladdich 15 skulle jag nog svara..tror jag. | |
steffin - Ej medlem längre | 2009-01-15 10:54 | |
![]() | Old Glen | |
Entragian - Ej medlem längre | 2009-01-15 10:57 | |
![]() | Orka tugga på wasaskeppet (läs: dricka Laproaigh) det ska vara Glenmorangie Port Wood Finish.... | |