Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:06 | |
![]() | fast är det tack vare rocken eller fantastiska människor som bono och kompani? Jag menar, jämför med Axl Roses bidrag i samma kategori? Jag hör DOCK till dem som vill tro att rocken - i bemärkelsen John Faugerty, neil young, bono, springsteen, dylan, marley mfl. har haft betydelse, och åtminstone förändrat livet för många i denna värld. Punken! SKA! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:06 | |
![]() | Jag vet inte men kan det inte ha kommit något positivt ur Springsteens 41 shots t.ex.? | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:07 | |
![]() | "Har/kan rock'n'roll förändra era liv" "Tror ni att rock'n'roll har/kan förändrat andras liv" Där satt den. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:07 | |
![]() | Risotto: Jag vet inte varför jag vill retas med dig för du tycks mig vara en reko kille. Som sista lilla sting kan jag berätta för dig att jag var på underground februari 1981. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:08 | |
![]() | Rocken är givetvis bara medlet och skulle inte vara något utan de som skapade budskapet. Alla kan ju inte sjunga heller egentligen men budskapet bär ändå musiken. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:09 | |
![]() | risotto... just 41 one shoots... en av de starkaste låtarna jag kan tänka mig vad gäller att visa på social orättvisa... you can get killed for living in your american skin... hur har den förändrat världen? jag vet inte, faktiskt. betydelse för mig? ENORM | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:10 | |
![]() | (JUST for living in... skall det ju stå) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:10 | |
![]() | Pg är Elvis någon som påverkat någon bara individuellt ? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:12 | |
![]() | Jag tror jag vet vad du menar, U2s första spelning i Sverige, de kan inte ha varit U2 då utan Feedback, stämmer det? Jag hade en kompis en gång som ca -88 ville att jag skulle lyssna på Rattle and Hum, jag nekade och sa att det är säkert bara skit, jag stängde av MTV enda gången jag har sett "streets"-videon för att jag gillade Pet shop boys version då och tänkte att orginalet är säkert kasst. Men jag fick en ny chans då Zooropa kom och jag hörde Stay på MTV, sen dess är jag fast. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:12 | |
![]() | Anneli72, vet ej, eftersom Elvis inte påverkat mitt liv även fast det svänger. OM inte Elvis påverkat någon "bara individuellt", hur har han då påverkat? Om vi bortser från påverkning av andra musiker och musikhistoria. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:13 | |
![]() | Vågar man säga att hoola Bandola och Nationalteatern faktiskt formade min politiska grundsyn. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:13 | |
![]() | detta är ju knepigt... vad betyder detta för "världen": Well my daddy come on the 0hio works When he come home from world war two Now the yards just scrap and rubble He said, "Them big boys did what Hitler couldn't do" These mills they built the tanks and bombs That won this country's wars We sent our sons to Korea and Vietnam Now we're wondering what they were dyin' for Here in Youngstown Here in Youngstown My sweet Jenny, I'm sinkin' down Here darlin' in Youngstown From the Monongaleh valley To the Mesabi iron range To the coal mines of Appalacchia The story's always the same Seven-hundred tons of metal a day Now sir you tell me the world's changed Once I made you rich enough Rich enough to forget my name Det fångar en enorm social förändring och de enorma konsekvenser det fått för människor... men...!? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:16 | |
![]() | dudeniro, 41 shots har i alla fall satt fokus på ett visst beteende hos en viss grupp, och det måste väl ändå räknas som en bedrift? Ja den är otroligt stark den låten. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:18 | |
![]() | Pg,det var nog den generationen som påverkades! Basta,som 70-talist kan jag hålla med! | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:22 | |
![]() | Tror inte det handlar om generationsfråga i alla lägen. Säkert finns det människor som påverkats av Elvis då de knappt va påtänkta. Själv ligger Björn Afzelius, Mikael Wiehe, Totta Näslund, Joakim Thåström + en del andra svenskar i grunden till mitt liv. Påverkat mig och format mig till viss del till den person jag är idag. Den utländska artisten som jag främst tänker på då det gäller påverkan är förstås John Lydon. Bruce Springsteen är inte fy skam med sina budskap och det är alltid lika tillfredsställande att tänka på den populära dängan "Born in the U.S.A" som var i protest till Vietnam kriget men som inte alla fattade. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:31 | |
![]() | Pgup: För en gångs skull håller jag med dig. Man behöver inte ha varit närvarande för att ha påverkats, jag kommer ihåg när jag såg Ebba första gången på Apromus i Solna det enda jag tänkte på var att den flickan jag var kär i bara hade ögon för Thåström. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:31 | |
![]() | he he... ungefär så kände jag när jag tog min fru på Timbuktu som födelsedagspresent ;) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:34 | |
![]() | Sen kan man ju ifrågasätta hur pass bra budskapet gick fram? När Jag sitter i min fina bil på väg till sommarboendet i Dalarna och sjunger för full hals -Hanna från Arlöv, Hej du sa som det va | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:38 | |
![]() | Du menar att kampen om en liten jävla fläkt på något sett försvann i jakten på en "fin bil och sommarboende" !? Man kan ju i alla fall ta sig rätten att känna solidaritet med alla amerikanska stålverksarbetare som blivit av med jobbet när man bränner mil på riksväg 70 för att nyttja sin betalda femveckorssemester... och lyssnar på Springsteens Youngstown (se ovan) ;) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:41 | |
![]() | dude: Nej jakten på fläkten är för mig fortfarande viktig, däremot kan jag skämmas lite över att jag har blivit en del av det som man aldrig trodde att man skulle vara en del av. | |