Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mackz_ | 2009-01-29 20:20 | |
![]() | egentligen handlar det om samma grej som att gå ner i vikt, dvs att käka regelbundet, men att försöka trycka i sig lite extra på de stora målen.. de första två veckorna känner man sig rätt mätt, men magen vänjer sig sen... annars är det väl en del pasta o ris som gäller, undvika konditionsträning och kanske börja styrketräna? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 20:23 | |
![]() | hej!här är en till som vill upp i vikt!har en enorm förbränning Det enda som gäller är att äta fasta mål tider,att äta ca var 3-4 timma,bra mat,som innehåller kolhydrater samt protein.dricka till maten?mjölk som gäller sedan är det stryketräning som gäller,att lägga på sig muskler sedan beror det på hur mycket man vill upp i vikt såklart,med tanke på hur mycket styrka du ska träna Jag kan som högst gå upp två kilo bara av att äta mat,sedan måste jag lägga till träning,å jag vill upp mer än 2 kilo sedan älskar jag att träna vilket då är bra;)som skjuts på det hela,eftersom musklerna skriker efter proteiner efter träning,tar jag en proteindrink,super gainer heter märket jag tycker är det bästa av alla jag provat men kom i håg!ca 80 % av resultaten står kosten för,å de gäller både för de som vill upp elr ner i vikt,,äter du inte alls som du ska,händer knappt ngt,visst du kan skita i att äta elr banta som vissa tror är det enda,,men de håller inte på sikt å kroppen ställer in sig efter ett tag på svält,å lagrar minsta lilla fett den får i sig Lycka till=) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 20:24 | |
![]() | eftersom jag tränar så pass mycket så tar jag två-tre drinkar om dagen,men alltid EFTER fast mat,för proteiner är mättande å man sk aldrig ersätta maten med drinkar | |
| mekonium | 2009-01-29 20:27 | |
![]() | Ja mer kolhydrater. Köp någon sorts "gainer" från en gymbutik. Pulver du blandar med vätska och dricker alltså. Består mest av kolhydrater samt lite protein. Drick 4-5 sådana per dag plus dina vanliga mål mat (som jag hoppas redan är tillräckliga annars är det ju där du ska börja). Men vissa har ju tydligen rätt hög ämnesomsättning och då kanske det inte finns så mycket att göra. Har en kompis som försöker gå upp i vikt men inget verkar fungera. | |
| mekonium | 2009-01-29 20:28 | |
![]() | Aha, Mysprutten hann före.... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 20:29 | |
![]() | håller med lovely väldigt myket,,har fått stått ut med väldigt mycket elaka kommentarer osv,,det kan lika gärna utveckla ätstörning hos oss smala,att vi måste upp upp upp,,jag råkade ut för det,i å med det,,mådde jag illa av maten,kunde inte mat så kände jag mig mätt,då äta blir ett tvång,blir det fel, å jag gick ner i vikt.....jag kan prata om detta jätte mycket,men det var en för jobbig tid att prata om jag mår iaf bra i kroppen å jag mår bra,,är vältränad å får mig att orka både fysiskt å psykiskt dessutom är det ett stort pluss inför mitt val av yrke | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 20:30 | |
![]() | mekonium:Got ya!;) | |
| mackz_ | 2009-01-29 20:31 | |
![]() | fast ändå inte... myspruppen snackade mer om proteiner, vilket givetvis är bra.. men kolhydrater är minst lika viktigt :P | |
| mekonium | 2009-01-29 20:33 | |
![]() | "Super gainer" är en sorts gainer med både kolhydrater och protein tror jag, eller jag kanske blandar ihop det med något annat märke? de brukar ha rätt lika namn... | |
| mekonium | 2009-01-29 20:35 | |
![]() | Huvudsaken är ju att få i sig mer energi än vad man gör av med. Så sak samma... :) | |
| Jomppa | 2009-01-29 20:36 | |
![]() | Jag o min sambo Hannah (ja hon som startade tråden) käkar mat.. vi har provat flöt mat nyttig mat regelbundet,oregelbundet. ja u name it ! inget funkar.. jag e typ 175cm o vager ~65kg = gör ont i arslet o sitta på en parkbänk i 10 minuter utan dyna =0) Jag vill gå upp 10 kg till, då jag tydeligen e för "tanig" för o stryketräna som min läkare en gång sa ?!?! jahopp... anabola pommes kanske ?? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 20:53 | |
![]() | makz:jag skrev kolhydrater | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 20:57 | |
![]() | den supergainer jag anv är för maximal viktökning,det betyder inte bara muskeltillväxt,då hade supergainer bara innehållit protein som man måste ha då man tränar för musklerna,men den innehåller både och 25 g högvärdigt förspjälkat protein från vaasle å äggvita 120 g komplexa kolhydrater aminosyror glutamin höga halter av vitaminer & mineraler berikad med L-arginin & L-karnitin 5g kreatin den är dessutom fri från socker,inga enkla sockerarter som fruktos elr sackaros är tillsatta | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 20:59 | |
![]() | lysstna aaaldrig på läkare i sånna här sammanhang!om du VET du är friskt smal jag har själv råkat ut för det,jag stormade ut därifrån å stortjöt!min mamma ringde upp läkaren vi är väldigt smala på båda sidor av släkten vi är friskt smala | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 20:59 | |
![]() | ni MÅSTE träna | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 21:02 | |
![]() | 10 kilo är i rena muskler väldigt mycket..ha delmål ist,som tre kilo gå in på närmsa gym,där ber du de som jobbar där elr äger stället,att mäta ut fett å skelett på din kropp,de ser då exkat vad du behöver osv sedan ber du dom hjälpa dig med att lägga upp ett träningsprogram,man brukar köra ungefär på samma program från 5-6 veckor,sedan lägger man om det tro mig att gör ni detta å fäljer det,till punkt å pricka,så kommer ni att få bra resultat!men inget sker över en natt som man brukar säga,de gäller att ha karaktär å självdiciplin,,det handlar om att göra det till en livsstil=) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 21:05 | |
![]() | jag som tränar 3-4 dagar i veckan,äter fem måltider om dagen,utöver det 3 proteindrinkar men dit kommer man efter ett tag,se till att först få in rutin på maten,så ni laddar kroppen med allt vad den behöver,som proteiner,kolhydrater å vitaminer å mineraler sedan kan ni börja med träningen innan träning är det jätte viktigt med energi,finns energi drinkar,å efter träning,är det protindrink,MEN mat först | |
| Gungner | 2009-01-29 21:06 | |
![]() | Det kan vara aktuellt att kolla upp om ämnesomsättningen funkar normalt för Er. Det finns en bunt som har för hög ämnesomsättning, men det brukar man märka via andra symptom. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-29 21:09 | |
![]() | du menar köldkörtelprov,den funkar precis som den ska,ingen vart ju förvånad,i nte i våran släkt,vi ser ju likadan ut mer elr mindre allihopa vi är födda med hög ämnesomsättning helt enkelt så bara för att man är väldigt smal,behöver det inte betyda att ngt inte står rätt till,men visst kan man kolla upp det!för i vissa fall kan det ju vara så med | |
| mackz_ | 2009-01-29 21:56 | |
![]() | sen ska man inte bli chockad om man går ner i vikt efter att ha slutat med kreatinet ;) | |