Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 723 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pennyjenny | 2009-01-25 15:47 | |
![]() | Jag är inte dum, klart att den som har pengar och kontakter till slut får reda på vad han/hon vill. Det var ju bara dumt av curly girl att säga att de inte får lämna ut saldot, när de nu får det. Till den som ringer och frågar om sitt eget. Eller har Telia egna regler, så att inte ens den som äger abonnemanget får veta hur mycket han/hon ringt för? | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-25 15:50 | |
![]() | Tyckte hon just svarade nej på frågan om saldot. När du väl fått din faktura så kan du med hjälp av OCR-numret däremot kolla via kundtjänst om det är nåt du tycker är felaktigt. Hur ditt saldo ser ut för tillfället (från det att du fick din förra räkning fram till dags dato) får du däremot kolla via Mina sidor på internet. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-01-25 15:53 | |
![]() | pennyjenny eftersom vi inte kan vara säkre på att de just är du som ringer får vi tyvärr inte ge ut saldo. Vi får inte diskutera faktura innehåll om du inte kan uppge OCR nr. Har du tappat bort en faktura får vi ändas skicka en skriftlig kopia till den fakturaadressen som står registrerad. Allt är av säkerhets själ, det är dessutom så att om jag råkar säga känsliga saker till fel person kan jag få fängelse. Sen är de så att du har all rätt i världen att tycka som du tycker och tycker du att de är bra att jag kan ringa till Telenor o få reda på dina skulder och saldon mm då får du stå för det. | |
| pennyjenny | 2009-01-25 15:54 | |
![]() | Som sagt, tur att jag har gått ifrån Telia då, om det ska vara så krångligt att ta reda på hur mycket man har ringt för. Jag tänker mest på de som tycker att det är krångligt med knapptryckningar på telefonen (som är det smidigaste sättet att kolla saldo tycker jag) och gärna bara slår numret till kundtjänst för att få reda på saken. | |
| pennyjenny | 2009-01-25 15:55 | |
![]() | Men om jag inte har faktura då, utan kör autogiro, hur skulle jag då kunna få reda på saldot om jag ringer? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-25 16:01 | |
![]() | En gång i tiden jobbade jag för Telia. Sedan fiaskot med teliaaktien, dålig service och otrevliga metoder att behålla sina kunder har fått mig att ha noll i förtroende för Telia och jag blir aldrig kund där igen. | |
| Snoosy | 2009-01-25 16:06 | |
![]() | televerket var inget fel på. om man inte ser till de höga priserna. däremot då det blev telia så banade det utför.. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-25 16:09 | |
![]() | Snoosy, japp håller med. Våra första år här hade vi fin relation med televerket. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-25 16:11 | |
![]() | Det är inte min mening att vara nedlåtande; men har inte Curly, m.fl, skrivit upprepade gånger att man kan logga in på "dina sidor" och kolla saldot? Och även om man betalar med autogiro så borde man rimligtvis få en kopia på din räkning hemskickad. Att de inte lämnar ut uppgifter via telefon hursomhelst är jag väldigt nöjd med, motsatsen tyder på dåliga rutiner och lågt säkerhetstänk. Jag jobbar också med service, och det går nästan inte att föreställa sig vad folk kan ta sig till för att få ut information om partner/ex/dotter/son. Det är MÅNGA som kan andras personnummer, och man behöver inte vara speciellt smart, rik eller uppfinningsrik för att ta reda på saker om folk. Jag är inte våldsamt imponerad av Telia, men man behöver ju faktiskt inte göra saker mer besvärliga än vad de är. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-25 16:16 | |
![]() | Den här diskussionen har gjort att jag förskjutit tankarna på att lämna Telia, eftersom (precis som Linn just påpekade) andra bolag inte verkar ha det bästa säkerhetstänket. Jag kan gärna vänta en extra kvart i telefonkö om jag bara är säker på att ingen annan kan få ut mina uppgifter. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-25 16:25 | |
![]() | Sen har jag aldrig förstått att folk blir helt "chockade" över sina telefonräkningar. Någon känsla för hur mycket man ringer har man ju i alla fall. Om man ringer som man brukar vet man ju ungefär vart det landar. Limerick, samma här. Företag som lämnar ut mina uppgifter vill jag undvika att handla ifrån. | |
| stefanf | 2009-01-25 16:57 | |
![]() | Jag har inga direkt dåliga erfarenheter av telia (även om jag inte är kund där just nu) men blir en smula betänksam när jag läser curly girl.. Om du nu har dyslexi och dessutom inte riktigt information/utbildning att kunna uttala dig för företagets räkning så kanske du skulle låta bli..? Om någon av mina medarbetare skulle kliva fram som företrädare för verksamheten - och uttrycka att vissa kollegor kan vara "slöa och lata..." så hade jag tagit ett _mycket_ allvarligt snack med den personen. Tro mig, curly, det skulle din chef också göra om du visar den här konversationen (gör inte det alltså.. :)). Även om _många_ kan särskilja muntlig service i helpdesk/kundtjänst från skriven information så finns det förstås en anledning till att man anställer särskilt utbildade människor till att producera _skriven_ information som ska representera företaget.. Även om du ger en del bra information här så är det totalt sett ingen smickrande bild man ger av ett företag om man "låter" dyslektiska medarbetare representera företaget i skrift.. Inte meningen att vara elak utan rak och uppriktig i all välmening. Hoppas det framgår. | |
