Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 685

Forumkategorier

Användare Inlägg  
camilla702009-01-29 20:02
Antal inlägg: 84

skulle behöva ha en spark där bak för att komma igång

Okreh2009-01-29 20:04
Antal inlägg: 193

Tror hemligheten är att äta lite sundare mat, skippa Colan (öl och vin tar jag ett glas eller så när jag känner för det) samt att hålla på portionsstorlekarna. Oavsett hur gott det skulle vara med en liten bit till.

Om cirka 3-4 veckor har jag bestämt mig för att jag får äta en Kebab Pizza igen, men att Pizza köpen begränsas till max 1 köp i månaden. Gäller att unna sig lite extra ibland också.

Chips har jag också ätit. Men jag vägde bara upp 25gram vilket motsvarar cirka 130 Kcal. Resterande del av påsen ligger fortfarande och väntar på mig i skafferiet. Har tänkt att ta en liten skål till i morgon till På spåret. Tidigare kunde jag lätt trycka ned en hel påse.

camilla702009-01-29 20:06

får ta tag i mitt liv nu hör jag känner mig rätt nöjd med att dricka allevo men nu är det dags för motion simma i helgen är ett måste nu o promenader när jag är ledig så kanske jag känner mig motiverad om kilorna minskar håll en tumme för att jag lyckas kram allihopa

Okreh2009-01-29 20:07
Antal inlägg: 193

Jag önskar dig lycka till.
Mitt första mål var att komma i de där golfshortsen jag köpte i somras. Har nämligen tänkt spela ett par rundor golf på semestern iår.

Sedan satte jag upp nästa mål och det är att jag innan årets slut skall tappa 5kg till.

Löpning är ingenting för mig, kanske senare när man är lite lättare. Egentligen är inte Gym heller min grej, men jag känner att det skulle nog inte vara så dumt att försöka få en högre ämnesomsättning och då spelar muskler in en del.

camilla702009-01-29 20:08

läsk o alkohol dricker jag sällan vill helst ha vatten till maten är det sant att man ska dricka ca 3liter vattan om dagen vet ni

uisge beatha - Ej medlem längre2009-01-29 20:13
Antal inlägg: 1289

Jag håller tummen. Återkom efter din simtur och berätta hur mycket skönare det var att slå dig ned i soffan efter lite träning, jämfört med innan :)

camilla702009-01-29 20:17

håller tummarna för dig Okreh att du lyckas få dina golfrundor i sommar roligt att du gav lite iddeer om hur man ska komma igång

tinagu2009-01-29 20:21
Antal inlägg: 86

det finns inga genvägar det är bara att köra hårt. ät mer nyttig kost, ta tallriks modellen och ät mer grönsaker.

varierad träning, prova på olika grejer för att hitta just det du tycker om. jag rekommenderar att prova på afrikansk dans man blir smidigare, bättre kordination, bättre kondition och framför allt jättekul.
om du har svårt att komma igång så är promenader bäst att börja med som en del andra här har skrivit.
variera kondition- och muskelträning för att få bästa resultat.

om man lever på soppor och alla de andra bantningskurer som finns så
kommer du snart gå upp i vikt igen när du börjar äta vanlig mat igen och framförallt är det inte bra för kroppen den kan ta skada.
om du vill ha ett hållbart viktnedgång så måste du äta bra kost (kan fuska på helgen) och sen måste röra på dig, det vill säga träning.

jag har själv gått ner 10 kg på ett halvår genom bättre kost och träning. rekommendation är att gå ner 0,5-1 kg/vecka.

lycka till!

tinagu2009-01-29 20:31
Antal inlägg: 86

du frågar om man ska dricka 3 l vatten om dagen.
kroppen talar själv om när den behöver vätska. går man omkring med en vattenflaska hela dagen för att få i sig 3 l vatten på en dag för att någon har påstått att man ska det (det var ju inne med det ett tag) så kommer man ligga i riskzonen för att bli inkontinent när man blir äldre. drick när din kropp säger att nu vill jag ha vätska.

kissed - Ej medlem längre2009-01-29 20:42
Antal inlägg: 3037

Många som vill banta försöker ofta hitta genvägar. Men det är bara att ta tjuren visd hornen och inse att det inte finns några genvägar!

