Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 576 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-18 15:12 | |
![]() | googla på msm så får du all info du behöver msm= organiskt svavel, kroppens 8e beståndsdel hjälper till att bygga upp viktiga aminosyror o sånt | |
| frvib | 2009-01-18 18:10 | |
![]() | Ät regelbundet och varierat. Innan konditionsträning är det bra att äta livsmedel som innehåller kolhydrater, men för styrketräningens skull tycks det inte ha någon större betydelse med kolhydrater innan ett pass. För maxmial effekt är det viktigt med essentiella aminosyror i fri form innan träning - det ger stimulerad proteinsyntes (dvs. ökad muskelbildning) efter passet. Strax efter träning är det i regel bra med proteiner för ökad proteinsyntes samt kolhydrater för snabb glykogeninlagring och därmed kortare återhämtningstid innan man är redo för nästa träningspass. Styrketräning och konditionsträning bör inte utövas vid samma tillfälle för maximal effekt. Anledningen är att vissa signalmekanismer (AMPK resp. mTor) som sänds ut vid de olika träningsformerna motarbetar varandra. Om man ändå vill kombinera de två verkar det klokast att ta styrketräningen först och därefter konditionsträningen. | |
| Mimikryp | 2009-01-19 07:27 | |
![]() | Tack för info! :-) (Ska kolla upp mer om whey 80 och msm.) | |
| apbur | 2011-03-23 23:07 | |
![]() | Dammar av en gammal träningstråd :) Jag konditionstränar nästan varje dag i form av cykling. Utomhus då. Som den vinnarskalle jag är så kan jag inte träna måttligt utan kör på hårt trots att jag inte tränat någonting på hela vintern. Nu har jag haft värk i lungorna i två dagar. Jag känner ingenting medan jag flåsar utan det kommer senare på kvällen. Är det någon som känner igen detta? Att lungorna kan bli överansträngda av för hård och plötslig konditionsträning? | |
| Emellertid | 2011-03-24 13:59 | |
![]() | Trämna minst lika lång tid som du tillbringar på nätet så går det nog bra... ;-) | |
| apbur | 2011-03-24 18:23 | |
![]() | Forumet är fullt med soffpotatisar. | |
| Misspelled - Ej medlem längre | 2011-03-24 18:51 | |
![]() | Verkar vara ett riktigt lyx-problem! Kanske du istället skulle vara nöjd med att du har tillgång till ätbar mat och att du är frisk nog att röra på dig. Sen spelar det ju ingen roll vad och när du äter. Det enda som räknas är antalet kalorier/dag du tar in minus den energi du gör av med. Ekvationen skall helst bli 0. | |