Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 20 199 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kermis | 2009-02-09 21:02 | |
![]() | ....eller så läser jag sidan jag länkade till bättre och kopierar in "Dessa är Felocell CVR vet, Nobivac Tricat vet och Fevaxyn Pentofel." :) | |
Tess 08 | 2009-02-09 21:05 | |
![]() | När jag läser här angående försäkring så känns det precis som när mina barn var små och vi (några mammor) diskuterade barnförsäkringar. 'Om man älskar sina katter (eller som då barn) ska man försäkra dom!' Jag tycker inte det är ett bevis på att man älskar sina djur. Vi har två kattor som inte är försäkrade, men jag räknar med att betala om något händer. Vi har valt det för det passar oss. Vi kör även på ett bra foder och ICA-foder i yttersta nödfall, kattsand av billigare modell då vi känner att det räcker då vi har utekattor som oftast gör ifrån sig ute. | |
fästingen | 2009-02-09 21:06 | |
![]() | Man kan självklart försäkra bondkatter också. Vissa kräver någon form av besiktning innan så att man vet att katten är frisk raskatter besiktigas ju alltid av veterinär före köp så då sker ju detta automatiskt. En annan skillnad är att man inte får ut någon livförsäkring men det känns som skit sam. Har själv två burmakatter och har dessa försäkrade i sveland. Den ena har varit sjuk mycket och vi har haft anledning att vara i kontakt med försäkringsbolaget en del. Det har aldrig varit några problem och vi är nöjda. Tror att dem och agria har ungefär samma pris och vilkor men att du kan få lägre självrisk med agria mot att du betalar mer. Det du ska kolla på är toppskyddet. Flera försäkringsbolag har kampanjer med låga månadsavgifter men då har de en maxgräns som på 15 000 vilket inte räcker länge om något händer. Jag har max 30 000 per år och det känns som en underkant. Tror inte att jag betalar speciellt mycket mer för det men det skulle täcka några dagars sjukhusvistelse + operation. Lycka till | |
Miss_jk | 2009-02-09 21:08 | |
![]() | men en fråga bara Tess: Hur kan det passa bättre att betala 20 000:- om något händer än att betala några hundra (?) i månaden? | |
Lenis2 | 2009-02-09 21:08 | |
![]() | vad är det för idioti att inte försäkra sin katt!? har man inte råd att försäkra sin djur och ta de kostnader som faktiskt är förenade med djur ska man inte ha några! vilket resonemang vissa har allstå. känns aningen naivt att tro att en katt under sitt liv aldrig kommer att bli sjuk. känns ju surt om katten ska betala med sitt liv för att matte/husse inte kan hosta upp 10 000 som det kan kosta för en försäkrad katt att få behandling. | |
Lenis2 | 2009-02-09 21:10 | |
![]() | miss_jk: jag tycker du ska ta en katt från katthem, katthemmen är ofta överfulla och det finns stort utbud på sådana katter. skulle inte tveka att ta en därifrån själv om jag inte var allergisk. | |
Miss_jk | 2009-02-09 21:10 | |
![]() | Det är det vi har tänkt oss. | |
nollan464 - Ej medlem längre | 2009-02-09 21:14 | |
![]() | Försäkring, Liv+vet.vård ca 120 kr mån Inköp av raskatt ca 4500-12000 beroende på katt Huskatt från 0-2500 kr Mat (hills använder vi) ca 480 kr på 1½ mån Kattströ 189 kr mån Sen är det diverse vet besök för vaccinationer, oväntade händelser, kattleksaker, och massa annat Försäkring rekommenderas då så mycket kan hända och det kan bli dyrt med operationer osv. | |
Tess 08 | 2009-02-09 21:15 | |
![]() | Men det är väl ändå upp till oss hur vi vill göra?!?!?!? Tycker det är väldigt fördomsfullt av er att tro att vi INtE skulle hosta upp pengarna! Jag skrev ju att det hade vi tänkt om något skulle hända med någon av dom. Vi har kollat olika försäkringar och funderat och har nu beslutat detta. Det betyder inte att vi inte ändrar oss senare, men just nu känns detta helt ok. Det har INTE med dålig ekonomi att göra! Hade jag haft så dålig ekonomi hade jag inte skaffat våra kattor öht!!!!! (och några extra!!!!) | |
Miss_jk | 2009-02-09 21:16 | |
![]() | Oj jösses, jag bara frågade... Ber om ursäkt om jag träffade en öm punkt där. | |
Tess 08 | 2009-02-09 21:16 | |
![]() | Har f,ö varit med kattorna ett par gånger till vet. och har betalat och sett glad ut när räkningar kommit (ok, jag har väl kanske inte sett så glad ut, men betalat har jag gjort) | |
lilzandy | 2009-02-09 21:17 | |
![]() | Jag ger mina 2 älskade inne-bondkatter Lillis och Styrbjörn 1 påse blötmat varje morgon som dom får dela på. Dom har obegränsad tillgång till Royal Canin. Köper en påse för 370:- och den räcker 1½ månad ungefär. Kattsanden köper jag på djuraffären, den luktar inget och klumpar sig bäst av alla jag testat och det går på 200:- Har man 2 stycken katter så blir det självklart dyrare, men vad spelar det för roll!? Jag vill att mina katter ska ha den bästa maten och kattsanden. Inte hade jag velat äta dålig mat varje dag. Dom är liv dom med och förtjänar ett bra liv. Dom är mina älskade bäbisar :) | |
Tess 08 | 2009-02-09 21:17 | |
![]() | inte du miss.. snarare detta: Lenis2 2009-02-09 21:08 vad är det för idioti att inte försäkra sin katt!? har man inte råd att försäkra sin djur och ta de kostnader som faktiskt är förenade med djur ska man inte ha några! vilket resonemang vissa har allstå. För tydligen är det Lenis som sätter reglerna för vad idioti innebär... | |
Quelle | 2009-02-09 21:19 | |
![]() | Jag beslutade att försäkra mina katter när jag haft dem i lite mer än 1år. Det hände för mkt under det året för att det skulle vara 'kul' att åka på besök till fabbro veterinären... | |
mekonium | 2009-02-09 21:21 | |
![]() | Lenis jobbar väl på ett försäkringsbolag? | |
Tess 08 | 2009-02-09 21:22 | |
![]() | hehe... | |
Miss_jk | 2009-02-09 21:22 | |
![]() | Inga fler tips angående semestern och så? Det är typ den enda haken, att vi inte vet hur vi ska göra under de veckorna vi är borta. | |
Tess 08 | 2009-02-09 21:24 | |
![]() | Har ni ingen som kan vara vakt? Det beror väl också lite på katterna... En kompis till mig tog med sig sin katt på semester och det gick jättebra, men så är den katten korkad och gillar att åka bil ;-) Vi har föräldrar som släpper in och ut kattorna och ger dom mat och så... (min far lyckades till och med släppa in för många katter i somras ;-)) | |
Miss_jk | 2009-02-09 21:28 | |
![]() | Ja, jag har en kompis som brukar bo hos en annan kompis som har katter när hon är borta. Men det kan ju vara bra att ha flera alternativ. Vad kostar kattpensionat? Är det ens att rekommendera? | |
Miss_jk | 2009-02-09 21:29 | |
![]() | Ta med vet jag inte om det är så bra. Innekatter i en husvagn/förtält..? | |