| stefanf | 2009-01-25 17:07 | |
![]() | för att svara lite mer sakligt på själva frågeställningen så tror jag grundproblemet är att folk (dvs. vi) generellt inte vill betala för personlig och professionell service - men vi vill samtidigt kunna ringa nästan dygnet runt. Då blir det inte bättre än så här - oavsett leverantör. Jag har själv brottats med Glocalnet och svurit en ed att aldrig mer befatta mig med företaget. Samtidigt vet jag att grundproblemet som sagt är att man anställer 20-åringar att hjälpa mig med mina problem. Personer med bristfällig utbildning, erfarenhet, kunskap samt utan befogenheter att faktiskt hjälpa mig att lösa problemet. Därtill har man sällan eller aldrig kopplat servicen till ett personligt ansvar och detta leder givetvis till att en lagom ambitiös telefonsupport lätt kan ge svar/löften bara för att slippa en jobbig kund.. Svara på frågan (för dig själv): - Hur mycket mer är du beredd att betala i abonnemangskostnad för att ett par gånger per år (högst) få hjälp av en kunnig, erfaren support - som dessutom har befogenheter att ge löften och följa upp ditt ärende..? Det är inte billigt nämligen, troligen dubblar detta kostnaden för ditt teleabonnemang.. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:12 | |
![]() | Men Curly är väl här som privatperson och hänvisar till sitt jobb precis som många av oss andra också gör. Ska hon inte kunna göra det pga att hon har dyslexi då menar du stefan? Hon är ju anställd på Telia och sköter troligtvis sitt jobb annars lär hon inte ha det kvar så länge. Men att man skulle försättas med nån slags munkavel i sitt privata liv för att man har dyslexi låter för mej som en otäck diktaturstatspåhitt. | |
| stefanf | 2009-01-25 17:27 | |
![]() | När man börjar med att säga att man arbetar på telias kundtjänst - och därefter ge svar på en massa frågor och förklara, då har man satt sig i en roll där man representerar arbetsgivaren, anser jag. Om man verkligen vill vara privat bör man inte uttala vem man arbetar för utan svara i största allmänhet om ämnet/frågan. Det handlar inte på något sätt om munkavle utan om service och lojalitet gentemot sin arbetsgivare. Har man kritik bör denna uttalas internt och inte externt. Om du skulle äga/driva ett eget företag kissed så är jag övertygad om att du inte skulle uppskatta att dina anställda offentligt pratade skit om dig, företaget eller kollegor. Denna typ av medarbetarpolicy har de allra flesta större organisationer (alla?) och jag är övertygad om att telia har liknande grundläggande värderingar. Det är illa nog att prata skit om kollegor i en rent privat situation (det är kanske svårt att komma åt) men i ett öppet, offentligt forum så bör man verkligen tänka på vad man säger, och hur. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:31 | |
![]() | Jag såg nu att det var curly som startat tråden. Det kan tyckas lite dumt tycker jag. Sorry för mitt uttalande innan. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:37 | |
![]() | Efter några år som kund hos Optimal Telecom är jag mycket nöjd med all kontakt med det företaget. Det har blivit en hel del samtal t ex om stolparna och ledningarna, som fortfarande är Telia/Soneras ansvar. OT hyr bara nätet. Tillmötesgående och uppföljning av ärenden har varit bra! Som natt och dag med kontakter med Telia. Dessutom är priserna över hela linjen lägre än Telias. Trots allt ville Telia behålla mig som kund, genom att vägra låsa upp min mobil men vem vill vara kund hos ett företag som beter sig som en diktatur, när det finns bättre alternativ. | |
| merqria | 2009-01-25 17:42 | |
![]() | Har slagits med telia sen i höst, inget funkar, och "du har plats 124 i turordning" gör mig galen. dyrt, dåligt och otrevligt, det är min bild av telia. | |
| Palle1967 | 2009-01-25 18:33 | |
![]() | Ett het tips tilla alla som inte tycker att Telia är en bra leverantör: Säg upp avtalet med dom :-) Det finns faktiskt många bra tele/data/tv leverantörer. | |
| Ztoya | 2009-01-25 19:14 | |
![]() | Har haft många kontakter med Telia under de senaste 2-3 åren. Tycker nog att man får skilja mellan själva företaget och deras policy, som jag tycker är urusel och de anställda, där man träffar på alla sorter. Gissar att det är dom som sitter längst ner i hierarkin som man träffar på när man ringer och att få tala med någon ansvarig verkar omöjligt. Företaget tycks ge sina anställda en väldigt dålig internutbildning och jag tycker allt att de genomgående är väldigt dåligt informerade om de bestämmelser som gäller. | |