Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 751 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-01-24 12:32 | |
![]() | Saga-li Det skulle bli ett ämne för sig själv.... abort är nog spontant vad de flesta tänker ..... men i den situation som var blev det där lilla livet det enda i hela världen som jag hade makt över ....... det som ingen kunde ta ifrån mig.. Jag tänkte aldrig ens abort ..... men alla andra gjorde det förstås .... när jag fick beskedet så kände jag en styrka och kärlek som jag inte kan förklara och inte ens själv kanske kan förstå.. Hon är min ängel .... och utan henne hade jag nog aldrig fått ett normalt liv ..... hon blev vägen ut... Han försökte förgripa sig på henne då hon var ett och ett halvt ... och det är första och enda gången som jag fysiskt slogs med honom ... vi tog oss ut ur lägenheten, fick hjälp hos några grannar .... och efter det fanns han inte längre i våra liv.. Vi levde med skyddade identitet fram tills han dog ... för att han inte skulle kunna söka upp henne -- vilket han försökt, för att inte tala om att socialtjänsten kontaktat oss och försökt få till stånd umgänge genom åren... I ett läge ordnade min man påhälsning hos honom.... och de övertalade honom att backa från umgängeskrav .... jag antar att de hade god övertalningsförmåga ;) Att mörda har legat nära till hands ibland .... men nu ordnade ju naturen själv det till det bästa .... han dog av en överdos av tiparol och sprit. Hon har nog inte tyckt någonting om honom under sin uppväxt ... hon har sin pappa - min man -- och hon har aldrig velat tänka på annat sätt. När man velat ha hennes åsikt, från myndigheter, och talat om att hon skall träffa sin pappa -- så har hon alltid sagt att hon träffar sin pappa varje dag, och hon vill inte ha en pappa två. Vilket varit tur för honom ... för hade de drivit igenom umgänge, så hade han aldrig hunnit till första träffen. Jag skyddar och har skyddat mitt barn förebyggande ..... jag skulle aldrig kunna tänka mig att testa och se om han skötte sig. Barn behöver inte sina biologiska föräldar .. barn behöver föräldrar att lita på.. Jag hoppas jag svarat på det mesta ..... och sen byter vi ämne nu .... för tråden skall ju hamna om lite lättsammare saker ändå.. | |
| micro113 | 2009-01-24 12:32 | |
![]() | Tack Limerick | |
| ANDERStG | 2009-01-24 12:33 | |
![]() | micro: Du berättade något tragiskt i "Ditt bästa/sämsta minne från Åland.."-tråden också. Du har verkligen lyckats hamna i dåliga situationer. | |
| Femme_Fatale | 2009-01-24 12:41 | |
![]() | Micro - otroligt vad du har varit med om och vad det får en annan att inse vilken trygg barndom man hade. Har du aldrig tänkt på att skriva en bok om vad du varit med om....kanske ger lite terapi åt det du varit med om och tjänar du sen en hacka på den så är det i alla fall lite, lite plåster på såren till dig och din dotter. Tycker nog att det är minst lika mycket stoff som Marklund hade för gömda t ex. Du kan ju ge ut boken anonymt om du vill. Du verkar vara en stark människa..... | |
| micro113 | 2009-01-24 12:52 | |
![]() | Anders Ja, jag har varit mulitpelt utsatt i mitt liv ....och efter händelsen i från Åland valde jag att studera kriminologi, för att försöka förstå varför.... ....varför vissa människor tycks dra till sig olycka .... medan andra aldrig behöver gå igenom något som ligger utanför mallen. Jag vet fortfarande inte om det hänger på något hos mig, eller om det bara är otur... ...men efter viktimologin vet jag att jag inte är ensam --- det är statistiskt säkerhetsställt att de som hamnar i offersituationer tenderar att ha en ökad risk att göra det under hela sitt livsspann. | |
| micro113 | 2009-01-24 12:58 | |
![]() | Femme Jag har redan haft den tanken, och jag har skrivit två böcker .... man jag har inte förmått mig att ge ut dem.. Dels vet jag inte om kvaliten är tillräckligt hög, dels är det svårt att vara nyanserad när man ger sin egen bild.... min omgivning har ju inte bara varit svart och vit ..... och jag vill inte ge ut ett dokument som svartmålar dem jag älskar, men som var otillräckliga i min barndom --- och jag vill inte heller skönmåla dem och deras brist på handling. En jättesvår balans .... och jag känner att jag vill vara rättvis.... fast jag helt saknar förmåga att se på situaionen med rättvisa ögon. Men vem vet .... någon gång i framtiden kanske någon form av böckerna publiceras ... annars får de ligga i garderoben, och tjäna sitt syfte som terapautiska dokument för min egen del. | |
| micro113 | 2009-01-24 13:00 | |
![]() | Hmmmm.... tänk så mycket tankar minnet av en kyss kan väcka :) | |
| Femme_Fatale | 2009-01-24 13:01 | |
![]() | Oj.... *imponerad* =) | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-24 13:20 | |
![]() | micro: jo jag fattar det med barnet, och ja bra att du förklarade, annars hade du låtit så hjälplös. Hur fan kan man vilja ha sex med en bebis, jävla skurk. ja han led nog. Ge ut boken, så får du kanske pengar för lidandet. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-24 13:21 | |
![]() | det är viktigt att du berättar din historia, för andra som kanske inte vågar tala. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-24 13:28 | |
![]() | alltså ett barn som blir till under incest borde väl vara skyddat från den biologiske fagern, ifs i ditt fall var det din styvpappa, så ändras väl reglerna. | |