Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 20:04 | |
![]() | Femme_Fatale, Du måste tänka på att en enskild människa kan tycka och tänka vad den vill. Det som är viktigt är vad du själv tycker om ditt utseende. Ingen är helt nöjd med sitt utseende, men vi kämpar alla varje dag med att acceptera vad vi ser i spegeln. Det är alltid lätt att tycka att andra är fina, och att man själv är ful, eftersom man oftare ser sig själv naturlig, men andra ser man tillgjorda och på sitt finaste vis när de gjort sig fina och redo att möta dagen. Detta ger en skev verklighetsbild och gör att man kan känna sig ful. Dessutom är det inte så att homosexuella män generellt har en preferens för kvinnor även om de ser maskulina ut, så detta är inte något fruktbart förslag. Den person som gav dig detta råd bör du tillrättavisa. Att se maskulin ut är inte heller något att förakta. Jag tycker själv att det kan vara riktigt attraktivt med en kvinna som har tydliga drag och skarpa linjer. Men det är som sagt inte så viktigt vad andra tycker så länge man accepterar sig själv som man är. Vare sig man lever ensam eller tillsammans med någon annan som accepterar en som man är så är man lika mycket värd. Att vara tillsammans med någon är inte en bekräftelse på att man är snygg. //Karsten, PhD | |
| Femme_Fatale | 2009-01-23 20:08 | |
![]() | "Att vara tillsammans med någon är inte en bekräftelse på att man är snygg." Haha...nä det ska gudarna veta ;-) Tack Karsten, nu känns det mycket, mycket bättre.... | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 21:09 | |
![]() | Femme_Fatale, Det var mycket roligt att höra att du känner dig mycket bättre nu. Glad att jag kunde hjälpa. //Karsten, PhD | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-23 21:49 | |
![]() | Karsten, jag tror att du besitter en stor kunskap om människor. Bidra gärna med dina erfarenheter och åsikter i andra trådar också. Vi allmänt virriga, förtappade eller självgoda typer behöver lite nya vinklingar. Och jag menar det! | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-23 21:51 | |
![]() | karsten: är du kvinna eller man btw? jag har en flört på nätet som vill träffa mig, me jag befarar att han är lite galen. Ska jag träffa honom eller ej? Vi har ifs pratat i 2 års tid. Och det kan vara så att han repar sig från en tillfällig psyk-svacka | |
| mrperfect | 2009-01-23 22:01 | |
![]() | VAFF..skulle jag inte vara nöjd med mitt utseende?. det är jag visst :) | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 22:03 | |
![]() | Mommesfrites, Tack! Jag får se om jag orkar engagera mig även i andra trådar. Jag tycker att det är mycket svårt att hitta till de ämnen som intresserar mig ibland och tycker att det är lättare att hålla mig i en tråd åt gången tills den är färdig. //Karsten, PhD | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 22:09 | |
![]() | Saga-li, Jag tycker att det är en ganska ointressant fråga att besvara denna om vilket kön jag har. De allra flesta människor har antingen ett kvinnligt eller manligt kön, men oavsett vilket man har så är man lika mycket värd som människa. Därav föredrar jag att lämna denna fråga därhän för att inte uppmuntra till att fästa betydelse vid saker som inte har någon större betydelse. Jag hoppas att du kan acceptera mig trots att jag inte vill besvara denna raka fråga. Om du inte kan acceptera detta går det bra att skicka ett privat meddelande så kan vi diskutera detta närmare. Vad gäller nätdejting så gäller det alltid att vara på sin vakt eftersom man inte kan veta med säkerhet vem man talar med innan man träffar personen. Men man ska också minnas att samma sak gäller i verkliga livet. Många människor är inte alls så som de verkar vid ett första möte. Det tar tid att lära känna någon på riktigt och är det kärlek så känner man det oftast undermedvetet oavsett om man träffats, pratat, eller endast utväxlat skriftlig kommunikation. Efter att ha repat sig från en psyksvacka kan din vän mycket väl vara en bättre människa än han var innan han blev sjuk. Detta till följd av de nya insikter och den ödmjukhet som brukar prägla människor vars psyke genomgått en läkeprocess. //Karsten, PhD | |
| ANDERStG | 2009-01-23 22:14 | |
![]() | Får väl passa på och fråga på vilket område du disputerat. Är det på något visst område du är speciellt kvalificerad att hjälpa eller garanterar titeln en intellektuell hållning i allmänhet? Eller hjälper du i egenskap av medmänniska, trots titeln? | |
| ANDERStG | 2009-01-23 22:16 | |
![]() | Ok, glöm frågan. Det var inte svårare än att titta på din profil. Men hur får man idén att sätta den i sitt användarnamn? Har du helt missat Jantelagen, speciellt §3-6,10? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-23 22:19 | |
![]() | Saga-li: Don't do it. | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 22:22 | |
