Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Caligatia2009-02-12 13:16
Antal inlägg: 2187

Sen är alla olika, och om folk känner sig bekväma med att deras partners håller total koll på allt som händer i deras liv, så tänker då inte jag komma med några invändningar mot det...

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:19
Antal inlägg: 462

Jag håller delvis med dig Caligatia, men samtidigt vill jag fortfarande som jag skrev innan, inte att mina kompisars partner läser det jag skickar till mina kompisar!

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-02-12 13:21
Antal inlägg: 2032

Det bryr jag mig ännu mindre om faktiskt, snackar inte skit om mina kompisars partner, eller har hemligheter för dem heller..Skulle skita fullständigt i om en polare visade mail som jag skickat, om jag inte bett om att han inte skulle göra det, men så fjortisaktig är inte jag iaf..

godlovesme - Ej medlem längre2009-02-12 13:23
Antal inlägg: 664

kanin: just vad jag tyckte: jag hade lätt kunna fråga min pojkvän: "vem var det?" annars är det ju ingen seriös relation
WB btw

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:24

Ond_Kanin, det må stå för dig. Fjortisaktigt? Det får du nog ta och definiera, för i min värld är det ännu omognare att ha totalt kontrollbehov över sin partner. Dessutom handlar det inte om vad jag skriver, utan om att jag skriver privata mail till NÅGON, och inte till dennes hela familj.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-02-12 13:28
Antal inlägg: 31064

Neph: Vid en genomläsning av frågorna tänkte jag på att jag skulle ha besvarat dem olika i mina olika relationer i det förflutna. Man anpassar ju sitt beteende till hur tolerant den andra parten är, och uppfinner omedvetet en gemensam "moral". När den anpassningen går överstyr är det dags att fråga sig vart man är på väg.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-02-12 13:31

Vissa kan läsa in kontrollbehov i allting, menar bara att man inte ska ta allt så himla allvarligt jämt och ständigt.
Att tex fråga "vem fick du mess ifrån" kan faktiskt bara betyda just precis vad det låter som, en vanlig fråga...
Fjortisaktigt är att skriva ett mail till någon och sen säga "men visa/säg det inte till någon". Det är min åsikt..

Att ha behovet att kontrollera sin partner är en jävla skillnad gentemot att vara öppen. Jag vill iaf inte att min flickvän ska ha hemligheter för mig, och så känner hon med.
Vad tjänar man på det? Skapar ju bara misstro om något.
Är väl inte många som sitter och förhör sin partner om allt möjlligt som händer och det är inte samma sak som att bara undra vem som ringde precis...

micro1132009-02-12 13:31
Antal inlägg: 17542

hakwa

Min man får aldrig sms, så självklart skulle jag undra om han började sms med någon.

Hans mailbox har jag full tillgång till, men besöker den ALDRIG, eftersom jag anser att den är privat - inte han.

Hans plånbok tittar jag inte heller i -- fast han anser att jag istället för att fråga honom efter pengar o dyl bara kan plocka ut det jag vill ha själv..

Så skulle han börja "skydda" en kontakt -- då blev jag väldigt misstäntsam, och vi skulle ha världskrig.

Min regel är annars enkel, man ska kunna läsa sms, öppna brev, kolla i varandras fickor, plånbok, telefon utan risk för att hitta något ........ men av respekt för den andre så AVSTÅR man från att kontrollera.

På så sätt är jag öppen med att jag har inget att dölja, men ändå trygg med att han inte kontrollerar mig -- och vice versa

Hoppas du förstår hur jag menar

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-02-12 13:32

Bra sagt micro..precis vad jag ville få fram.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:33

Mitt konstaterande här är ju att det finns två skolor. Den självutplånande och den som håller på sin integritet. Så länge man inte mixar personer från de olika lägren går det nog bra, men annars bäddar man för konflikt. Sen är det naturligtvis inte svart eller vitt utan en gråskala.
Men jag tror det är vanskligt för dom som inte själva värnar om sin integritet att anta att man ahr något att dölja bara för att man inte vill visa allt och inget.

micro1132009-02-12 13:33

Ond_kanin

Du har så rätt, så rätt, så resonerar jag också.

Det är skillnad på att vara naturligt nyfiken och att kliva över gränsen och bli ett kontrollfreak.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-02-12 13:34
Antal inlägg: 31064

Men Micros resonemang kräver en form av djup tillit som saknas i många relationer.

micro1132009-02-12 13:36

hawka

Trams säger jag. Dessutom så om det finns två skolor så bör nog parterna vara av varsin skola --- annars lär det bli rejäla krockar.

Kaka söker maka --- inte en till kaka.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:36

Funkar det för er micro så är det väl bra, men för mig funkar det inte. Jag ahr MIN inbox, den ska INGEN annan läsa. Skickar någon något till mig ska dom veta att det är jag som läser, ingen annan. Detsamma gäller mobiltelefon, plånbok och nattdukslåda.
Sen är det klart att ett förändrat beteende vad det än må vara kanske väcker en misstänksamhet. Men i min värld frågar man då partnern om varför det blivit viktigt nu, sen får man lov att acceptera det svar denne ger. Litar man inte på dennes svar, då anser jag att man har ett större problem i relationen än att man döljer ett sms.

micro1132009-02-12 13:37

Tack SP

Min mening är också att den tilliten är en av hörnstenarna i ett långt harmoniskt förhållande.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-02-12 13:38

Jag har inget emot att "visa allt", som du kallar det hakwa, och inte kissed heller för den delen, men eftersom vi litar på varann och har åtminstonde ett uns folkvett så så går vi inte och rotar i varandras inkorg tex, mest för att det faktiskt är tämligen ointressant läsning.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:38

Du får gärna kalla det trams om du vill Micro, att använda ordet trams i sin retorik är dock inte så konstruktivt, men det finns ju faktiskt tom stora politiker som använt det så.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:38

Du får gärna kalla det trams om du vill Micro, att använda ordet trams i sin retorik är dock inte så konstruktivt, men det finns ju faktiskt tom stora politiker som använt det så.

Caligatia2009-02-12 13:39
Antal inlägg: 2187

Micro, på det håller jag faktiskt med dig, och den nyfikna frågan "vem var det" ställer även jag.

Men just det där om att avstå; det är nog det jag menar. Jag har absolut ingenting i min mailbox eller telefon som jag vill dölja för min pojkvän. MEN! OM han hade insisterat på att kontrollera det så hade jag känt att han inte litade på mig - och det är det som jag inte hade gillat.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:39

Micro, jag tror vi är överrens om att tillit är nyckeln till framgång i relationen, men vi har lite olika sätt att definiera det på bara.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?