Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade52
Mobilspel
Pågående20 278

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pennyjenny2009-01-28 13:29
Antal inlägg: 528

Jag har inte något facebook konto och vill inget ha. Vad jag har förstått så kommer man inte därifrån sen. Det man lägger upp tillhör tydligen facebook och även om man avslutar sitt konto finns man fortfarande kvar på nått vis.

-Flesh-2009-01-28 13:32
Antal inlägg: 104

facebook kan vara kul ibland. och man måste inte tacka ja till alla vänner, och man behöver inte ladda upp senaste festfoton etc.

och ni som läste tidningen för nån månad sen vet ju att facebook inte får använda bilder etc enligt svensk lag. så tycker inte man ska vara för nojjig hela tiden.

carinau2009-01-28 13:32
Antal inlägg: 882

Jag har funderat en del på det där med att ha som vana att lägga upp kort så fort man har varit på en fest eller dyligt. En sak är ju om man endast bidrar med kort på sig själv eller andra som har gett sin tillåtelse till det, men oftast finns det ju så mycket mer på dem. Har själv fått reda på att jag svävar omkring där ute på bilder som jag inte ens vet vem det är som har tagit. Känns sådär...
Förövrigt kan jag verkligen förså vitsen med Facebook, men har själv valt att avstå.

pennyjenny2009-01-28 13:33
Antal inlägg: 528

Vill man visa upp sina bilder utan att behöva bjuda hem alla som vill se finns bilddagboken.

mollee - Ej medlem längre2009-01-28 13:38
Antal inlägg: 6087

Varför är folk så syniska?

Det där med att facebook "äger dig" och att bojkotta pga nåt sådant är ju bara struntprat.

Jag har facebook, men jag lägger ej ut bilder filmer osv. jag använder facebook på samma sätt som MSN dvs;
För att prata och kunna hålla kontakt med mina vänner.

Okej om vi nu skulle säga att det var så att Facebook äger "Dina rättigheter" och bilderna eller filmerna som läggs upp är deras, så är det ju inte direkt så att man målar ett konstverk som man lägger upp på Facebook eller annat som facebook skulle ha användning av.
Och som att någon som jobbar på facebook skulle stjäla den bilden och sälja den vidare, det är ju absurt.

Sen så lägger man ju ej in adresser, och personliga saker... så jag förstår inte det där med att Facebook skulle äga mig eller mina bilder, allt handlar ju bara om principer och stolthet på den punkten.
Att nojja sig över att de skulle äga en och så vidare, det är ju löjligt.

Miss_jk2009-01-28 13:43
Antal inlägg: 8941

Jag gillar Facebook. Har inga applikationer eller sånt utan använder sidan mest till ha kontakt med vänner som jag annars inte skulle haft kontakt med, och som Caligatia skrev, att bli påmind om födelsedagar. Ska man ha fest så behöver man inte skicka inbjudningar utan man startar helt enkelt en stängd grupp och bara bockar i alla man vill ska komma på festen och så får dom tacka ja eller nej via den gruppen. Hur smidigt som helst. Jag lägger upp alla mina bilder där. Det blir ju lite som en samling av alla sidor man hade förut. Bloggen, foto-sidan, MSN o.s.v. Nu är allt på samma ställe. Varför man är så totalt anti fattar jag inte. Låt sidan vara bara, men att starta upprop mot facebook är ju lite larvigt.

Mnd2009-01-28 13:51
Antal inlägg: 147

Jag har valt att avstå facebook just av den anledningen att jag helst slipper att bli uppletad av gamla klasskamrater som letar endast för att finna, egentligen utan att ens vilja prata med en. Jag har själv aldrig haft en facebook-sida men jag har hört att det är ungefär så det går till :)

Fenomenet flest vänner vinner verkar också populärt att försöka leva upp till.

Miss_jk2009-01-28 13:54
Antal inlägg: 8941

Men som sagt, man behöver ju inte godkänna dom man inte tror att man kommer prata med... Syrran har tagit bort alla vänner hon inte pratade med så nu har hon bara de "intressanta" personerna kvar.

leevi2009-01-28 14:02
Antal inlägg: 36

jag tycker om facebook. har hittat många gamla kompisar och de har hittat mig.

The Mag2009-01-28 14:30
Antal inlägg: 180

Har aldrig haft, kommer aldrig ha Facebook.

NightRanger - Ej medlem längre2009-01-28 14:44
Antal inlägg: 1630

Jag har Facebook är alldrig inne det är skit coh för mycket saker där känns inte rent på nåt sätt och det är inte lätt att ta bort kontot jag vet inte ens om man kan det jag har försökt

Snoosy2009-01-28 14:44
Antal inlägg: 4273

Har inget konto. Kommer inte skaffa heller. Syrran har däremot. Fick därigenom kontakt med kompis från 80-talet.
Klart det är ett bra sätt att komma i kontakt med gamla vänner. men som trådskaparen skriver. Det har blivit sån hysteri kring det.

Har länge funderat på det man fick höra för några år sen. Att man ''skriver på'' ett kontrakt om att man är ägd till namnet. Hur var det med det egentligen ?? Nån som vet ??

Nattravn - Ej medlem längre2009-01-28 14:45
Antal inlägg: 9141

mollee: "Jag har facebook, men jag lägger ej ut bilder filmer osv. jag använder facebook på samma sätt som MSN dvs;
För att prata och kunna hålla kontakt med mina vänner."

- Om du använder facebook på samma vis som du använder MSN, med skillnaden att facebook är grisigare, varför använder du inte bara MSN då?

fal3n2009-01-28 14:45
Antal inlägg: 230

facebook duger!

Robert_K - Ej medlem längre2009-01-28 14:49
Antal inlägg: 273

Jag förstår inte heller hysterin med facebook, men ser det samtidigt som ett rätt bra sätt att hålla kontakt med ens vänner, särskilt om man har de bra utspridda i världen. Ett funktionellt sätt och inte alls lika pressande som t ex msn eller något liknande.

Men det finns ju dessvärre mindre bra funktioner också, som den där saken med att (blivande) arbetsgivare kan kolla upp en och att integriteten blir än sämre även om det finns så kallade spärr/filterfunktioner.

NightRanger - Ej medlem längre2009-01-28 14:55
Antal inlägg: 1630

jag har försökt avsluta kontot men inte fasen finns det möjlighet det är so mett kontrakt som folk säger vi verkar tappa rättigheterna till alltr vi har där

RåzaMåln2009-01-28 15:00
Antal inlägg: 132

Jag tror att Facebook kommit till enbart för att kontrollera människor. För att stora företag, myndigheter osv. ska kunna hålla koll på världspopulationen. Jag finner det vara rätt uppenbart. Speciellt eftersom man inte ens kan avsluta kontot.

Ruucola2009-01-28 15:01
Antal inlägg: 33

de är ju frivilligt

RåzaMåln2009-01-28 15:02
Antal inlägg: 132

Jo, klart att det är frivilligt, men det utesluter inte att det finns till för att kontrollera befolkningen.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-28 15:02
Antal inlägg: 7605

Robert_K: 2009-01-28 14:49

"Men det finns ju dessvärre mindre bra funktioner också, som den där saken med att (blivande) arbetsgivare kan kolla upp en och att integriteten blir än sämre även om det finns så kallade spärr/filterfunktioner. "

Värt att tänka på. Har kompisar med foton på facebook, där de är påtagligt berusade med prekär klädsel, kanske inte bästa referensen för många jobb och så borde ju fb vara drömplatsen för stalkare.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?