Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| amoma | 2009-01-28 21:07 | |
![]() | micro Självklart tilltalar man alla grannar lika - det fåniga blir när man pratar med sin nya arbetskompis om"Göran" med det där tonfallet som antyder att allaaaaaaaaaaa känner väl "Göran" eller åtminstone fattar att"jag" gör det! Eller "jag såg Anders igår" menandes att man kollat på Skansentrall på TV! | |
| micro113 | 2009-01-28 21:11 | |
![]() | amoma Oky, förstår vad du menar. Själv talar jag om mina grannar och bekanta i förnamnsform eftersom jag i allmänhet själv inte reflekterar över deras yrke, utan "känner" dem som just grannar eller andra barns föräldrar. Samtalen blir ju då snarare att jag och XX var ute och fiskade i helgen -- det blir ju löjligt att säga t ex att jag och statsministern eller kungen.. ja du förstår hur jag menar.. (och nej, jag bor inte granne med dem -- så ingen tror att jag hävdar det) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-28 21:15 | |
![]() | micro vad ball! DU bor granne med kungen!!!! | |
| pion ekrot | 2009-01-28 21:17 | |
![]() | Futharken: Håller med. Huva! Jag brukar alltid se till att erbjuda telefonförsäljarna något som jag vill bli av med. Mina gamla stövletter strl 38, nehej inte det..? SKITBRA pris!! *klick* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-28 21:19 | |
![]() | Fel taktik. Jag blir misstänksam över kompisjargong från folk jag inte närmare känner.Skulle nog bli ganska irriterad om mina bekanta uttalade mitt förnamn 2 gånger i varje mening också. Enda gången jag uppskattar sånt snack är av narkossköterskan, som använder mitt namn ihärdigt, för att kolla medvetandegraden. Micro, får man veta vad du och Göran Persson gjorde? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-28 21:20 | |
![]() | men öh bah mommes... proppmätt är inte statsminister längre. Micro bor granne med riktigt blåblodiga människor!!! | |
| micro113 | 2009-01-28 21:28 | |
![]() | Göran Persson var på seminarium för min klass på Journalistutbildningen -- där hade vi frågestund, och för mig som var fräck blev det lite prat efteråt också. Sahlin var också på seminarium men skulle behandlas som prinsessan på ärten, och henne fick vi inte prata med efteråt -- detta var i samband med tobleroneaffären. Ingvar Carlsson var där som hennes moraliska stöd, och honom gick det däremot att tala med. Gudrun Schyman var gästtalare på vår PUB-kväll. Henne gick det att prata mycket med. Detta var efter biofadäsen -- vilket var anledningen till inbjudan -- och hon var nykter hela kvällen. Överhuvudtaget så träffade man på ganska många av samhällsdebattörerna och politikerna som var aktuella då -- eftersom det ingick i vår utbildning. Namedropping kan jag köra när jag ser på tv -- där flera av mina klasskamrater är kända reportrar i olika sammanhang -- och det kan kännas lite häftigt att faktiskt ha umgåtts och jobbat ihop med dem när det begav sig. :)) Barnen suckar *ja mamma vi vet att hon är schysst och duktig -- du har sagt det* :))) Men något kul måste man ju få ha i sin isolering... | |
| micro113 | 2009-01-28 21:30 | |
![]() | dudeniro Fy på dig -- läs parantesen... Mina grannar är inte blåblodiga, men duktiga yrkesmänniskor i sin gebit, och jag är bekant med dem, vi är inte bästisar. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-01-28 21:30 | |
![]() | Nu minns jag varför mina tel.nr både är hemliga och nixade.....Då slipper man bli förbannad på sånt där.... :-)) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-28 21:30 | |
![]() | åh... tråkigt att sahlin inte ville snacka "blöjer å tåbleråne" med dig. Hade varit kul att höra om det tycker jag. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-28 21:31 | |
![]() | (paranterser går bort micro!) Men ändå... granne med kungen! Respect! | |
| le-lou | 2009-01-28 21:33 | |
![]() | Fruktansvärt provocerande när säljare och dylikt använder ens förnamn - sämsta och värsta säljtekniken av alla. Bonnförsäljare sysslar med sånt. (och de finns även i storstäderna). | |
| micro113 | 2009-01-28 21:33 | |
![]() | Fast det var väl tvärtom -- blöjor och toblerone var det enda hon fick prata om, eftersom hennes pressektreterare nobbade alla oförberedda frågor. Det hade nog varit roligare både för oss och henne om hon hade fått kliva förbi den biten och prata om annat. | |
| micro113 | 2009-01-28 21:34 | |
![]() | dudenior *sliter mitt hår och skriker i kudden* | |
| mrperfect | 2009-01-28 21:35 | |
![]() | Som tilltalsord för kvinnor, chef eller inte chef, "stumpan" funkar i alla situationer :D | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-28 21:35 | |
![]() | Du är så blygsam micro... berätta nu, hur går det för philip? Har han kommit över QX-skandalerna och kommer han att gifta sig före madde? Har kungen varit ute och slirat något på sistone? Är det sant att sylvia har löshår? | |
| le-lou | 2009-01-28 21:36 | |
![]() | Det finns ju liksom inte en enda anledning till att de ska kalla en vid namn, förutom för att checka att de kommit till rätt person. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-28 21:37 | |
![]() | Safflor, jag har också nixad telefon men det ringer ibland från banken eller från en firma "som gärna vill ha tillbaka mig som kund" och då nyttjas det här namntjatet. Granne med Carl-Gustav? Coolt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-28 21:38 | |
![]() | Mrperfect, "stumpan" funkar inte ens på en 5-åring som vill ha en egen häst. | |
| micro113 | 2009-01-28 21:40 | |
![]() | Philip har väl gjort slut med Emma? Självklart har Sylvia löshår, och klädnypor i nacken -- det ingår i att vara kunglig. Kungen brukar väl besöka frimis i Linköping med hela sitt horde --- om man han inte är på svartklubben under Trollet förstås.. Fast detta har jag fått till mig via mina paparazzi uppdrag, för häcken är så hög så jag ser inte in till grannen annars. | |