Spelrum
Giraffen36
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 673

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Göllefjön2009-01-15 17:26
Antal inlägg: 203

Det borde inte vara så svårt att småprata, men man måste ju utgå från personen man pratar med... Kommentera musiken eller maten kanske, men var positiv, ingen gillar gnällspikar.

Jag tycker man kan fråga något om personen, alla gillar att prata om sig själva.

zorrro - Ej medlem längre2009-01-15 17:27
Antal inlägg: 1064

men femme, nu får du inte gå..!

Smartguy2009-01-15 17:29
Antal inlägg: 65

ungefär såhär; hej mitt namn är evankelikalus baron. Det måste väl ändå naturligt leda in på ett intressant samtal?

run-marie2009-01-15 17:34
Antal inlägg: 1806

Har försökt tidigare med att säga nåt till nån obekant i tex en hiss och då har man fått en blick som ungefär säger: är du knäpp eller full eller vad är det för fel på dig? Tror att det är ganska typiskt svenskt, man ska ju inte prata med främlingar bara så där, men ibland har jag struntat i vad dom tror eller tycker och sagt nåt ändå.

När man är på semester i tex Tyskland, så är mentaliteten helt annan, där möter man folk man aldrig sett som säger godmorgon, smaklig måltid osv. Har man varit där i 10 dgr och kommer tillbaka till nåt hotell i Sverige och försöker med samma trevliga sätt så uppfattas det totalt annorlunda. Den erfarenheten har jag iaf gjort många ggr. Stela, kalla, "rör-mig-inte-typer" finns det gott om här i vårt avlånga land.

Nej, nej jag har inte antastat nån, bara muntligt isf. :)

zorrro - Ej medlem längre2009-01-15 17:55

run-marie; jag känner precis igen mig! Har varit mycket i Danmark, inte långt bort men dom är ju helt annorlunda där! Lika illa är det när jag pratar med killar, jag vågar nästan inte le och prata så mycket längre för alla tor att jag flörtar bara för att jag är så glad och trevlig!Varför tror dom det?Nja iofs ibland flörtar jag ju ; )

Jan_Blank - Ej medlem längre2009-01-15 17:57
Antal inlägg: 231

Man kan inleda med att fråga om vederbörande vet hur man botar kli.

patboone2009-01-15 18:55
Antal inlägg: 3222

Har aldrig råkat ut för att någon i Sverige tagit illa upp om jag tilltalat dem offentligt. Tvärtom har jag i sådana situationer bara mötts av lättnad och glädje. Tror inte ett dugg på den "inbundna-svensken"myten.
Att lära sig kallprata är bara att lära sig att prata skit. Diskutera vad du känner för, må det så vara religion, politik eller värdinnans klänning. Gör du det på ett trevligt sätt och de inte kan ta det så var de inte värda att lära känna ändå.

zorrro - Ej medlem längre2009-01-15 18:58

pat, du har en poäng där!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?