Bra mat och motion är det som gäller helt enkelt.

rufs2009-01-29 21:02
Antal inlägg: 312

För ett år sedan vägde jag 105 kg men så e jag 2,10 lång^^ =)Skulle inte tro det 1,72 e jag o kvinna så fet va jag.. Jag började äta på regelbundna tider inget konstigt vägande eller indragningar i fett, snarare tvärtom alla lightprodukter åkte ur skåpen, så nu finns bara feta produkter i mina skåp:) promenader varje dag, gymträning 3 ggr / vecka det senaste halvåret o idag väger jag 84kg så jag tror regelbundenhet i maten, ät ofta jag äter nu frukost ,frukostfika, lunch, eftermiddagsfika, middag o sen ngt innan jag går o lägger mig

kissed - Ej medlem längre2009-01-29 21:05

Det låter som en sund och positiv livsstil rufs. Bara att gratulera:-)

rufs2009-01-29 21:07
Antal inlägg: 312

tack kissed:) Visst e det konstigt att det som e normalt blir konstigt i verkliga livet:)

kissed - Ej medlem längre2009-01-29 21:12

Jag tror inte heller att lightprodukter är bra för kroppen.
Sen tror jag man kan äta det mesta om man rör på sig. Och givetvis inte kastar i sig. jag försöker ha en dag i veckan som jag äter vad jag vill och de andra dagarna tänker jag till lite mer:-)

Skidskytten - Ej medlem längre2009-01-29 21:15
Antal inlägg: 38

Skär ned på kolhydraterna markant och du kommer droppa ordentligt. Det krävs en del uppoffring i början när du saknar ditt bröd, makaroner och framförallt godiset och bärsen. Men efter hand kan du smyga in lite bulgur, råris och andra långsamma kolhydrater. Men börja för all del inte vräka i dig=hemska mängder energi som blir till härligt dallrande fett om du inte tränar aktivt.

Kom ihåg att lax är din vän och skivstången eller motionsspåret din kompanjon.

Bromsolja - Ej medlem längre2009-01-29 21:38
Antal inlägg: 187

Det är okej att klämma tre flaskor extra torrt vitt om dan om man bara äter sallad och kyckling va?

Prositi2009-01-29 21:39
Antal inlägg: 539

Det bästa och egentligen det mest grundläggande är att man bestämmer sig för vad man verkligen vill.
Är man fokuserad och bestämmer sig för en sak är det lättare att undvika socker och att ta sig ut och träna.

Jag har själv gått ner 57 kg genom att äta vanlig mat, och röra på mig i massor, undvika socker helt och hållet.

Men bestäm dig för vad du verkligen vill.
Så länge man säger att man ska "unna" sig något gott på helgen så går det inte.
Ska man gå ner i vikt handlar det om att ändra sitt livssätt helt och hållet.

Att gå ner i vikt genom att ha en speciell diet några veckor funkar inte i längden.
Visst, du går ner några kilo i vikt, men sedan när du äter den mat du åt innan igen så går du upp det dubbla.

Bestäm dig för vad du vill och håll fast vid det!!

belugavis - Ej medlem längre2009-01-29 22:59
Antal inlägg: 1600

Jag skulle bara säga..träna hellre än att hålla på med nån diet.

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-29 23:23
Antal inlägg: 2414

YOGA
samt ät lite och ofta

carhum2009-01-29 23:41
Antal inlägg: 27

Jag gick ned 10 kilo bara av att börja äta frukost och sluta dricka läsk + ät inte efter 7.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?