Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 647 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krutmarie | 2009-01-20 13:49 | |
![]() | Brukar så gott som aldrig neka paus, skulle isf vara om det är 2-3 minuter kvar av ett stresspel. Själv har jag ju inga småbarn längre, men om den man spelar med har en liten unge som kommer just när man börjat spela och säger: mamma jag måste på toa, ska mamman då säga att han/hon får vänta 10 minuter för jag måste spela klart? Ett barn kan ju göra illa sig också, sen om mamman eller pappan har fått titta till barnet och sett att det inte är så farligt så kan man ju spela klart. Om man bli kissnödig akut så borde man kunna hålla sig dom minuterna som nån annan skrev redan. Snuset tycker jag man kan komma ihåg att lägga bredvid datorn :-) Det där att nån vill att vi ska passa oss ur för att man måste iväg och jobba eller för främmande e dyl är däremot nåt jag aldrig går med på. Den som inte vill/kan spela längre och visste om att det inte skulle funka med tiden får ge upp eller spela klart. Där är jag verkligen stenhård. | |
| Orm | 2009-01-20 14:00 | |
![]() | Är lyckligt ovetandes om allt vad det innebär att ha krävande småbarn men om jag i framtiden skulle skaffa såna räknar jag med att inte längre kunna tillhöra eliten här på betapet ;) Vill tillägga att jag lider med de som tvingas kompromissa med sitt spelande. Jag har dålig koll på pausreglerna, det är en stor anledning till att jag tar det säkra och nekar. kan det inte hända att personen som vill pausa sticker iväg till affären och handlar blöjor, finns det en gräns för hur länge en paus kan riskera att pågå? | |
| Mebiti | 2009-01-20 14:05 | |
![]() | Pausen håller väl på i max tio minuter va? | |
| skrabban | 2009-01-20 14:08 | |
![]() | Jag nekar alltid till pauser för jag blev lurad av en spelare som begärde paus men aldrig kom tillbaka i spelet. Därför nekar jag alltid till paus och det är ju inte så konstigt eftersom jag fick sitta där och vänta. | |
| Hillegnu | 2009-01-20 14:11 | |
![]() | Jag har aldrig varit med om att spelare kommit tillbaks efter beviljad paus. Efter ca tio luringar nekar jag numera alltid till paus. | |
| Aleu | 2009-01-20 14:12 | |
![]() | En paus är begränsad till 10 minuter! Jag har bara begärt paus om jag verkligen måste kolla hur illa något av barnen slagit sej eller om det ringt på dörren. Tar max 2 minuter och är det så att jag inte kan spela klart för att det var sår att tvätta eller dylikt avbryter jag. Och jag accepterar alltid paus, så pass tid har jag om jag gått in i ett spel. Då är det lurigare när man hamnat i fel spel för att spelen flyttar sej i listan och man hamnar i ett normalspel istället för ett hets. Men det finns det ju andra trådar om :-). | |
| LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-01-20 14:16 | |
![]() | Nekar - alltid. | |
| annelille | 2009-01-20 14:17 | |
![]() | ... jag tillät en paus en gång och tyckte det var bra för jag behövde själv gå på toa... jag hade klarat matchen men såg mitt tillfälle... jag godkände och hann knappt resa mig innan motståndaren ville börja spela nästan direkt.... men men... jag var redan på gång dit jag skulle så h*n fick snällt vänta.... att h*n blev irriterad kan jag inte förstå när det inte var jag som begärde pausen.... | |
| krutmarie | 2009-01-20 14:20 | |
![]() | Har aldrig nånsin blivit "lurad" så att den andra inte kommit tillbaka. Är det inte så, om det skulle hända, att när de 10 min har gått så startar spelet igen? Har man otur får man ju sitta och vänta medan den andres tid tickar slut, men skulle det hända så får man iaf en massa gratispoäng som plåster på såren liksom. | |
| elgen5 | 2009-01-20 14:22 | |
![]() | Jag bilr aldrig uppröd om någon annan inte vill pausa, det kan ju vara så att dom själva är på språng eller har någon som väntar. jag ser det som en bonus om någon annan axepterar pausen. Jag kan ju inte räkna med att andra ska så "stand by" när jag har lust : ) | |
| krutmarie | 2009-01-20 14:22 | |
![]() | annelille, det är väl självklart tycker jag att om du beviljar en person paus och du själv tänker, då kan jag hinna göra det eller det under tiden (röka, gå på toa etc) ja, då får den andra vänta tills man själv har gjort vad man vill. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-01-20 14:24 | |
![]() | Tidigare fanns ingen tidsbegränsning av paustiden. | |
| Biverton | 2009-01-20 14:28 | |
![]() | Min sambo spelade när vår son plötsligt spydde ner hela sängen och mattan, då godkände den snälla personen han spelade mot en paus i några minuter. Om den som ber om paus har en rimlig förklaring och man har tid är det väl ok att acceptera. | |
| krutmarie | 2009-01-20 14:31 | |
![]() | Tycker faktiskt att det är ett bra förslag som ett par har skrivit här att kanske ha 3 olika tidsbegränsningar. Då kanske fler skulle bevilja paus om motspelaren frågar. 2-3 minuter går ju ganska fort iaf. Se´n förstår jag också om man spelar hets eller panik att kanske paus är onödigt för det går ju så fort ändå innan hela spelet är klart. | |
| pixie25 | 2009-01-20 15:41 | |
![]() | Jag spelade med en person en gång som begärde paus, hon var på jobbet, o skulle fixa fika......suck! | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2009-01-20 15:43 | |
![]() | jag nekar alltid om jag inte känner personen ifråga mycket mycket väl, jag nekar tom när personen ifråga påstår att brandlarmet går;) särskilt när det är panik, jag menar varför ska jag vänta fem minuter när jag vill spela fem? | |
| krutmarie | 2009-01-20 15:46 | |
![]() | tilduskan, du är rolig du, om mitt brandlarm gick skulle jag inte ens fråga bara dra. Man måste nog va´väldigt cool om man frågar om paus och se´n väntar på svaret. Hur skulle du göra om ditt larm gick? ;-) | |
| Tess 08 | 2009-01-20 15:50 | |
![]() | Hehehe.. nej, jag skulle inte heller acceptera paus om min motspelares brandlarm gick. | |
| krutmarie | 2009-01-20 15:53 | |
![]() | Tess 08, skulle du svara SPRING för f-n bara? Det tror jag att jag skulle, fast det har ju som tur är aldrig hänt varken mig eller nån jag spelat med :) | |
| bulimi3 | 2009-01-20 15:54 | |
![]() | Nekar ALLTID. Om så önskas kan man passa sig ur en match.Så pass schysst kan man väl vara. | |