Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 665

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2009-01-16 06:37
Antal inlägg: 8941

Russian airlines (aeroflot) eftersom min kompis som jobbar på Arlanda har sagt en hel del grejer som man helst inte vill höra innan en flygning.

Och så flyger jag nog aldrig mer igen med Dash-planen.

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-16 07:56
Antal inlägg: 1003

Jag har lovat mig själv att aldrig mer flyga TWA. Åkte med dem under en resa till och i USA. De var ALLTID försenade, man undrade bara hur många timmar det blir den här gången.

Vid den sista flygningen hem blev planet två timmar försenat, vi blev tvingade att omboka anslutningsflyget som skulle ta oss till sverige. Vi hävdade bestämt att det kommer inte att behövas för det planet kommer också att vara försenat, vi kan chansa (låter dumt men vi var trötta på dem och unga och friska) på att det är en timme eller två sent, det också.
Det gick inte, vi fick boka om till ett flyg 18 timmar senare. När vi kom fram till den nya flygplatsen ropades vårt egentliga flyg ut, det var försenat. Vi HADE hunnit med det!
Vi försökte boka om våra biljetter igen men de hade redan sålt våra ursprungliga platser så det gick inte. Det var bara att gå och kura ihop sig i en fåtölj och försöka sova bort en stund.
Vi fick inte mycket kompensation för detta, de tog oss dit vi ville och det skulle vi tydligen vara glada för.

Usch för TWA, jag hojtar fortfarande "skräckfilm" när jag ser en film och ett plan från TWA skymtar i bakgrunden.

kaai - Ej medlem längre2009-01-16 11:04
Antal inlägg: 453

ryska skitsaker är inte skit :D , dem är bra , dem håller, sällan olyckor, ryssar bygger skit för att hålla ^^ ta deras mig-plan tex

Pialina2009-01-16 11:11
Antal inlägg: 665

Etubrute, det är faktiskt hela 60 år sedan vi låg i krig med Ryssland. Det är ytterst få av nulevande ryssarna som har något med det att göra. Lika lite som du och jag har.

kissed - Ej medlem längre2009-01-16 11:13
Antal inlägg: 3037

kaai har du nån personlig förbindelse till Ryssland eller gillar du bara landet ändå?

blankomblank2009-01-16 11:26
Antal inlägg: 1403

american airlines

kaai - Ej medlem längre2009-01-16 11:29
Antal inlägg: 453

jag har alltid gillat landet på något sätt, ungefär som mystiken själv,, :P det är magiskt med endel länder och dess folk, på sina sätt, :D, som björnar och krokodiler,, magiska djur , hehe, iofs finns de nog inget jag bojkottar,, jo franska flygbolag,, dem bara strejkar,,,

men ryskt skit äälskar jag :D

Delight20022009-01-16 11:31
Antal inlägg: 122

Ryanair har inte sköna plan men jag kan inte gnälla på det ändå, man får vad man betalar för och jag betalade 400:- inkl skatter t.o.r Skavsta / Paris.

Ett riktigt BRA bolag är Malaysian Airways. Flög Arlanda - New York (eller eg New Jersey) och de hade sköna plan, trevlig personal och god (!) mat! Dessutom var vi på hemresan 30 minuter före utsatt tid och hade redan fått vårt bagage på utsatt landningstid :)

Delight20022009-01-16 11:32
Antal inlägg: 122

Ett litet tillägg var att vi betalade 4000:- t.o.r ARN - NJ =) + att det på hemvägen var så tomt på planet att man kunde lägga sig och sova över flera säten. Drömresa ;)

mrwoo2009-01-16 11:47
Antal inlägg: 116

Håller helt med dig ang M.A. Vi flög Arlanda-Kuala Lumpur, vilken underbar resa, service, mat, trevlig och tillmötesgående personal.

Nu till värsta flygbolagen
Ryanair - aldrig någonsin igen, är 1,90m lång, i deras djurtransportplan där man får sitta med knäna över huvudet, isande kyla i hela planet, extraavgifter för ALLT, allt som inte är handbagage - extra, jaha, väger det mer än 10-15 kg, ja då blir det också extra, mat o dryck på planet, jaha, du vill ha en tidning, ja det blir ocker-pris på den osv osv (plus att har du ingen bil så kostar det dessutom 300:- t/r till t.ex. Västerås eller Skavsta från Sthlm)
Aeroflot - hade en liknande upplevelse som nån nämnde om Air Zimbabwe. Skulle inrikes i Ryssland början av -90. Det luktade BOKSTAVLIGEN kodynga i planet, misslyckad start 2 gånger (första gången kom piloten inte upp i rätt hastighet) flygning och landning är två andra historier, men hela flygningen var min enda hittills nära-döden-upplevelse.

Plink2009-01-16 14:27
Antal inlägg: 296

Wizzair.

Ajdan2009-01-16 15:15
Antal inlägg: 396

Ang Ryan Air tycker jag att man kan se det som en bussresa... fast i luften. Då brukar det gå ganska bra :-).

Jag undrar om någon har erfarenhet av Transavia, ska flyga med dem i sommar.

Har för övrigt inga direkt dåliga erfarenheter av flygning annat än att jag är VANSINNIGT flygrädd. Men ska man ner till solen så...

emmylicious2009-01-16 15:17
Antal inlägg: 4501

Jag har bara flugit med Ryanair, SAS och FlyNordic (två sistnämnda inrikes), Tycker inte någon av flygupplevelserna varit hemsk eller så.

etubrute2009-01-16 17:57
Antal inlägg: 124

Pialina.. spelar ingen roll.. efter att ha rest i Ryssland, samt tjänstgjort i vår armé som alltjämnt lär ut hur man försvarar sig mot "den röda sidan som anfaller från öster".. kan jag inte påstå att jag känner den minsta kärlek för ryssen.. än mindre då jag hör min farmor berätta om hur dom skövlade hennes hembyggd i karelen.. så JAG STÅR FÖR MIN ÅSIKT OCH ÅKER HELST INTE ÖSTER OM RIKSÅTTAN ;)

fpsorknet2009-01-16 18:11
Antal inlägg: 1212

Flög en gång med Mesopotanian Air... det gör jag inte gärna igen.

Pottränad - Ej medlem längre2009-01-16 18:13
Antal inlägg: 4315

Air Africa. Dock är det många år sedan den mardrömsfärden och deras plan är säkerligen inte byggda av legobitar längre, får man förmoda.

Trökkadero - Ej medlem längre2009-01-16 18:16
Antal inlägg: 724

Har inte flugit så mycket. Kan bara jämföra Thai med SAS, och då vinner Thai på knock out. :-)

Trökkadero - Ej medlem längre2009-01-16 18:18
Antal inlägg: 724

Min bror har dock flugit mycket, och han säger att Qatar Air är helt outstanding (bra, alltså).

remvanrijn2009-01-16 18:29
Antal inlägg: 16504

Ajdan..
Transavia som alla andra boka på nätet flygbolag, billigt, trångt och DUTCH =) Try me , Fly me =)
flyger du från cph ?

bujum2009-01-16 18:43
Antal inlägg: 1750

Aeroflot kan jag aldrig tänka mig att flyga med. Har mina föräldrars och brors vittnesmål... Själv har jag varit på moskvas flygplats(kom dit med BA och den upplevelsen var nog när det gäller ryssar. Åkte sedan transsibiriska och den serviceandan var också klart bristfällig...
Däremot brukar jag resa KLM oftast och dem är jag väldigt nöjd med.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?