![]() | Anderstig, Jag tycker att man kan hjälpa till oavsett vilken bakgrund man har. Nu anser jag inte att min titel gör mig mer värd än någon annan, men den är inte heller något som jag skäms över. Därav tycker jag inte att det är fel att skriva ut den. Jag har för vana att skriva ut den till följd av den kultur inom vilken jag är uppväxt, men jag har även börjat använda den lite just för att motverka den känsla av förakt mot högre utbildning som blivit så vanlig i dagens samhälle. //Karsten, PhD | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-01-23 22:40 | |
![]() | "Karsten PhD 2009-01-23 18:55 Hannaroman, Jag tycker inte att det var en seriös fråga du kom med och tänker därför inte besvara denna. Jag hoppas att du respekterar detta val eftersom jag inte vill hålla samtalet på en sådan nivå. Men om du har en fråga om relationer eller samliv så kan jag hjälpa dig med denna. //Karsten, PhD" NEJ! Jag accepterar det inte! Jag skrev en fråga och nu vill jag fan i mig ha ett svar. Kram. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-23 23:08 | |
![]() | jo, men det gör jag nog sylvia | |
| Skugga | 2009-01-23 23:08 | |
![]() | Hej Karsten PhD, trevligt initiativ detta, tycker jag. Trist att några blir störda... Jag är mycket intresserad av psykologi och beteende, har en förmåga att överanalysera omgivningen och framför allt mig själv... Nu är det så, att jag tycks ha en förmåga att "falla" för män som bor väldigt långt borta, och ett förhållande är då dömt att misslyckas,,, Kan det vara så att jag medvetet dras till dessa män eftersom det är lätt att skylla på avståndet för att det inte blev något? Så slipper jag ta något eget ansvar. Eller en annan möjlighet kan vara att det är trevligt att ha någon att svärma lite för, men inte behöva ta de praktiska problem och vardagstristessen som ovillkorligt dyker upp i ett vanligt förhållande... Vad tror du? | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 23:54 | |
![]() | hannaroman, Din fråga var jättebra, men jag tycker inte att den hör hemma i den här diskussionen eftersom mina personliga åsikter om enskilda sextekniker inte är relevanta för relationer i allmänhet. Det är upp till var och en att ägna sig åt det man tycker om eller trivs bra med i sina relationer så länge man inte skadar någon annan utan dennes godkännande. //Karsten, PhD | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-24 00:00 | |
![]() | Det verkar som att min bild har försvunnit, men jag vill poängtera att detta inte beror på att jag skäms för mitt utseende på något sätt. Jag vet inte vad som har hänt med den, men den syns inte längre här i alla fall. Är det kanske något virusprogram som orsakar detta? Det kom upp en ruta tidigare ikväll när jag gjorde undersökningar kring Hannaromans fråga, men jag tror inte att det var något från Betapet. Jag klickade i alla fall bort denna. Skugga, Tack ska du ha, jag tycker också att det är trist att man inte kan låta saker vara vad de är om man inte accepterar dem personligen. Men detta är var och ens rättighet, att meddela vad de tycker och tänker, och det är något som är viktigt för den personliga utvecklingen. När det gäller din fråga om distansförhållande är det förmodligen så att du undermedvetet väljer relationer som innebär att ni träffas så lite som möjligt, eftersom en relation inte riskerar att bli dålig om man inte träffas. Detta kan grunda sig på tidigare erfarenheter av relationer som inte levt upp till dina förväntningar. En relation kan dock vara bra även om man inte träffas. Många trivs bra med rent platonsk vänskap eller förhållanden med personer som de aldrig behöver träffar, eftersom deras sinnesbild av personen då inte förändras av verkligheten. I fantasin är det lätt att hitta sin drömpris. //Karsten, PhD | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-01-28 22:58 | |
![]() | Hej. Jag har en tjejkompis som jag känner. Bara från Facebook. Hon är riktigt metal och samtidigt god på insidan. En gudinna på alla sätt. Hon har en kille. Men jag tycker om henne. Den sista tiden har vi inte pratat så mycket. Vi är online samtidigt sällan. Vi bor i olika länder. Jag pratade med en kompis. Hon sa att hon dog för ett tag sen. Jag visste inte ens om det. Jag saknar henne. Vad kan jag göra? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-28 23:03 | |
![]() | Karsten, jag vill gärna veta hur just du upplever en förälskelse, och när du senast kände så. | |
| Skugga | 2009-01-28 23:04 | |
![]() | O titta, är du kvar så man kan fråga dig? Tack så mycket för ditt förra svar, ser jag att jag glömde skriva... *skäms* Jag har ett litet problem med att jag tar så illa vid mig av att bli ignorerad, eller när jag TROR att jag blir ignorerad. När folk inte svarar på sms eller mail, eller om jag berättar något och blir avbruten och "överkörd". Det händer iofs inte så ofta, men när det händer mår jag ganska dåligt. På vilket sätt kan jag jobba med mig själv för att inte ta dylika ting så personligt? | |