Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 476 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-20 23:44 | |
![]() | Vi är väl ändå rätt bortskämda av oss här i Norden, så jävla farligt kan det ju inte vara. Det är väl bara att gå hem och duscha eller helt enkelt skita i att bada :) | |
| Candee | 2009-02-20 23:44 | |
![]() | Ja, slutsatsen är väl att vi knappast blir sjuka av det..jag badar gärna i sjöar..o nån kallsup har väl alla fått i sig. Gillar inte riktigt bassänger med en massa människor trängandes.. | |
| Candee | 2009-02-20 23:47 | |
![]() | hehe | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2009-02-20 23:48 | |
![]() | Vad jag menar.. är att jag tycker det är trist att de måste öka klorkoncentrationen så mycket för folk är så skitiga när de hoppar bassängen. De gör tydligen mätningar på bakteriehalten för att dosera rätt mängd klor för att döda skiten. Sen en sak till, att många har kalsonger på sig undertill så att filtrena till bassängen täpps igen pga bomullsfibrerna. Mycket klor mår ingen bra av...gasen är inte nyttig för lungorna heller. | |
| Candee | 2009-02-21 00:11 | |
![]() | Jaa..mot sommar o sjöbadande..:) | |
| mrperfect | 2009-02-21 00:13 | |
![]() | Jag ser ut som en albino efter badhusbesök me illröa ögon........och blekfet lekamen *S* Ska man duscha innan man hoppar i insjöar också? Undrar hur mycket bakterier det är där, ta Flatenbadet vid farsta t ex...? Är det inte lite överdrivet med att klorera så mycket? | |
| Candee | 2009-02-21 00:35 | |
![]() | Alla får väl göra som de vill när det gäller sjöbadande..fritt fram! Jag duschar dock sällan innan sjödopp..finns liksom ingen mening med det. Bakterier finns överallt.. Har aldrig vart på Flatenbadet vid farsta.. klorerar dom där?? Ävlar va de måste gå åt klor då.. | |
| qla2 | 2009-02-21 01:08 | |
![]() | Världsliga problem, verkligen! | |
| Rosen13 | 2009-02-21 01:16 | |
![]() | Jag jobbar själv på ett badhus, och till viss del stämmer det att man höjer klorhalten, men sedan så funkar det också så att kloret i vattnet först aktiveras i kontakt med smuts o bakterier... den starka klorlukten uppkommer först när klorinet kommer i kontakt med smuts. Så om det luktar mycket=skitigt vatten. Vi som jobbar har för övrigt alltid badtofflor. En annan fördel med att duscha innan är att huden och håret faktiskt inte tar lika mycket stryk av kloret. Så det så! :) | |
| joulie | 2009-02-21 02:00 | |
![]() | en gång när jag badade låg där en bajs på botten. DET tycker jag är äckligt! sedan att JAG råkade trampa i den, det är en helt annan historia. USCH! | |
| bullfest | 2009-02-21 02:04 | |
![]() | men snälla...kan det bli mer gubbigt! | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-21 04:03 | |
![]() | Ja, det är en riktig snuskvärld vi lever i! Vi delar pungsvett i simbassängerna, snyter oss på maskinaggregatet och kissar i vigvattnet. Huga! | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-21 04:04 | |
![]() | haha, bastuaggregatet ska det förstås vara ^^ | |
| nystan1 | 2009-02-21 07:37 | |
![]() | Jag håller faktiskt med. Ju mindre kemikalier vi behöver använda, desto bättre, och så himla jobbigt tycker inte jag att det är att ta av badkläderna då jag duschar. Möjligtvis är det lite meckigt att få PÅ sig dem igen efteråt, då man är blöt, men det är en annan sak. Däremot har jag lite problem med regeln att man inte få ha med sig något att läsa in i bastun (så är det i alla fall på Valhalla i Göteborg), den regeln förstår jag inte. | |
| Filippa Flax | 2009-02-21 08:29 | |
![]() | De behöver kanske en pappa som förklarar vikten av hygien för dem...? | |
| Limer | 2009-02-21 08:38 | |
![]() | Att folk har sex i badhus tycker jag bara låter som att kvällstidningarnas kampanj de senaste sex-sju åren fått genomslag. Försök läs Aftonbladet en dag utan att där står nåt om nån undersökning som gjorts om vad vi svenskar har för erotiska drömmar eller hur vi kryddar upp vårt samliv. Vanlig missionärsställning i det privata sovrummet har länge varit något som, enligt utbildade högskolejournalister, inte riktigt räckt till. Det må vara sant att det finns mer spännande saker att göra, men de senaste åren har vi ju fått "lära oss" att det inte räcker med att köpa sig ett nytt piffigt underställ utan att det börjar bli dags att, bland annat, offentligt visa upp sig. Jag må låta som en moraltant, men jag tycker synd om de barn och ungdomar som nu är i puberteten och som delvis får sina upplysningar om vad som förväntas genom just kvällstidningarna, där man kan tro att en dildo är en självklar ägodel hos varje kvinna samt att om du inte provat på en trekant så tillhör du en minoritet av svenska befolkningen. Skulle du dessutom inte prisa analsex så är du lika off som en neandertalare. | |
| Limer | 2009-02-21 08:59 | |
![]() | Oups.. upptäcker att min moralpredikan skulle hamnat i den andra tråden om olika märkliga företeelser i badhus, men den tråden var visst stängt. Ber så mycket om ursäkt och kommer skämmas i ett hörn resten av dagen eftersom jag är så ouppmärksam. | |
| allvarligast - Ej medlem längre | 2009-02-21 10:06 | |
![]() | äsch, tror faktiskt att ungdomar idag är väldigt renliga. Däremot kanske äldre herrar ÄR SNUSKIGA? tROR INTE MAN SKA OROA SIG SÅ LÄNGE PERSONEN Bredvid stinker av snusk. | |
| allvarligast - Ej medlem längre | 2009-02-21 10:07 | |
![]() | obs*inte stinker av snusk | |
| Rosen13 | 2009-02-21 10:09 | |
![]() | Apropå det med att inte läsa i bastun, så tror jag att det beror på att trycksvärta+värme+vatten kan göra fläckar.. eller så kanske det är brandrisken om det skulle hamna på aggregatet.. eller att en del tidningar och böcker går sönder i limningen av värmen... eller så är de bara tråkiga! | |