Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 368 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2009-02-06 22:34 | |
![]() | jag har för lite hår för at kunna värma mej, å andra sidan kan jag sno från er andra som har mer hår :) | |
| Tom Waits | 2009-02-06 23:22 | |
![]() | Men hallå....fattar ni inte (kanske inte riktat till alla i tråden). All form av djurhantering av det slaget är VIDRIGT! Snälla människor, tänk efter. Vi måste värna om djuren. De ken inte säga så mycket själva (möjligen skrika, men det finns stor risk att ingen lyssar), men vi människor måste FATTA, och agera på något sätt. För vi kan det.. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-02-06 23:27 | |
![]() | Tom Waits: Det kommer inte hända under den närmsta tiden. Personerna med makt kommer låta sin misskötsel med djur fortsätta(money, money money, is so funny!), och vi vanliga människor skulle aldrig kunna samla ihop oss och förhindra det. Mycket beroende på mentaliteten att "om jag slutar köpa kött/dun(och allt sånt) så kommer det inte bli någon skillnad ändå. Jag är bara en person". | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-06 23:30 | |
![]() | tom; i Kina tex, där vi har mkt anddun, är ju djurskötseln horribel (morsan bor där) De ligger efter ganska mkt när det gäller etik. Så vad vi kan göra är bojkott. Samt våra större butiker har ju plockat bort dunprodukter från hyllorna och stoppar antagligen intagen framöver oxå. Dunjackorna på Stadium vet jag inget om, man kan ju gå in och fråga hur det tänkt göra med det. Kan tänka mig att det finns aktivister som reagerar lite här och var. | |
| Sushimannen - Ej medlem längre | 2009-02-06 23:35 | |
![]() | till en början... kul ts :) "en gås oplockad" ... hehe.. och ritalina, eller vad ditt riktiga namn är. Tänk på vad kinakål är gjort av. Tänk på alla rismagar som fått sätta sitt liv till, för du ska kunna smocka dig fulla av kinakål. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-07 00:11 | |
![]() | haha va? | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2009-02-07 00:29 | |
![]() | ritalina "så gjorde hitler, ja. Madrasser och grejer, även lampskärmar av hud, fruktskålar av höftben osv. läckert?" sov du igenom historielektionerna?? Mycket kan adolf tillskrivas men att han personligen skulle varit involverad i sån hantering är rent löjeväckande. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-07 00:30 | |
![]() | men kära nån vi såg hela bildband om detta det var kanske DU som sov? | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2009-02-07 00:46 | |
![]() | så du påstår att du sett bildband där adolf i egen hög person snickrat ihop lampskärmar av människohud?? Hahahaha !! Alarmera Världspressen de bildbanden är unika i så fall!! I drömmarnas värld kan allting hända, daj-di dej hade du inmundigat något olämpligt vid detta tillfälle?? kanske piller i form av ditt nick? LMAO | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-07 00:48 | |
![]() | Undra när larmen om hundtrimningarna kommer. Aftonbladets vinkling ser jag fram emot. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2009-02-07 00:50 | |
![]() | ja eller otillräcklig ventilation på hunddagis | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-02-07 01:48 | |
![]() | För det första är det som att ekologisk medvetenhet och empati ligger nära varandra som grund. Alltså är logiken här att man behöver inte dun. Det finns andra alternativ. Bomull? Ekologiskt medvetenhet som grundargument till att plocka gässens fjädrar flera gånger känns ganska jättekonstigt. Det är ju inte direkt så att naturen lider av att man föder upp lite fler djur,eller att vinsterna ekologiskt sett blir jättestora av just förfining av att använda så få gäss som möjligt till dunplockning. Jämför man med återvinning av andra saker så eldar man inte heller upp gässen efter plockning. Förstår nog inte riktigt vad som menas. Är alternativet sämre för miljön? D.v.s stoppning i jackor och täcken, förutom dun, är det miljöfarligt på något sätt eller hur tänkte du? Vaxa benen..men det är ju inte så att man sliter av håret från huvudet. Sen är hundtrimmning också lite ologiskt. Jag har sett när hundarna blir plockade och de skriker faktiskt och försöker fly. Kanske det är för att hundarna försöker visa sin makt över människan genom ylande....Dessutom säger inte hunden sluta det gör så oooont! Så hunden får skylla sig själv för den pratar ju aldrig. Hundtrimmaren står med nävarna och liksom sliter bort håret. Sen säger hundtrimmarna, "Det gör inte ont, sluta gnäll, tyst!" så säger de till hunden. Jag har varit på fyra tassar i Stockholm och sett det där. En del hundar kom själva dit i taxi för övrigt. | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-02-07 01:51 | |
![]() | Är eniro en dejtingsida nu plötsligt. Känns lite creepy annars att söka folk där "hej, jag heter Kalle och jag ringer för att jag hade lust att ringa dig. Hur gammal är du?" Förlåt på förhand | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-02-07 01:52 | |
![]() | skumt! Haha :) ja nu fick ni ett mysterium..hur bidde det så fel | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-07 01:54 | |
![]() | Ologiskt är det inte men orkar inte riktigt ta det nu. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-07 01:56 | |
![]() | Det borde vara alkoholförbud på Beta. Max 0,2 promille. | |
| Caligatia | 2009-02-07 01:58 | |
![]() | Haha, inför alkomätare på både datorer och mobiltelefoner. Hade nog avhjälpt många människors dagen-efter-ångest... :) | |
| Caligatia | 2009-02-07 01:59 | |
![]() | o klobba; han KAN ju ha hittat någon sida där människor som mist sin livspartner möts. Om inte annat; om situationen varit den omvända, (förutsatt ATT han dejtar) hade du då uppskattat om han dömde dig? | |
| Caligatia | 2009-02-07 02:00 | |
![]() | men va fan... Hur SJUTTON gick det där till nu då? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-07 02:00 | |
![]() | Onykter? ;) | |