Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Brittson | 2009-02-09 16:12 | |
![]() | Svartpeppar (grovmalen) Aromat Franska Örter Vitlök (om det räknas som en krydda...) Vitpeppar | |
| krutmarie | 2009-02-09 16:19 | |
![]() | 1. Piffi 2. Svart-vitpeppar i kvarn (blandat alltså) 3. Paprikapulver 4. Curry 5. Vitlökspulver | |
| Snurt | 2009-02-09 16:24 | |
![]() | Citron aprikos vitlök dill | |
| 850710 | 2009-02-09 16:31 | |
![]() | Vitlök Örtsalt Chili Svart,rose, grön pepparmix, till pepparsåsen Paprikpulver | |
| Caligatia | 2009-02-09 16:46 | |
![]() | Peppar (svart, vit, grön, rosé, behöver ALLIHOP!) Curry Vitlök Örter (Basilika, Persilja, Timjan och Rosmarin framförallt) Citron | |
| Caligatia | 2009-02-09 16:47 | |
![]() | (det första jag gjorde när jag flyttade var att köpa kryddor för närmare 700 spänn totalt) | |
| Sushimannen - Ej medlem längre | 2009-02-09 17:13 | |
![]() | Tips: släng ut alla kryddor som innehåller glutamat, E621... eller andra smakförstärkare som tar död på kopplingarna i hjärnan. undvik aromat, blandade kryddor såsom t ex de flesta grillkryddorna. Använd "rena" kryddor och tillverka era egna kryddblandningar i en mortel. johannaskost.blogspo...ta mat.html | |
| Sushimannen - Ej medlem längre | 2009-02-09 17:14 | |
![]() | men framför allt, ni som har barn. Sluta ge era barn sådana kryddblandningar, de har ju ingen valmöjlighet. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-09 17:29 | |
![]() | peppar, grillkrydda, ketchup, majonäs och socker. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-09 17:31 | |
![]() | sushi: jag tänkte på det, men sa inget, nu sa du det ist tänkte säga att örtsalt är bra mkt bättre än aromat som innehåller både fett och glutamat | |
| beaca | 2009-02-09 17:35 | |
![]() | Vitlök Svartpeppar Spiskummin Chili Kardemumma | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-09 17:35 | |
![]() | Ok, allt är inte kryddor, men de "smakförhöjare" jag använder mest är: Färsk vitlök Dijonsenap Basilika Svartpeppar (grovmalen) Olivolja Citron | |
| Sangria | 2009-02-09 17:49 | |
![]() | Sushimannen-skönt att det äntligen var någon som kom med något vettigt!! Jag började misströsta efter alla kryddblandningar typ aromat, piffioch grillkryddor. Att ha med ketchup och majonnäs och socker som exempel på kryddor är ju direkt läskigt. Jag arbetar med barn och mat sedan typ hundra år och vi har för länge sedan tagit bort ketcup(utom till korv med bröd) det mesta sockret och aromat är ju totalt otänkbart. Själv använder jag bara rena kryddor som tex spiskummin, olika peppar, örtkryddor. Tillkommer smakförstärkae som olivolja, vitlök, citron och vin/vinäger. Det är läskigt att barn lär sig att äta ketchup och aromat till allt och detta även i skolorna. Hos oss fungerar det alldeles utmärkt utan. Barnen älskar vår mat. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-09 17:55 | |
![]() | Jag har sett en kille som mer eller mindre blev beroende av aromat, han kunde lägga det i handen och slicka det från densamma. Aromat är något jag aldrig har förstått mig på, inte så mycket för att det i det långa loppet är skadligt som för att det smakar riktigt illa och ser oaptitligt ut. | |
| taipan storm | 2009-02-09 18:08 | |
![]() | Nr 1 = vitlök.. nyttigt å så gott 2..cayennepeppar 3..ingerfär 4... salvia 5....är nog färsk dill Tack för ordet.... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-09 18:09 | |
![]() | Glutamat och andra tillsatser i Aromat ska ju inte alls vara bra för kroppen, vilket särskilt ungdomar har uppmärksammat och vill undvika, som jag hör iaf. Heder Sangria, som kör sockerfritt med rena råvaror i skolan! | |
| krutmarie | 2009-02-09 18:16 | |
![]() | Piffi (som jag gett mina barn i alla år) innehåller tydligen också glutamat. Det innehåller så mycket så jag har väl inte läst på ordentligt p g a det. Sen har jag sett nånstans att det finns glutamat i alla möjliga påsar med halvfabrikat, har inte kollat upp detta ordentligt. Ska iaf göra så i fortsättningen. Tycker också det känns bra att ens barn har bättre koll på såna här saker än man själv hade. | |
| sanlin | 2009-02-09 18:24 | |
![]() | Det blir dock inga riktiga hemmagjorda köttbullar utan Aromat. :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-09 18:38 | |
![]() | Då är mina köttbullar bortgjorda då :) | |
| Vikatjejen - Ej medlem längre | 2009-02-09 18:43 | |
![]() | Hawaiikrydda från krusmyntagården en höjdare till kyckling och fläskfilé, ört och vitlökskrydda oxå från krusmyntagården, vitlök i massor, kaj p grillgrydda och sambal oelek | |