Spelrum
Giraffen16
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 751

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sotfinger2009-01-24 14:09
Antal inlägg: 22361

Nu vet ju inte jag vad som ligger bakom kaais uppgivna suck här i trådstarten - det låter ju lite lätt generaliserande att påstå att tjejer allmänt sett skulle vara otacksamma till sin läggning, och dessutom kan man som ElBjörn diskutera om man som givare har rätt att kräva tacksamhet?

Samtidigt verkar det vara ganska vanligt att folk som nästan går på knäna för att få ihop familjeliv med arbete och fritid, lätt tycker att den andre/andra i förhållandet gör för lite och dessutom inte ens har vett att uppskatta det man själv gör utan bara gnäller.

Men om detta verkar vara ett mönster i ditt liv kaai, så borde du kanske ta dig en funderare kring dels vilken typ av tjejer du dras till samt hur ditt eget förhållningssätt kan spela in.

BugBig - Ej medlem längre2009-01-24 14:19
Antal inlägg: 200

Jaja!!! Det är bara så att kvinnor e ett jäkligt svårt släkte att förstå sig på. Ni säger 1 sak men menar alltid en annan.
Ni är inte som oss andra grabbar helt enkelt :)
Men jag skulle inte klara mig utan kvinnor, och kvinnor skulle inte klara sig utan oss heller. :-D

Ellebellebii - Ej medlem längre2009-01-24 14:21
Antal inlägg: 7733

BugBig... HAHA Ni killar är precis likadana när det väl kommer till kritan... ;)

micro1132009-01-24 14:22
Antal inlägg: 17542

BugBig

Och ni killar säger ingenting .... sen känner ni er missförstådda

run-marie2009-01-24 14:37
Antal inlägg: 1806

Man kan väl för f-n inte dra alla tjejer över en kam. Den som blivit besviken kanske själv inte har varit "en drömman"? Möjligen har man ju dessutom träffat på fel tjej. Det finns ju fler, man ska inte ge upp. Det finns precis lika många killar där ute i världen som är otacksamma isf.

run-marie2009-01-24 14:40
Antal inlägg: 1806

Odin, har du också träffat på fel, låter som du blivit besviken nån gång eller 2?

pion ekrot2009-01-24 15:00
Antal inlägg: 3340

Herregud, vad patetiskt. Med den där sunkiga offer-attityden kommer du ingenstans. Inte till en plats där man egentligen vill vara någon längre tid i allafall. Lycka till med avtagningen utav offerkoftan och välkommen tillbaka till livet när du gjort det.

bizzzy - Ej medlem längre2009-01-24 15:24
Antal inlägg: 3169

För att saker och ting ska falla på sin plats så måste man vara beredd att offra lite för kärleken och försöka förstå varandra och det gäller båda i förhållandet. Kommunikation är väl en bra start..

Yonderboy - Ej medlem längre2009-01-24 15:38
Antal inlägg: 1661

Att vara besviken över livet är inte så pjoskigt ändå. Ingen förändringar kommer tillstånd med ett glatt humör.
Det kan väl ändå vara så att vissa uppträdanden belönas mer än andra i samhället som vår kära trådskapare stör sig på.
Att samhället skapar stratan och hierarkier och värdegrunder med djupa och skarpa exkluderingar straffar personer olika hårt.

Så visst kan man ibland förstå att personer känner sig förbekomna, men även de förbekomna kan vara praktarschlen, så det där med offer håller jag nog med PION EKROT ändå.

Livet är tufft, alla blir lite knullade ibalnd, de är bara rätta till keppan och tuffa vidare.

Safflor - Ej medlem längre2009-01-24 16:18
Antal inlägg: 832

Jag är femtio. Ni anar inte hur många grodor man måste kyssa för att hitta ens det minsta lilla prinsämne...??!! Det betyder inte att de är svin, bara att man velat ha drömmen så mycket att man skapat en illusion runt mannen/kvinnan och helt plötsligt ser man dem för vad de verkligen är/har varit hela tiden men man har valt att inte se för man ville så jävla gärna men då är det plötsligt DERAS fel och de är svin...detta goes both ways.
Kallas livet.
Man lär sig med tiden. Prins och prinsessagorna är just sagor.
Man kan välja att bli feg och bitter och skita i hela grejen eller att våga delta och vara beredd att förlora men kanske få en vinst.
Kärlek kräver en satans massa mod och hårt arbete. Nyckelorden för mig har visat sig vara just mod och acceptans.
Och du har helt rätt Yonderboy, livet är tufft, alla blir lite knullade ibland, det är bara att rätta till kepan och tuffa vidare.'Det kallas livet.
Eller välja att inte delta.

Ellebellebii - Ej medlem längre2009-01-24 16:21
Antal inlägg: 7733

"Kärlek kräver en satans massa mod och hårt arbete. Nyckelorden för mig har visat sig vara just mod och acceptans."

Så sant så sant... jag har försökt, men det räcker inte att bara en försöker... eller gör det?

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-24 16:32
Antal inlägg: 7605

www.youtube.com/watc...oo iOTyKHeg

blankomblank2009-01-24 16:38
Antal inlägg: 1403

Är tjejer otacksamma?
Kanske har du lite stort behov av bekräftelse?
Kanske du dras till tjejer som behandlar dig illa för att du tycker att du inte förtjänar bättre?
Om du alltid råkar ut för samma problem är det du som är problemet på ett eller annat sätt.

Safflor - Ej medlem längre2009-01-24 16:42
Antal inlägg: 832

Nej, Ellebellebii, det räcker inte med en alla gånger. Men ibland gör det det.

Linders - Ej medlem längre2009-01-24 17:27
Antal inlägg: 1943

Hade gud bara plockat bort ytterligare ett revben, så hade han inte behövt skapa Eva av ett..

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-24 17:57
Antal inlägg: 2414

hur går det kai? du kanske bara har valt fel tjejer dominanta och bortskämda?
det finns ju snälla oxå, herregud, inte lätt att hitta rätt på en gång, du är väl ung oxå

cmsw2009-01-24 18:58
Antal inlägg: 4257

Livet och förhållanden handlar väl inte om tacksamhet som krav utan en massa annat såsom delaktighet, ömsesidighet, hjälpsamhet, älska när den andre minst förtjänar det, tillåta snarare än kräva, ge, ta emot, få vara liten, orka när man gör det men inte den andre, vilja till inkännande och empati...

kaai - Ej medlem längre2009-01-24 19:07
Antal inlägg: 453

ja, tydligen som blankomblank sa,,, det är ju jag som är problemet,,,

Dalkullan2009-01-24 19:08
Antal inlägg: 1256

Du kanske är _för_ på Kaii. Du vet väl att du ska låta tjejen jaga?

kaai - Ej medlem längre2009-01-24 19:10
Antal inlägg: 453

för på,, inga tjejer i denna värld har jagat,,, så som jag märkt, jag har fan i mig ,, minskat min PÅighet,, jämfört med förr,,

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?